Klima uređaji u automobilima postali su neizostavni element svakog novog automobila. Oni uglavnom traju jako dugo i nije potrebno često servisiranje kompletnog sustava. Srce klimatizacijskog sustava je kompresor klime koji također nije sklon čestim kvarovima, no ponekad se kvar dogodi. Zato je važno znati što je to kompresor klime, kako radi, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti.

Što je kompresor klime?

Kompresor klime je pogonska jedinica klimatizacijskog sustava koja rashladno sredstvo stavlja pod visoki tlak prije nego što ga pumpa u kondenzator gdje prelazi iz plina u tekućinu. Potpuno funkcionalan kompresor je neophodan da bi klimatizacijski sustav osigurao vrhunske performanse. Na većini automobila kompresori klima uređaja se pokreću pomoću remena na motoru. Ako je remen istrošen i klizi, kompresor neće raditi punom snagom. Kompresori također mogu propuštati rashladno sredstvo, što rezultira s manje hladnog zraka koji ulazi u unutrašnjost. Unutarnji dijelovi kompresora također se mogu pokvariti, što dovodi do izostanka hladnog zraka.

 

Kako radi kompresor klime?

Klima uređaji najčešće koriste freon kao rashladno sredstvo koji je vrsta tekućine koja u osnovi čini hladan zrak od vrućeg zraka. Ovo rashladno sredstvo i kompresor vitalni su dvojac koji rade zajedno. Motor vašeg automobila pokreće kompresor klime i u njegova glavna uloga je kompresija rashladnog sredstva koje se koristi za apsorpciju zagrijanog zraka unutar kabine vašeg automobila. Kao što je gore spomenuto, najčešće korišteni kompresor klime je tip koji koristi ploče za nagib.

Remenica i klinasti remen pokreću kompresor koji je pričvršćen na blok motora vozila. Dok uključite klima sustav, elektromagnetska spojka pokreće remenski pogon. Pokretna ploča oscilira šest dvostranih klipova koji su odgovorni za usis kao i za kompresiju. Količina protoka rashladnog sredstva kontrolira se pomoću posebnog ventila. Važan je i doprinos ulja koje cirkulira i miješa se s rashladnim sredstvom kako bi se osiguralo pravilno podmazivanje pokretnih dijelova.

Nakon toga, kompresor klime uzima plin iz rashladnog sredstva kroz isparivač, uzrokujući pad tlaka. Sniženi tlak uzrokuje da rashladno sredstvo isparava na niskoj temperaturi prije nego što kompresor klima uređaja uzme tu hladnu paru i komprimira je. Tijekom ove kompresije, rashladni plin se zagrijava i gura u kondenzator kroz cijevi. Ovdje ponovo ulazi toplina prije nego što se preseli u prostor kako bi se ohladila. Rashladno sredstvo tada apsorbira toplinu iz putničkog prostora. Vraća se u plinovito stanje u isparivaču prije nego što ga ponovo usisa kompresor klime.

 

Simptomi kvara kompresora klime

  1. Puše zrak, ali nije dovoljno hladan

Jedan od simptoma koji pokazuje da klimatizacijski sustav ima problem je relativna hladnoća zraka koji dolazi iz otvora za ventilaciju u unutrašnjosti vašeg automobila. Ako imate uključen klima uređaj, smanjenu temperaturu, uključen ventilator, a zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora više vam se ne čini hladnim kao nekad, sigurno postoji problem u sustavu. Dva najvjerojatnija problema su curenje plina u sustavu koje uzrokuje gubitak rashladnog sredstva ili neispravan kompresor klime.

  1. Čudni zvukovi ispod haube

Kada vaše vozilo proizvodi čudne zvukove, to nikada nije dobar znak, a uzrok tome može biti i kompresor klime. Kao što smo rekli, kompresor klime ima težak posao kompresije i cirkulacije rashladnog sredstva za klimatizaciju. Obično se uključuje i gasi mnogo puta tijekom svakodnevne vožnje, a pun je komponenti koje s vremenom mogu otkazati. Kompresor ima ležaj i taj ležaj se može istrošiti ili zaglaviti, osobito ako mazivo iz ležaja iscuri. To može proizvesti čudne zvukove ili zvuk brušenja metala o metal. Ako se ležaj zaglavi (zamrzne) to će obično rezultirati škripom pogonskog remena koji ne može okretati kompresor.

  1. Problemi sa spojkom kompresora

Kompresor klime ima spojku koja je remenom i remenicom povezana s motorom, a također može stvarati probleme. Putem spojke kompresor se može uključivati ​​i isključivati ​​umjesto da bude u upotrebi cijelo vrijeme dok ste u tijeku. To rezultira manjim trošenjem kompresora i boljom potrošnjom goriva budući da motor ne mora okretati kompresor kada nije potreban za osiguravanje hladnog zraka.

Međutim, problem koji se može pojaviti je kvar spojke kompresora. Može se zaglaviti u položaj "uključeno", što će rezultirati okretanjem kompresora cijelo vrijeme vožnje. Suprotno od toga, može potpuno prestati funkcionirati, što znači da se kompresor neće uključivati. Ni jedno ni drugo nije dobro. U nekim slučajevima kvačilo se može popraviti, ali najbolje rješenje je zamijeniti kompresor i spojku u kompletu.

  1. Smanjeni protok zraka

Ovo je jedan od čestih simptoma problema s kompresorom: on i dalje radi, ali manje zraka izlazi iz otvora za zrak. U ovom slučaju važno je što prije provjeriti kompresor kako ne bi došlo do većeg kvara.

 

Zamjena kompresora klime

U nekim slučajevima, kompresori klime se mogu popraviti. Ipak, najčešće je bolji postupak zamijeniti neispravan kompresor novim. To nije samo vremenski najučinkovitije rješenje problema, već će i najčešće rezultirati boljim, trajnijim popravkom.

Ako primjetite simptome kvara kompresora klime, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Ostavite svoj komentar
Komentari
Gost
Datum: 1. kolovoza 2022.
Poštovani!
Da li variranje u leru dok je AC uključenja znači da nešto nije u redu sa kompesorom klime? Klima hladi i radi normalno, ali kada je vani 30+ stupnjeva i dok se ne unormalizira stanje u automobilu, okretaji variraju gore dolje cca 200 okretaja odstupanja. 1.6 TDI 105 konja. Klima je najveći potrošač, a motor je najslabiji u leru, da li je ovo normalna pojava za ove toplinske udare? Vozim po gradu, a DPF je ok, ne uzrokuje on nikakve probleme. Klima je upravo nadopunjena sa plinom, a što se tiće okretaja, identična situacija.
Lijep pozdrav!