Kod nas, odjel servisa zadužen je za skoro sve vrste auto popravaka – od obične zamjene žarulja do kompletne zamjene motora. Kako bi to bilo moguće, naši su automehaničari ambiciozni i iskusni, što se od njih i očekuje, zajedno sa širokim znanjem o svim vrstama automobila.
 
Kako bismo vam dočarali mali dio znanja naših automehaničara, u ovom članku objasnit ćemo što je i čemu služi zupčasti remen, kada i zašto ga je potrebno mijenjati te na što je potrebno paziti prilikom zamjene.
 
ZUPČASTI REMEN GLAVNA
 
Razvodni mehanizam na današnjim automobilima može biti izveden preko lanca ili preko zupčastog remena, u motoru oni služe istoj svrsi. U našem primjeru opisujemo razvodni sustav preko zupčastog remena.
 
Sustav razvoda može biti jednostavniji ili kompliciraniji, ovisno o broju osovina koje pogoni - najčešće od jedne do četiri (V6 motori) bregaste osovine. Za motor je vrlo važno da su svi pokretni dijelovi sinkronizirani, odnosno „u fazi“, jer jedino tako možemo postići pravilno „disanjemotora u četiri takta (usis, kompresija, eksplozija/ekspanzija i ispuh). Za to „disanje“ zaslužni su ventili, a ciklusima otvorenosti ili zatvorenosti upravlja bregasta osovina (otvaranje) zajedno sa oprugama na ventilima (zatvaranje). Bregastu osovinu, preko razvodnog mehanizma, pokreće radilica motora.
 
U slučaju pucanja remena ili krivog faziranja dolazi do sudara klipova i ventila koji mogu izazvati veliku ili čak nepopravljivu štetu na motoru.
 
PUKNUTI ZUPČASTI REMEN NA MOTORU
 
S obzirom na to da je remen zapravo nazubljena armirana guma izložena visokim temperaturama i ulju, kao i utjecaju vremena, svaki proizvođač propisuje njegovu trajnost na motoru. Trajnost zupčastog remena najčešće je između minimalno 60000 km ili 5 godina starosti (stariji motori) i 240000 km ili 10 godina starosti (neki PSA HDI motori). Najčešći propisani termin iznosi 120000 km ili 5 godina starosti.
 
Prilikom zamjene zupčastog remena mijenjaju se svi elementi razvoda (zupčasti remen, zatezači te ležajevi zupčastog remena), a najčešće i vodena pumpa, ako je pogonjena zupčastim remenom.
 
PUKNUTI ZUPČASTI REMEN
 
Na nekim motorima, zamjena zupčastog remena jednostavan je zahvat te se za faziranje koriste samo oznake na samom remenu. Međutim, na pojedinim motorima potrebni su specijalni alati kako bi se remen mogao pravilno zategnuti, a svi elementi koje remen pogoni pravilno ufazirati.
 
KOMPONENTE ZUPČASTOG REMENA
 
Pravilno faziranje motora utječe na ispravan rad motora, dok pravilna zategnutost remena utječe na trajnost svih elemenata razvoda.
 
Prilikom zamjene zupčastog remena također se preporuča i kontrola svih elemenata koje pogoni remen pogonskih agregata, odnosno stazni ili kanalni remen, kao i zamjena istog.
 
STAZNI REMEN
 
Zamjenu zupčastog remena najbolje je prepustiti automehaničarima. Međutim, ako se ipak sami odlučite iskazati prilikom zamjene, imajte na umu ove sigurnosne mjere:
  • Odspojiti akumulator
  • NE okretati osovine razvodnog mehanizma kada je remen skinut
  • Okretanje motora (kada je remen već zamijenjen) vršiti isključivo u smjeru rotacije motora
  • NE okretati motor preko bregaste osovine, već preko radilice
  • Poštivati momente pritezanja vijaka prilikom sastavljanja
Nadamo se da smo vam ovim člankom ukazali na važnost razvoda motora i zupčastog remena te zašto ga je potrebno mijenjati.
 
Ako mislite da je na vašem automobilu potrebna zamjena zupčastog remena, naši automehaničari vam stoje na usluzi!
 
 
Vaš Auto Stanić tim
Ostavite svoj komentar