Jedni od prvih pokušaja smanjivanja štetnosti ispušnih plinova su EGR ventili, koji postoje već preko 50 godina. Već se tada počela razvijati ekološka osviještenost oko ispušnih plinova automobila, prvenstveno dušičnih oksida (NOx).
Kako bi se smanjila koncentracija dušičnih oksida, proizvođači su shvatili da je potrebno sniziti temperaturu izgaranja goriva u motoru.
 
EGR ventil je kratica za "Exhaust Gas Recirculation", odnosno "recirkulacija ispušnih plinova". Drugim riječima, on služi tome da vraćanjem dijela ispušnih plinova nazad u motor, onemogućava da temperatura izgaranja previše poraste – što je veća temperatura izgaranja goriva u motoru, veća je količina štetnih plinova koji izlaze iz automobila, dušičnih oksida.
 
EGR VENTIL U AUTOMOBILU
 
Računalo motora regulira kolika količina ispušnih plinova se vraća u motor, kako bi se postigla optimalna temperatura izgaranja.
 
Kroz godine, način rada EGR ventila unaprjeđivao se. Za prvo veće unaprjeđenje, koje je zapravo dovelo do češće uporabe EGR-a kod automobila, 1973. godine bio je zaslužan Chrysler.
 
Prve verzije su bile vakuumske (upravljano putem elektroventila kojim upravlja računalo motora).
 
VAKUUMSKI EGR
 
Nakon njih pojavili su se električni EGR ventili.
 
ELEKTRIČNI EGR
 
Na autima koji se koriste danas najčešći su električni EGR ventili s hladnjakom ispušnih plinova, koji omogućava još preciznije postizanje optimalne temperature.
 
ELEKTRIČNI EGR S HLADNJAKOM
 
S obzirom na to da EGR ventili imaju dodir s ispušnim plinovima, pod utjecajem su visokih temperatura te velikih količina nakupljene čađi. Iz tog su razloga skloni kvarenju te ih je potrebno redovito provjeravati.
 
PRLJAVI EGR
 
Kako bi EGR ponovno mogao raditi bez problema, potrebno ga je očistiti od čađi. Međutim, nekada to nije moguće, pa je potrebno zamijeniti cijeli EGR sustav, što može biti prilično teško za vaš novčanik, pogotovo kod novijih automobila. Stoga vam preporučujemo da vodite brigu o "zdravlju" vašeg EGR-a.
 
 
Vaš Auto Stanić Tim
Ostavite svoj komentar