Svaka pogonska osovina opremljena je s najmanje dva fleksibilna zgloba koja omogućuju prijenos okretnog momenta motora i mjenjača pod kutom. U idealnom slučaju, okretni moment bi se prenosio ravno, ali bi to rezultiralo iznimno grubom vožnjom. Bez fleksibilnih zglobova, pogonske osovine ne bi dugo trajale, a pogon na prednje kotače bio bi nemoguć. Zato je važno znati što su to homekinetički zglobovi, kako rade, koji su simptomi kvara i kako ih zamjeniti kada je to potrebno.

Što je homekinetički zglob?

Homokinetički zglobovi su mehaničke komponente prijenosa snage koje osiguravaju snagu rotacije pod različitim kutovima. Oni pružaju istu izlaznu brzinu u odnosu na ulaznu brzinu, neovisno o kutu pod kojim rade. To je u suprotnosti s većinom drugih spojeva, koji mogu osigurati različitu izlaznu brzinu pod oštrijim kutovima čak i uz istu ulaznu brzinu. Svi automobili s prednjim pogonom imaju homokinetičke zglobove na oba kraja poluosovine. Unutarnji homokinetički zglobovi povezuju poluosovine s mjenjačem, dok vanjski homokinetički zglobovi povezuju poluosovine s kotačima.

Mnogi automobili sa pogonom na stražnje i četiri kotača kao također imaju homokinetičke zglobove. Homokinetički zglobovi su potrebni za prijenos okretnog momenta s mjenjača na pogonske kotače pri konstantnoj brzini, uz prilagođavanje gibanja ovjesa gore-dolje. U automobilima s prednjim pogonom, oni isporučuju moment na prednje kotače tijekom zavoja. Dvije su najčešće korištene vrste homokinetičkih zglobova: kuglični tip i tip stativa. Kod automobila s prednjim pogonom na vanjskoj strani poluosovine koriste se kuglični homokinetički zglobovi, dok se homokinetički zglobovi tipa stativa najčešće koriste na unutarnjoj strani.

Kako rade homokinetički zglobovi?

Homokinetički zglobovi koriste se za povezivanje mjenjača vašeg vozila s vašim kotačima. Oni su dio poluosovine i koriste se prvenstveno na vozilima s pogonom na prednje kotače, ali se također koriste u vozilima sa pogonom na stražnje i četiri kotače. Homokinetički zglob može djelovati učinkovito do 80° odstupanja od ravne linije. Svaki pogonski kotač ima dva homokinetička zgloba: unutarnji spoj povezuje mjenjač s osovinom, a vanjski spoj osovinu s kotačem. Naziv zgloba potječe od njegove sposobnosti da se pomiče s ovjesom vašeg vozila u bilo kojem smjeru (ako vaše vozilo udari u rupu ili neravnu površinu) i još uvijek može održavati pogonske kotače stalnom brzinom.

Homokinetički zglob je vrlo poseban jer povezuje dvije različite rotirajuće osovine. Ove dvije rotirajuće osovine zaglavljene su u fiksnom položaju tako da se homokinetički zglob mora moći pomicati i savijati kako bi ova dva vratila ostala povezana. Ovi zglobovi se koriste u novijim vozilima i zamjenjuju stare "U" zglobove. Homokinetički zglob je u stanju kontinuirano prenositi ravnomjerne razine okretnog momenta na kotače, bez obzira pod kojim kutom se nalazi. To znači da bez obzira na to koliko rupa udarite ili ako se vozilo okreće, on će zadržati pogonske kotače u pokretu stalnom brzinom.

Simptomi kvara homokinetičkog zgloba

4. Vibracije tokom vožnje

Važno je pravilno prepoznati vibracije jer postoje mnoge stvari koje mogu uzrokovati vibracije tijekom vožnje. Zato, ako su vibracije pretjerane, povećavaju se s brzinom ili daju neobično "poskakivanje" tokom vožnje, to može biti zbog kvara homokinetičkog zgloba. Bez obzira na uzrok vibracija, važno je pregledati vozilo. Ako automobil previše vibrira, to može utjecati na kontroliranje automobila.

3. Curenje masti iz zgloba

Homokinetički zglob ima manžete koje sadrže mast dok se osovina okreće, čime se sprječava da curi ulje. Ako manžeta propušta, nedostatak podmazivanja mogao bi dovesti do kvara homokinetičkog zgloba. Ako primijetite masnoću na rubu gume ili na unutarnjoj strani kotača, nemojte čekati nego što prije odvezite automobil na servis.

2. Čudni zvukovi u podvozju

Pazite na zvuk kucanja ili zveckanja, osobito ritmičnog. Iako to ne dolazi uvijek iz homokinetičkog zgloba, nijedan od potencijalnih uzroka nije dobar pa je potreban hitan pregled. U nekim slučajevima možete primijetiti da je zvuk kucanja izraženiji u obrnutom smjeru. U konačnici, najbolje je da što prije riješite taj problem.

1. Zvuk pri kretanju automobila

Iako se ponekad čuje kao glasno škljocanje, a ponekad kao pucketanje, ovaj zvuk je nije slučajan ​​kada ga čujete. Pojavljuje se kada krenete s automobilom, a to je zbog labavih spojeva ili istrošenog homokinetičkog zgloba. Kao i kod drugih simptoma, važno je da svoje vozilo odmah odvezete u servisni centar ako čujete ovaj zvuk.

 

Zamjena homokinetičkog zgloba i cijena

Homokinetički zglob znatno utječe osjećaj i sigurnost vožnje. Ponekad kvar može biti malen (npr. ispucala manžeta) i može se brzo rješiti, a ponekad je potrebna zamjena kompletnog homokinetičkog zgloba. Zamjena je jednostavna, a cijena zgloba nije skupa.

Ako primjetite simptome kvara homokinetičkog zgloba, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Ostavite svoj komentar
Komentari
Gost
Datum: 14. prosinca 2023.
Hvala vam velika na ovim informacijama i savjetima