Blog

5 Simptoma Kvara Grijača Dizel Motora

Grijači su važan dio koji služi za paljenje automobila. Oni se nalaze u automobilima koji imaju dizelski motor. Automobili s benzinskim motorom imaju svijećice koje služe za zapaljenje smjese u motoru. U daljnjem tekstu saznajte što su to grijači, koja je njihova funkcija, koja je razlika u odnosu na svijećice, te koji su simptomi kvara i kada ih zamjeniti.

Što su grijači?

Grijači su elementi koji zagrijava ulazno gorivo i zrak kako bi potaknuli učinkovito izgaranje goriva u dizelskom motoru. Sagorijevanje goriva pokreće vaš motor kako biste mogli voziti. Svaki cilindar motora ima jedan grijač, bilo u predkomori (motori s predkomorom) ili u komori za izgaranje (motori s izravnim ubrizgavanjem). Grijači proizvode toplinu koja je potrebna za pokretanje, rad i optimalno funkcioniranje dizelskog motora – osobito u hladnijim vremenskim uvjetima. Većina grijača sastoji se od nekoliko komponenti, uključujući grijaći svitak, regulacijski svitak, terminalnu maticu, središnju elektrodu i navoj. Izvana je prekrivena metalnom ili keramičkom školjkom.

Kako rade grijači?

Za razliku od svjećice koja radi neprekidno dok vozite, grijač je potreban samo tijekom procesa paljenja. Grijači rade tako što naelektriziraju grijaći element tako da se zagrijava i emitira vidljivo svjetlo. Usisni zrak se komprimira prije nego što sprej injektora goriva usmjeri gorivo na vrući vrh grijača tijekom ubrizgavanja goriva. Ubrizgano gorivo se miješa sa komprimiranim zrakom, isparava i pokreće izgaranje gotovo istovremeno, čak i kada je motor hladan.

Razlike između svijećice i grijača

Ljudi često poistovjećuju grijače i svjećice. Međutim, to su dvije vrlo različite komponente vozila. Svjećice su odgovorne za stvaranje iskre koja pali smjesu goriva i zraka u komori za izgaranje benzinskih vozila. Svjećice se ne koriste u dizelskim vozilima jer ne proizvode dovoljno topline za smjesu u komori za izgaranje dizela. Kompresija cilindra je jača kod dizel motora, pa im je za paljenje potrebno više topline. Grijači su jedini koji mogu proizvesti dodatnu toplinu potrebnu za pokretanje i rad dizelskog motora.

Simptomi kvara grijača

1. Težak start i upaljena lampica grijača

Motor koji se teško pokreće najčešći je simptom kvara grijača. U hladnim uvjetima, bez ispravno funkcionirajućih grijača, komora za izgaranje možda neće postići odgovarajuću temperaturu za paljenje goriva i pokretanje motora. Ako nema problema s gorivom ili akumulatorom, potrebno je provjeriti grijače. Često će se upaliti lampica grijača na instrument tabli.

2. Nedostatak paljenja motora

Proces izgaranja u dizelskim motorima zahtijeva visoku stopu kompresije, ubrizgavanje goriva u pravo vrijeme i u ispravnoj količini. To zapaljuje dizelsko gorivo, što rezultira izgaranjem. Preskakanje paljenja može biti uzrokovano problemima s kvalitetom goriva, kompresijom i ubrizgavanjem goriva. Toplina komore za izgaranje dolazi od tlaka kompresije i topline grijača. Potrebno je doseći najmanje 232° C da bi došlo do paljenja. Ako su grijači neispravno, komora motora neće postići potrebne temperature.

3. Grubi rad u leru

Ako je jedan ili više grijača neispravan ili oštećen, motor će se sve teže pokrenuti kako temperatura pada i grubo će raditi u leru te proizvoditi bijeli dim iz ispuha nekoliko minuta nakon što se konačno pokrene. Ako su svi grijači izgorjeli na svojim vrhovima, provjerite vrijeme ubrizgavanja goriva.

