Prethodno smo objasnili kako, kada i zašto je bitno obaviti veliki servis na vašem automobilu, odnosno zamjenu razvodnog seta (lanca ili zupčastog remena). Međutim, ono što je potrebno puno češće obaviti je mali servis na automobilu.
 
Iako imaju sličan naziv u praksi se jako razlikuju – dok se prilikom velikog servisa mora mijenjati razvodni set i ostali dijelovi potrebni za njegov pravilan rad, kod malog servisa posao kojeg je potrebno odraditi je, u velikoj većini slučajeva, vrlo jednostavan i neproblematičan, ali istovremeno iziskuje više sitnih kontrola.
 
MALI SERVIS - GLAVNA
 
Mali servis je rutinski posao kojeg čini:
  • Zamjena ulja u automobilu
  • Zamjena filtera ulja
  • Zamjena filtera zraka
  • Zamjena filtera kabine
  • Zamjena filtera goriva
  • Pregled ispravnosti vozila (nivo i stanje različitih tekućina, stanje ovjesa, kočnice, signalizacija, podmazivanje...)
  • Dijagnostika elektronskih sustava, reset servisnog intervala
 
Kao što smo rekli, mali servis potrebno je obaviti puno češće nego veliki servis, u prosjeku svakih 15 do 20 tisuća km, no, za svaki automobil to može biti drugačije pa se ta informacija uvijek nalazi u vašim uputama o automobilu. Mali se servis može obaviti i češće od propisanog, ali nikako nemojte čekati dulje od propisanog.
 
ŽARULJICA - SERVIS
 
Zašto je bitno obavljati mali servis prema propisanom broju kilometara?
Objasnit ćemo vam po koracima.

Ulje u motoru služi tome da podmazuje sve pokretne dijelove motora (klipove, bregastu osovinu, radilicu...), ali i da pokupi nečistoće od izgaranja ili sitnu metalnu prašinu iz komponenata motora. Upravo zbog toga, ulje se možese onečistiti sitnim česticama te, nakon nekog vremena, uz česte promjene temperature, ono gubi svoju sposobnost podmazivanja.

S vremenom se i filter ulja napuni pa više ne može pročišćavati ulje. Stoga je potrebno oboje zamijeniti.
 
FILTER ULJA U AUTOMOBILU ULJE U AUTOMOBILU
 
S obzirom na to da je motoru potreban kisik kako bi ispravno radio, na automobilima se koristi sustav usisnih cijevi koje služe dovođenju okolnog zraka do motora. Dio usisnog sustava je i filter zraka čiji je cilj da filtrira okolni zrak od svih nečistoća kako bi u motor dospio što čišći zrak, odnosno kisik.

Kako se automobil sve više koristi, motor sve više radi, a s time se filtrira i više zraka. Time se filter zraka napuni česticama koje je zaustavio te se smanjuje protočnost zraka u motor.
 
FILTER ZRAKA
 
Filter kabine također filtrira zrak, ali ne onaj koji je potreban za „disanje motora“ već zrak koji udišu vozač i putnici u vozilu. On filtrira okolni zrak koji se koristi za klimatizaciju unutrašnjosti automobila.

Kao i filter zraka u motoru, filter kabine se zapuni nečistoćama te gubi mogućnost filtriranja zraka, a i same protočnosti. Uz to, može stvoriti neugodne mirise.
 
FILTER KABINE
 
Spomenuli smo kako je motoru za rad potreban kisik. Motor radi tako da taj kisik miješa s gorivom, sagorijevajući ih i pretvarajući u mehanički rad. Međutim, kao i kisik, odnosno zrak, gorivo također treba filtrirati prije dolaska u motor pomoću filtera goriva.

Gorivo je potrebno filtrirati kako ne bi došlo do kvara kod sustava ubrizgavanja goriva. Kako bismo izbjegli velike troškove na popravke sustava ubrizgavanja, primjerice pumpe goriva, potrebna je zamjena filtera goriva.
 
FILTER GORIVA
 
Nakon svih zamjena koje smo spomenuli, sve što nam je preostalo je pregled ispravnosti automobila, odnosno uvjeriti se da svi dijelovi ovjesa ispravno rade, je li potrebno zamijeniti kočione pločice ili diskove, dopuniti tekućine u automobilu, zrak u gumama i sl.

Mali servis teoretski je moguće napraviti kod kuće, no, zbog pravilnog zbrinjavanja ulja, filtera ulja, kočionih pločica i slično, naša je preporuka da taj posao prepustite automehaničarima, koji vam u Auto Staniću stoje na usluzi.

Ako se ipak odlučite sami obaviti mali servis, savjetujemo da prije svega pročitate naš članak o zamjeni ulja u automobilu:
 
 
 
Vaš Auto Stanić tim!
Ostavite svoj komentar