Osim SRS sustava, za sigurnost sudionika u prometu vrlo je važan i ABS sustav.
 
Za razliku od SRS sustava koji direktno osigurava putnike u automobilu, ABS sustav služi tome da umanji šanse za nesreću prilikom kočenja automobila.
 
ABS SUSTAV - KONTROLNA LAMPICA
 
Prva mehanička inačica ABS sustava pojavila se 1920-ih godina u Francuskoj kao pomoć pri kočenju na tadašnjim zrakoplovima. Međutim, prve verzije modernijih (elektroničnih) ABS sustava na automobilima su se počele koristiti 1970-ih godina.
 
UPRAVLJANJE VOZILOM SA I BEZ ABS SUSTAVA
 
Na današnjim se automobilima ABS se tvornički ugrađuje kao standardna oprema kako bi se što više umanjila mogućnost teških prometnih nesreća.
 
ABS sustav konkretno služi da prilikom naglog kočenja otpušta i ponovo steže kočnice velik broj puta u sekundi povećavajući kontakt kotača s „cestom“, a samim time i mogućnost upravljanja vozilom za razliku od proklizavanja gdje je upravljanje gotovo nemoguće.
 
PROKLIZAVANJE
 
ABS sustav sastoji se od 4 glavna elementa:
ABS pumpa, ventili i upravljačka jedinica zajedno čine ABS modul.
 
ABS MODUL U AUTOMOBILU
 
ABS senzori očitavaju brzinu okretanja kotača. Prema tome, kada kotači „zablokiraju“ ili počnu proklizavati uslijed naglog kočenja, šalju informaciju upravljačkoj jedinici ABS-a.
 
Zanimljivo je spomenuti da, na relativno novijim automobilima, ti senzori također služe kako bi očitavali brzinu kretanja automobila – brzina okretanja kotača ista je brzini kretanja automobila (osim u slučaju blokiranja kotača i proklizavanja gdje se kotači ne kreću, a automobil nastavi putanju kretanja zbog inercije).
 
ABS SENZOR
 
Nakon što senzori upravljačkoj jedinici ABS-a daju informaciju su kotači „zablokirali“ odnosno da proklizavaju, ona aktivira ABS pumpu koja pumpa ulje u kočnice i do cca 100 puta u sekundi, čime ih ponavljajući steže. Na taj se način prekida konstantno proklizavanje kotača i vozač dobiva određenu mogućnost upravljanja kako bi imao barem minimalnu kontrolu nad vozilom.
 
Međutim, kako ABS pumpa „šalje“ ulje u kočnice, ono se na neki način mora maknuti iz kočnica kako bi se taj ciklus mogao ponoviti do 100 puta u sekundi. Za to su zaslužni ventili na kočionim cijevima, čija je glavna svrha u ovom slučaju da otpuštaju ulje van iz kočnica.
 
Osim toga, upravljačka jedinica može i potpuno zatvoriti ventile za određene kotače zaustavljajući pritisak na kočnicu tog/tih kotača, npr. u slučaju da se lijevi kotači nalaze na drukčijem terenu od desnih, kako se automobil ne bi počeo okretati uslijed nejednakog trenja na kotačima. Takva situacija česta je tijekom zime.
 
SMRZNUTA CESTA
 
Iako se ABS sustav danas nalazi u svakom vozilu, to ne znači da će on pomoći u svakom slučaju niti da će vas spasiti u svakoj situaciji. Naprotiv, iako ABS u normalnim uvjetima vožnje čak i smanjuje put kočenja, po zimi je to suprotno s obzirom na nisko trenje na ledu. Zbog toga, ABS po zimi može i produljiti put kočenja.
 
Zbog ovakvih je situacija potrebno ne oslanjati se na sigurnosne sustave kao ABS jer oni služe kao zadnja opcija koja će vam malo povećati šanse za izbjegavanje nesreće. Neka ABS ispuni svoju svrhu na način na koji najbolje radi – prilikom vaše sigurne vožnje, brzinom prilagođenom znakovima i sa sigurnošću Vas i vaših suputnika na umu!
 
 
Sigurnu vožnju želi vam vaš
 
Tim Auto Stanić
Ostavite svoj komentar
Komentari
gamepinupcasino
Datum: 31. ožujka 2021.
Пин Ап Казино или же <a href=https://pin-up777.ru/>Pin Up</a> Casino эти игровые автоматы не обещают каждому игроку миллионы долларов, они лишь выполняют свои обязанности и четко выплачивают выигрыши!