Pričali smo o različitim sustavima za ekološko očuvanje na automobilima, međutim ni jedno nije efikasno kao AdBlue.
 
ADBLUE SUSTAV
 
AdBlue je tekućina koja se u određenim količinama ubrizgava u ispušni sustav, odmah iza motora, odnosno prije DPF-a i katalizatora. Razlog tome je to što se AdBlue pri visokim temperaturama "pretvara" u amonijak, koji je potreban za bolju razgradnju dušičnih oksida u katalizatoru. Međutim, kod sustava koji koriste AdBlue, koristi se SCR katalizator (redukcijski katalizator), gdje je SCR skraćenica za "Selective Catalytic Reduction", odnosno u prijevodu "selektivna katalitička redukcija". U njemu dušični oksidi reagiraju s prije spomenutim amonijakom, uz plemenite plinove u njemu, te stvaraju uglavnom lakše razgradive i neškodljive plinove kao dušik i vodu, odnosno vodenu paru.
 
 UREA
 
AdBlue je zapravo otopina uree u vodi, u postotku od odprilike 32%. Urea je smjesa koja se najviše koristi kao sintetičko gnojivo i u obliku je malih granula. Razlog zbog kojeg se koristi otopina uree je što se ona pri temperaturama od otprilike 200°C pretvara u amonijak potreban u SRC katalizatorima, a sama po sebi nije preskupa s obzirom na njezin učinak.
 
Količinu AdBlue otopine ubrizganu u ispušni sustav kontrolira ECU, odnosno "Engine Control Unit". U pravilu, auto će potrošiti u prosjeku oko 1L AdBlue otopine na prijeđenih 1000 km.

OBAVIJEST - RAZINA ADBLUE
 
Kao i za gorivo, kada je količina AdBlue otopine u rezervaru niska, na instrumentnoj tabli će se pojaviti upozorenje. Važno je na vrijeme napuniti rezervoar za AdBlue jer vaš automobil neće upaliti ako nje nema.
 
ADBLUE REZERVOAR
 
Rezervoar se obično nalazi pokraj rezervoara za gorivo, pa je uz to i otvor za ulijevanje najčešće uz otvor za ulijevanje goriva.
 
ULIJEVANJE ADBLUE TEKUĆINE
 
AdBlue sustav na osobnim se automobilima koristi poslijednjih desetak godina, a obavezan je za sva vozila proizvedena nakon 2016. godine, kada je uvedena obavezna EURO 6 norma. Osim kod osobnih vozila, sustav je poznat i kod teretnih i transportnih vozila, gdje se koristi i duže nego na osobnim vozilima.
 
Razlog zbog kojeg je uvedeno obavezno korištenje AdBlue sustava je zbog toga što ima vrlo veliku efikasnost – i do oko 90% štetnih plinova pretvara u lakše razgradive plinove.
 
 
Vaš Auto Stanić Tim
Ostavite svoj komentar