4. Povećana potrošnja goriva

Temperatura i gorivo obično određuju učinkovitost goriva, a ne grijači. Ipak, u nekim slučajevima grijači imaju važnu ulogu. Na temelju temperature, dizel se može miješati s posebnim aditivima tijekom hladnih mjeseci kako bi se snizila njegova točka smrzavanja. Mješovito gorivo će najvjerojatnije imati niži energetski sadržaj i osigurati smanjenu učinkovitost goriva. Radne temperature motora treba prilagoditi kako bi se osiguralo da je svo ubrizgano gorivo potpuno izgorjelo. Grijači pomažu osigurati dodatnu toplinu u komori za izgaranje. Ako se potrebna temperatura ne postigne zbog neispravnih grijača, performanse motora će biti oslabljene. To će negativno utjecati na potrošnju goriva vozila.

5. Bijeli dim

Bijeli dim obično nastaje kada nema dovoljno topline za sagorijevanje goriva. Nesagorene čestice goriva izlaze iz ispušne cijevi kao dim i obično proizvode bogat miris goriva. Nije neobično vidjeti bijeli dim iz ispuha tijekom hladnog vremena, dok se motor ne zagrije. Oštećeni grijači ili neispravan upravljački modul grijača mogu uzrokovati bijeli dim pri pokretanju motora. Postoje i mnogi drugi mogući uzroci za višak bijelog dima, uključujući nisku brzinu pokretanja motora, nisku kompresiju i zrak u sustavu goriva. Ako je bijeli dim i dalje vidljiv nakon što se motor zagrijao, motor može imati jednu ili više loših injektora, usporeno vrijeme ubrizgavanja ili neispravnu pumpu za ubrizgavanje.

 

Zamjena grijača i cijena

Zamjena grijača obično se izvodi u kompletu. Motor često može upaliti čak ako su neki od grijača neispravni pogotovo kada su temperature visoke. U hladnim danima i zimi, grijači su jako važni za paljenje automobila. Cijena grijača nije skupa, a njihova ispravnost puno utječe na rad motora pa u slučaju kvara preporučama da što prije riješite mogući problem.

Ako primjetite simptome kvara grijača, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Dizni (Injektora) - Zamjena Dizni Cijena

Injektori ili dizne su bitan dio motora vašeg automobila, a zadaća im je isporučiti gorivo u pravo vrijeme kako bi se osiguralo čisto i učinkovito izgaranje. Injektori se često mogu pokvariti ili začepiti, pogotovo ako je gorivo loše ili smjesa goriva nije ispravna. Zato je važno znati što su to injektori, kako rade, koji su simptomi kvara i kako ih zamjeniti.

Što su injektori?

Injektori ili dizne su elektronički ili mehanički kontrolirani uređaji koji se koristi za ubrizgavanje/prskanje goriva u motor. Injektori za gorivo raspršuju gorivo u motor automobila pomoću elektronski kontroliranih ventila, koji se mogu otvarati i zatvarati mnogo puta u sekundi. Imaju mlaznicu za raspršivanje koja ravnomjerno raspoređuje benzin ili dizel uz optimalno izgaranje i učinkovitost. Injektori su uvedeni kao zamjena za stari sustav rasplinjača, budući da pomažu motorima imaju manju potrošnju goriva te također pomažu u smanjenju emisija. Automobili općenito imaju jedan injektor po cilindru. Dakle, ako vozite auto s četiri cilindra, on će najvjerojatnije imati četiri injektora. Položaj injektora se razlikuje ovisno o dizajnu pojedinog motora, ali obično se postavljaju na glavu motora s vrhom unutar komore za izgaranje motora.

Kako rade injektori?

Injektori kontroliraju količinu goriva koja se isporučuje u komoru za izgaranje, osiguravajući da se prava količina ubrizgava u pravo vrijeme. Proces je sljedeći:

  1. Pumpa za gorivo tjera benzin ili dizel kroz vodove za gorivo do injektora
  2. ECU (upravljačka jedinica motora) koristi senzore kako bi odredio pravo vrijeme za paljenje injektora i raspršivanje goriva u komoru za izgaranje.
  3. Kada ECU aktivira injektore, gorivo pod tlakom se raspršuje u komoru za izgaranje kroz mlaznice. Budući da su mlaznice male, gorivo se raspršuje, što ga čini učinkovitijim za rad motora

Vrste dizni ili injektora

Injektori se mogu podjeliti na vrste s obzirom na vrstu goriva: dizelski i benzinski, i na mehaničke i elektronske injektore.

