Bosch pumpa jedan je od najvažnijih dijelova svakog automobila koji se pokreće dizel motorom. Kvar Bosch pumpe može stvoriti veliki problem i automobil zapravo ne može raditi ispravno odnosno ponekad se motor ne može uopće pokrenuti ako je pumpa neispravna. No, što je to Bosch pumpa, kako radi, koji su simptomi i uzroci kvara te kada ju zamjeniti i koliko košta popravak, saznajte u nastavku.

Što je Bosch pumpa?

Bosch pumpa je pumpa visokog pritiska goriva koja se koristi u dizelskim motorima. Funkcija Bosch pumpe je da dozirano ubrizgava gorivo u cilindre motora. Najčešća pumpa za gorivo koja se koristi na dizel motorima je Bosch tip. Ovo je pumpa s bregastim utorom na klipu služi za kontrolu prekida goriva, a time i količine goriva koja se isporučuje u cilindar za izgaranje. Ove pumpe mogu biti raspoređene pojedinačno duž bregaste osovine ili mogu biti smještene u jednom bloku. Svaka pumpna jedinica sadrži klip pumpe i vodilicu zajedno s opružnim ventilom za isporuku. Klipovi i vodilice nisu zamjenjivi - treba ih tretirati kao kombinirane jedinice ili elemente.

Kako radi Bosch pumpa?

Visokotlačna pumpa za gorivo opremljena je klipovima koji su međusobno raspoređeni. Njihov broj ovisi o broju cilindara motora. Jedan par klipova osigurava gorivo samo za jedan cilindar. Klipovi se ugrađuju u kućište pumpe, koje ima ulazne i izlazne kanale. Bregasta osovina, koju pokreće radilica motora, pokreće klip. Kada se bregasto vratilo pumpe za gorivo okreće, oni djeluju na potiskivače klipa, uzrokujući njihovo pomicanje unutar čahure pumpe. Zbog ulaznih i izlaznih otvora počinju se otvarati i zatvarati redom. Kada se klip pomiče prema gore, stvara se pritisak, što dovodi do otvaranja ispušnog ventila, kroz koji se gorivo dovodi u injektore kroz cijev za gorivo. Trenutak dovoda goriva regulira se putem centrifugalne spojke. Rad centrifugalne spojke temelji se na kretanju utega pod djelovanjem centrifugalne sile. Kada se broj okretaja radilice povećava - dolazi do ranog ubrizgavanja goriva, kada se smanjuju - kasnog ubrizgavanja goriva. Bosch pumpe za gorivo pokazale su se pouzdanima. Otporne su prema kvaliteti goriva i podmazivanje pumpe za ubrizgavanje vrši se običnim motornim uljem.

Simptomi i uzroci kvara Bosch pumpe

Bosch pumpe se toliko dugo koriste da će gotovo svaki mehaničar prepoznati koji je kvar u Bosch pumpi. Kvarove možemo podjeliti na tri vrste kvara. To su:

Kvarovi elektronike

Kvar eletornike uvijek se može utvrditi kada se automobil spoji na dijagnostiku. Najčešća greška je na ventilu koji podešava količinu goriva. U tom slučaju, automobil neće upaliti jer pumpa ne daje gorivo. Ipak ovaj kvar se može popraviti promjenom tranzistora koji je odgovoran za ventil, pa se ne mora mjenjati cijela pumpa. Vrlo čest kvar elektronike je i stabilizator napona od 5V koji se također može zamjeniti. Senzor broja okretaja također može stvarati problem u radu Bosch pumpe, a kada se mjenja mora se promjeniti i kabal s kojim se spaja na daljnu elektorniku.

Kvarovi mehanike

Kvarovi mehanike Bosch pumpe visokog pritiska mogu biti različiti, ali najčešće se pojavljuje jedan kvar koji se prepoznaje kada se automobil upali, a ne radi papučica gasa odnosno automobil ne prima gas. Provjerom putem dijagnostike vidi se greška momenat ubrizgavanja goriva, a u parametrima se jasno vidi neslaganje zadanog i ostvarenog ugla ubrizgavanja.

Curenje na brtvi pumpe

Kvarovi na brtvi pumpe javljaju se nakon dugog korištenja i u hladnim vremenskim uvjetima. Čest simptom je teško paljenje u zimskim uvjetima ili kada je automobil hladan. Nakon što upali, može raditi cijeli dan. Da bi utvrdili kvar važno je vizualno pregledati pumpu i povratna crijeva injektora.

Ostali Simptomi kvara Bosch pumpe su:

  1. Automobil teško pali
  2. Automobil gubi gas
  3. Začepljeni injektori
  4. Mješanje goriva i ulja
  5. Gorivo curi
  6. Ako se elektronička pumpa ne pokreće, mogao bi postojati problem s elektromagnetom za isključivanje
  7. Bijeli dim iz auspuha
  8. Slabije performasne zbog nedostatka goriva

Zamjena Bosch pumpe

Svaki od ovih kvarova predstavljaju veliki problem na automobilu. Svaki kvar Bosch pumpe će utjecati na ispravan rad motora, neki malo više neki malo manje.

Ako primjetite simptome kvara Bosch pumpe ili želite preventivno pregledati sustav ubrizgavanja, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

 

Ostavite svoj komentar