Injektori za dizel

Ovi injektori koriste se za ubrizgavanje ili prskanje dizela (koji je teže gorivo od benzina) izravno u komoru za izgaranje dizelskog motora uz daljnje izgaranje kompresijom. Kapilare i mlaznice injektora dizel goriva izrađeni su tako da mogu formirati pakete dizela dok raspršuju gorivo unutar komore za izgaranje. Injektori za dizelsko gorivo zahtijevaju veće pumpanje ubrizgavanja od benzinskih injektora jer je dizel teži od benzina.

Injektori za benzin

To su mlaznice goriva koje se koriste za ubrizgavanje ili prskanje benzina izravno ili kroz usisni razvodnik u komoru za izgaranje. Kapilare i mlaznice benzinskih injektora su manje ili iste kao i injektori za dizel gorivo ovisno o zahtjevu pojedinog motora. Kako je benzin lakši od dizela, benzinske mlaznice zahtijevaju manje pumpanje ubrizgavanja od dizelskih injektora.

Mehanički kontrolirani injektori goriva

To su injektori za gorivo u kojima se kontrola brzine, količine, vremena i tlaka goriva vrši mehanički uz pomoć opruge i klipa koji preuzima ulaz iz sklopa pumpe za gorivo ili putem razdjelnika goriva.

Elektronički kontrolirani injektori goriva

To su injektori goriva u kojima se kontrola brzine, količine, tlaka i vremena goriva vrši elektronički uz pomoć elektroničkog solenoida koji prima ulaz ili od razdjelnika goriva ili od elektroničke upravljačke jedinice motora odnosno ECU-a.

 

Simptomi kvara injektora

  1. „Check engine“ lampica

Najčešći simptom kvara injektora je lampica upozorenja check engine, koje se pojavljuje na instrument ploči. Čim injektor ne radi ono što bi trebao, ova lampica će se upaliti. ECU aktivira svjetlo upozorenja kada mlaznica isporučuje previše ili premalo goriva.

  1. Automobil teško pali

Ako primjetite da automobil teško pali, te da ima slabiji odaziv na gas, vjerojatno injektori ne rade ispravno. Oba ova simptoma mogu biti uzrokovana neispravnim injektorima goriva, najvjerojatnije začepljenjem pojedinog injektora. Ako mlaznica ne može isporučiti dozu goriva koju zahtijeva ECU, mješavina goriva i zraka u komori za izgaranje će se isključiti, što može dovesti do neuspjeha paljenja ili naglog pada ubrzanja. Zato je tako važno održavati injektore goriva u automobilu čistima i bez začepljenja.

  1. Grub i nepravilan rad motora

Ako se zvuk u leru automobila promijenio i osjeća se grubljim, injektori goriva vjerojatno ne isporučuju dovoljno goriva. Kao i kod preskakanja paljenja, to se obično događa zbog začepljenja injektora nekim česticama koje ometaju raspršivanje i prskanje goriva.

  1. Curenje goriva

Ako osjećate jak miris goriva tijekom vožnje, a vaš automobil pokazuje druge simptome koji ukazuju na kvar injektora, pregledajte sustav dovoda goriva i pogledajte da li negdje curi gorivo. Do curenja goriva može doći na mjestu susreta mlaznice s mlaznicom, kao i na samom injektoru ako je star i nije pravilno održavan.

  1. Povećana potrošnja goriva

Neispravni injektori mogu dovesti do značajnog porasta potrošnje goriva. To može biti zbog netočnih podataka koje dobija ECU motora ili zbog curenja goriva negdje u sustavu ili na samom injektoru.

 

Zamjena injektora i cijena

Injektori su jedan od najvažnijih elemenata u sustavu ubrizgavanja goriva te njihova neispravnost dovodi do velikih kvarova. Zamjena injektora je jednostavna no nije jeftina. Ispravnost injektora se može provjeriti ispitivanjem pojedinog injektora tako da u slučaju kvara ne morate promjeniti sve injektore nego samo one koji su neispravni. Ako primjetite simptome kvara injektora, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

 

Oznake Na Automobilskim Gumama - Značenje Svih Oznaka

Postoji niz korisnih informacija koje se mogu pronaći na gumama. Oznake na gumama pružaju sve potrebne informacije koje bi vas trebale zanimati kad se odlučujete za kupovinu guma. Sadrži naziv modela gume, ali i niz brojeva i slova s pojedinostima o indeksu opterećenja, ocjeni brzine, veličini gume, konstrukciji i još mnogo toga. U nastavku ćemo objasniti zašto postoje oznake na gumama, kako ih ispravno čitati i što govore o pojedinoj gumi.

Oznake na auto gumama: Veličina gume

Veličina gume je navedena na bočnoj strani svake gume. Oznake veličine gume izgledaju na primjer ovako - 205/55 R16 91 V ili 195/50 R15 82 T (ovisno o veličini gume). Informacije o veličini guma koje su preporučene od strane proizvođača vašeg automobila možete pronaći i na stupu vozačevih vrata, u pretincu ispred suvozača, na poklopcu rezervoara za gorivo ili u priručniku za vozilo. Svaki od ovih brojeva imaju svoje značenje, a sada ćemo objasniti što znači svaki broj.

Primjer: 225/40 R18 92 Y

225 - ŠIRINA - gume izražena u milimetrima.

40VISINA - postotna vrijednost koja označava omjer bočne stijenke gume i širine gume. U ovom slučaju, vrijednost "40" znači 40% od 225 mm

R - STRUKTURA – radijalna struktura gume

18 PROMJER - ugradnje, koji je ujedno i promjer naplatka odnosno felge, mjeren u inčima

92 INDEKS OPTEREĆENJA - s vrijednošću 92

Y INDEKS BRZINE – klasa Y

Struktura gume

Ova oznaka govori o unutarnjoj konstrukciji gume.

R je oznaka za radijalne gume, industrijski standard za većinu današnjih guma. Imaju bolje prianjanje na cesti, manji otpor kotrljanja koji je važan za bolju potrošnju goriva, udobnost u vožnji i izdržljivost u odnosu na prethodne generacija guma. U radijalnoj gumi, slojevi su napravljeni od jakih užadi izrađeni od mješavine poliestera, čelika i tkanine i presvučeni gumom - položeni su okomito na smjer vožnje.

D je oznaka za gume izrađene s dijagonalnim (ukrštenim) slojevima, koje se nazivaju gume s pristranom konstrukcijom. Nazivaju se i konvencionalne, x-slojne ili poprečne gume. Neke gume za motocikle i prikolice još uvijek koriste ovu unutarnju konstrukciju.

Neke run-flat gume označene su s oznakom F nakon kojeg slijedi vrsta unutarnje konstrukcije.

Promjer kotača

Ovaj dvoznamenkasti broj označava promjer kotača u inčima. To je udaljenost između dva kraja felge (gdje se guma čvrsto zalijepi na kotač).

Indeks opterećenja gume

Indeks opterećenja guma je još jedna važna oznaka na gumi. Označava maksimalno opterećenje koje guma može sigurno nositi prilikom vožnje maksimalnom dopuštenom brzinom. Apsolutno je zabranjeno koristiti gume s nižim indeksom nosivosti od preporučenog za određeni model automobila. Na primjer, guma s indeksom nosivosti 91 može biti podvrgnuta maksimalnom opterećenju od 615 kg. Ako ovu vrijednost pomnožite s brojem guma ugrađenih u automobil, dobit ćete rezultat nešto veći od dopuštene maksimalne težine vašeg automobila s punim opterećenjem.

Indeks brzine

Slova u rasponu od A do Z predstavljaju ocjenu brzine. Svako slovo označava maksimalnu brzinu koju guma može izdržati pod preporučenom nosivošću. Iako su neke guma sposobna raditi pri velikoj brzini, vozači bi trebali paziti na zakonska ograničenja brzine.  Često će ocjena brzine guma biti veća od brzine vašeg automobila. To je uglavnom iz sigurnosnih razloga, kako biste bili sigurni da performanse vaših guma nikada nisu lošije od performansi automobila.

Odabir prave ocjene brzine guma za vaš automobil važan je za sigurnost vas i drugih sudionika u prometu. Ako je ocjena brzine guma preniska za vaš automobil, možda se neće moći nositi s vrućinom velikih brzina. To bi moglo uzrokovati da guma izgubi performanse i da automobil izgubi sposobnost lakog upravljanja. To bi čak moglo dovesti do pucanja gume. Ali ne radi se samo o brzini. Ocjena se također odnosi na: udobnost vožnje, trošenje gaznoga sloja, trakciju i sposobnost gume u zavojima.

Dakle, važno je odabrati pravu ocjenu brzine za svoje vozilo i uvjete. Gume s većim ocjenama brzine mogu dati bolje prianjanje i zaustavni put, ali možda neće biti tako dobre na hladnoći i mogu se brže istrošiti. Ocjena brzine guma također je važna iz pravnih razloga. Ako imate nižu ocjenu brzine guma nego što biste trebali, to bi moglo poništiti vaše osiguranje automobila. Pazite na ovo!

Dodatne oznake na gumama

  • oznaka za Run-flat gumu - vva samonosiva run-flat (SSR) guma može se nastaviti koristiti u slučaju gubitka tlaka zahvaljujući svojim ojačanim stijenkama.
  • oznaka M+S opisuje da je guma prikladna za uvjete blata i snijega.
  • oznaka DOT – govori u kojem je tjednu i u kojoj godini proizvedena guma. Npr. 1022 – to znači da je guma proizvedena u 10 tjednu 2022. godine

 

4 Simptoma Kvara Homokinetičkog Zgloba

Svaka pogonska osovina opremljena je s najmanje dva fleksibilna zgloba koja omogućuju prijenos okretnog momenta motora i mjenjača pod kutom. U idealnom slučaju, okretni moment bi se prenosio ravno, ali bi to rezultiralo iznimno grubom vožnjom. Bez fleksibilnih zglobova, pogonske osovine ne bi dugo trajale, a pogon na prednje kotače bio bi nemoguć. Zato je važno znati što su to homekinetički zglobovi, kako rade, koji su simptomi kvara i kako ih zamjeniti kada je to potrebno.

Što je homekinetički zglob?

Homokinetički zglobovi su mehaničke komponente prijenosa snage koje osiguravaju snagu rotacije pod različitim kutovima. Oni pružaju istu izlaznu brzinu u odnosu na ulaznu brzinu, neovisno o kutu pod kojim rade. To je u suprotnosti s većinom drugih spojeva, koji mogu osigurati različitu izlaznu brzinu pod oštrijim kutovima čak i uz istu ulaznu brzinu. Svi automobili s prednjim pogonom imaju homokinetičke zglobove na oba kraja poluosovine. Unutarnji homokinetički zglobovi povezuju poluosovine s mjenjačem, dok vanjski homokinetički zglobovi povezuju poluosovine s kotačima.

Mnogi automobili sa pogonom na stražnje i četiri kotača kao također imaju homokinetičke zglobove. Homokinetički zglobovi su potrebni za prijenos okretnog momenta s mjenjača na pogonske kotače pri konstantnoj brzini, uz prilagođavanje gibanja ovjesa gore-dolje. U automobilima s prednjim pogonom, oni isporučuju moment na prednje kotače tijekom zavoja. Dvije su najčešće korištene vrste homokinetičkih zglobova: kuglični tip i tip stativa. Kod automobila s prednjim pogonom na vanjskoj strani poluosovine koriste se kuglični homokinetički zglobovi, dok se homokinetički zglobovi tipa stativa najčešće koriste na unutarnjoj strani.

Kako rade homokinetički zglobovi?

Homokinetički zglobovi koriste se za povezivanje mjenjača vašeg vozila s vašim kotačima. Oni su dio poluosovine i koriste se prvenstveno na vozilima s pogonom na prednje kotače, ali se također koriste u vozilima sa pogonom na stražnje i četiri kotače. Homokinetički zglob može djelovati učinkovito do 80° odstupanja od ravne linije. Svaki pogonski kotač ima dva homokinetička zgloba: unutarnji spoj povezuje mjenjač s osovinom, a vanjski spoj osovinu s kotačem. Naziv zgloba potječe od njegove sposobnosti da se pomiče s ovjesom vašeg vozila u bilo kojem smjeru (ako vaše vozilo udari u rupu ili neravnu površinu) i još uvijek može održavati pogonske kotače stalnom brzinom.

Homokinetički zglob je vrlo poseban jer povezuje dvije različite rotirajuće osovine. Ove dvije rotirajuće osovine zaglavljene su u fiksnom položaju tako da se homokinetički zglob mora moći pomicati i savijati kako bi ova dva vratila ostala povezana. Ovi zglobovi se koriste u novijim vozilima i zamjenjuju stare "U" zglobove. Homokinetički zglob je u stanju kontinuirano prenositi ravnomjerne razine okretnog momenta na kotače, bez obzira pod kojim kutom se nalazi. To znači da bez obzira na to koliko rupa udarite ili ako se vozilo okreće, on će zadržati pogonske kotače u pokretu stalnom brzinom.

Simptomi kvara homokinetičkog zgloba

4. Vibracije tokom vožnje

Važno je pravilno prepoznati vibracije jer postoje mnoge stvari koje mogu uzrokovati vibracije tijekom vožnje. Zato, ako su vibracije pretjerane, povećavaju se s brzinom ili daju neobično "poskakivanje" tokom vožnje, to može biti zbog kvara homokinetičkog zgloba. Bez obzira na uzrok vibracija, važno je pregledati vozilo. Ako automobil previše vibrira, to može utjecati na kontroliranje automobila.

3. Curenje masti iz zgloba

Homokinetički zglob ima manžete koje sadrže mast dok se osovina okreće, čime se sprječava da curi ulje. Ako manžeta propušta, nedostatak podmazivanja mogao bi dovesti do kvara homokinetičkog zgloba. Ako primijetite masnoću na rubu gume ili na unutarnjoj strani kotača, nemojte čekati nego što prije odvezite automobil na servis.

2. Čudni zvukovi u podvozju

Pazite na zvuk kucanja ili zveckanja, osobito ritmičnog. Iako to ne dolazi uvijek iz homokinetičkog zgloba, nijedan od potencijalnih uzroka nije dobar pa je potreban hitan pregled. U nekim slučajevima možete primijetiti da je zvuk kucanja izraženiji u obrnutom smjeru. U konačnici, najbolje je da što prije riješite taj problem.

1. Zvuk pri kretanju automobila

Iako se ponekad čuje kao glasno škljocanje, a ponekad kao pucketanje, ovaj zvuk je nije slučajan ​​kada ga čujete. Pojavljuje se kada krenete s automobilom, a to je zbog labavih spojeva ili istrošenog homokinetičkog zgloba. Kao i kod drugih simptoma, važno je da svoje vozilo odmah odvezete u servisni centar ako čujete ovaj zvuk.

 

Zamjena homokinetičkog zgloba i cijena

Homokinetički zglob znatno utječe osjećaj i sigurnost vožnje. Ponekad kvar može biti malen (npr. ispucala manžeta) i može se brzo rješiti, a ponekad je potrebna zamjena kompletnog homokinetičkog zgloba. Zamjena je jednostavna, a cijena zgloba nije skupa.

Ako primjetite simptome kvara homokinetičkog zgloba, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Bosch Pumpe - Zamjena Bosch Pumpe Cijena

Bosch pumpa jedan je od najvažnijih dijelova svakog automobila koji se pokreće dizel motorom. Kvar Bosch pumpe može stvoriti veliki problem i automobil zapravo ne može raditi ispravno odnosno ponekad se motor ne može uopće pokrenuti ako je pumpa neispravna. No, što je to Bosch pumpa, kako radi, koji su simptomi i uzroci kvara te kada ju zamjeniti i koliko košta popravak, saznajte u nastavku.

Što je Bosch pumpa?

Bosch pumpa je pumpa visokog pritiska goriva koja se koristi u dizelskim motorima. Funkcija Bosch pumpe je da dozirano ubrizgava gorivo u cilindre motora. Najčešća pumpa za gorivo koja se koristi na dizel motorima je Bosch tip. Ovo je pumpa s bregastim utorom na klipu služi za kontrolu prekida goriva, a time i količine goriva koja se isporučuje u cilindar za izgaranje. Ove pumpe mogu biti raspoređene pojedinačno duž bregaste osovine ili mogu biti smještene u jednom bloku. Svaka pumpna jedinica sadrži klip pumpe i vodilicu zajedno s opružnim ventilom za isporuku. Klipovi i vodilice nisu zamjenjivi - treba ih tretirati kao kombinirane jedinice ili elemente.

Kako radi Bosch pumpa?

Visokotlačna pumpa za gorivo opremljena je klipovima koji su međusobno raspoređeni. Njihov broj ovisi o broju cilindara motora. Jedan par klipova osigurava gorivo samo za jedan cilindar. Klipovi se ugrađuju u kućište pumpe, koje ima ulazne i izlazne kanale. Bregasta osovina, koju pokreće radilica motora, pokreće klip. Kada se bregasto vratilo pumpe za gorivo okreće, oni djeluju na potiskivače klipa, uzrokujući njihovo pomicanje unutar čahure pumpe. Zbog ulaznih i izlaznih otvora počinju se otvarati i zatvarati redom. Kada se klip pomiče prema gore, stvara se pritisak, što dovodi do otvaranja ispušnog ventila, kroz koji se gorivo dovodi u injektore kroz cijev za gorivo. Trenutak dovoda goriva regulira se putem centrifugalne spojke. Rad centrifugalne spojke temelji se na kretanju utega pod djelovanjem centrifugalne sile. Kada se broj okretaja radilice povećava - dolazi do ranog ubrizgavanja goriva, kada se smanjuju - kasnog ubrizgavanja goriva. Bosch pumpe za gorivo pokazale su se pouzdanima. Otporne su prema kvaliteti goriva i podmazivanje pumpe za ubrizgavanje vrši se običnim motornim uljem.

Simptomi i uzroci kvara Bosch pumpe

Bosch pumpe se toliko dugo koriste da će gotovo svaki mehaničar prepoznati koji je kvar u Bosch pumpi. Kvarove možemo podjeliti na tri vrste kvara. To su:

Kvarovi elektronike

Kvar eletornike uvijek se može utvrditi kada se automobil spoji na dijagnostiku. Najčešća greška je na ventilu koji podešava količinu goriva. U tom slučaju, automobil neće upaliti jer pumpa ne daje gorivo. Ipak ovaj kvar se može popraviti promjenom tranzistora koji je odgovoran za ventil, pa se ne mora mjenjati cijela pumpa. Vrlo čest kvar elektronike je i stabilizator napona od 5V koji se također može zamjeniti. Senzor broja okretaja također može stvarati problem u radu Bosch pumpe, a kada se mjenja mora se promjeniti i kabal s kojim se spaja na daljnu elektorniku.

Kvarovi mehanike

Kvarovi mehanike Bosch pumpe visokog pritiska mogu biti različiti, ali najčešće se pojavljuje jedan kvar koji se prepoznaje kada se automobil upali, a ne radi papučica gasa odnosno automobil ne prima gas. Provjerom putem dijagnostike vidi se greška momenat ubrizgavanja goriva, a u parametrima se jasno vidi neslaganje zadanog i ostvarenog ugla ubrizgavanja.

Curenje na brtvi pumpe

Kvarovi na brtvi pumpe javljaju se nakon dugog korištenja i u hladnim vremenskim uvjetima. Čest simptom je teško paljenje u zimskim uvjetima ili kada je automobil hladan. Nakon što upali, može raditi cijeli dan. Da bi utvrdili kvar važno je vizualno pregledati pumpu i povratna crijeva injektora.

Ostali Simptomi kvara Bosch pumpe su:

  1. Automobil teško pali
  2. Automobil gubi gas
  3. Začepljeni injektori
  4. Mješanje goriva i ulja
  5. Gorivo curi
  6. Ako se elektronička pumpa ne pokreće, mogao bi postojati problem s elektromagnetom za isključivanje
  7. Bijeli dim iz auspuha
  8. Slabije performasne zbog nedostatka goriva

Zamjena Bosch pumpe

Svaki od ovih kvarova predstavljaju veliki problem na automobilu. Svaki kvar Bosch pumpe će utjecati na ispravan rad motora, neki malo više neki malo manje.

Ako primjetite simptome kvara Bosch pumpe ili želite preventivno pregledati sustav ubrizgavanja, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

 

Simptomi Kvara Plivajućeg Zamajca - Cijena Zamjene Plivajućeg Zamajca

Dvomaseni zamajac/zamašnjak bitna je komponenta na motoru koji ga posjeduje. Ipak, mnogi ne razumiju u potpunosti kako ti zamašnjaci rade. Iskustvo je pokazalo da ni mnogi mehaničari ne razumiju tehnologiju takvog zamašnjaka. Stoga ćemo u nastavku teksta raspravljati o tome što su dvomaseni zamašnjaci, kako rade, koji su simptomi i uzroci kvara, i kako ih zamjeniti.

Što je plivajući zamajac?

Plivajući zamajac ili dvomaseni zamajac (neki kažu i zamašnjak) je napravljen da zaštiti pogonsku liniju od vibracija motora i da apsorbira nagle pokrete prilikom prijenosa snage između motora i drugih elemenata koji prenose snage. Na taj način se štiti kvačilo i mjenjač. Postavlja se na automobile opremljene ručnim mjenjačem i nalazi se na kraju radilice. Ugrađuje se uglavnom na dizel motore i benzinske motore s velikim okretnim momentom. U konačnici, njegov posao je važan za pokretanje motora, proces rada u praznom hodu te je vrlo važan za promjenu stupnjeva prijenosa jer apsorbira promjenu prijenosa da bude glađi. Sastoji se od dva zamašnjaka koji se okreću neovisno jedan o drugom. Jedan je pričvršćen na sklop spojke odnosno kvačila, a drugi na motor. Između dva zamašnjaka nalazi se niz opruga, koje prigušuju vibracije motora i sprječavaju većinu njih da dopru do mjenjača.

Razlika između običnih zamašnjaka koji su izrađeni od jednog komada metala je ta što se zamašnjaci s dvostrukom masom sastoje se od dva dijela koja su odvojena na različite načine, pa otuda i pojam zamašnjak s dvostrukom masom.

Kako radi plivajući zamajac?

Motori u automobilu zbog svojih isprekidanih ciklusa izgaranja nemaju miran rad jer ti periodični događaji izgaranja uzrokuju fluktuaciju izlaznog zakretnog momenta, što prenosi vibraciju kroz pogonski sklop i ostatak automobila. Zamašnjak s dvije mase, koji je vrsta prigušivača, dizajniran je da smanji provođenje tih vibracija između motora i mjenjača - uklanjajući neželjene nuspojave. Za razliku od standardnog čvrstog zamašnjaka, zamašnjak s dvije mase sastoji se od dva odvojena dijela. Oni se nazivaju primarna i sekundarna masa i, zahvaljujući ležaju u sredini, dvije se mase mogu rotirati jedna naspram druge. Primarna masa, koja sadrži zupčanik potreban za pokretanje motora, pričvršćena je vijcima na radilicu motora.

Sekundarna masa je spojena na sklop kvačila - koje prenosi pogon na mjenjač. Oko ruba primarne mase je kanal u kojem se zadržava niz velikih opruga - a krajevi tih opruga strše iznad graničnika u kanalima. Na sekundarnu masu pričvršćena je prirubnica koja ima krila koja se nalaze između opruga te omogućavaju prijenos pogona s jedne mase na drugu. Ove radijalno postavljene opruge prigušuju pomake između dviju masa, što znači da izlaz na spojku i mjenjač nema viška vibracija. Oni također mogu apsorbirati dio početnog porasta zakretnog momenta iz motora, što rezultira glađom isporukom snage i profinjenijem djelovanjem spojke.

Ipak, potreban je pažljiv dizajn i podešavanje od strane proizvođača kako bi se postupno uklonile neželjene vibracije - a mogu se koristiti različiti brojevi i konfiguracije opruga za postizanje poboljšanog prigušenja pri različitim brzinama. Plivajući zamajc ne koristi se  samo u ručnim mjenjačima nego ih je moguće pronaći u mjenjačima s dvostrukom spojkom.

Prednosti plivajućeg zamajca

Zamašnjaci s dvije mase uvedeni su prvenstveno kako bi se smanjile vibracije motora koje na različite načine oštećuju ručne mjenjače. Druge prednosti su glađi rad spojke, poboljšane promjene stupnjeva prijenosa i ukupno smanjenje vibracija u cijelom vozilu.

Nedostaci plivajućeg zamajca

Plivajući zamajac puno je kompliciraniji od običnih zamajaca. On sadrži pokretne dijelove koji mogu biti skloni kvarovima pogotovo kada motor ima veliki okretni moment. Puno su skuplji za zamjenu nego obični zamajci.

Simptomi i uzroci kvara plivajućeg zamajca

Simptomi kvara plivajućeg zamajca su pojačane vibracije, osobito na papučici spojke. Također možete čuti zveckanje, koje će nestati kada pritisnete spojku. Najčešći kvar u svim markama zamašnjaka s dvostrukom masom su slobodni hod između dviju masa u ravnini rotacije i "ljuljanje" između dviju masa. U prvom slučaju, slobodan hod ukazuje na problem kao što su slomljene opruge ili opuštene opruge koje su rezultat pregrijavanja spojke. U drugom slučaju, bočni slobodni hod obično je rezultat mehaničkog trošenja ili oštećenja ležaja ili čahure koja podupire sekundarnu masu. Međutim, imajte na umu da neki dizajni plivajućeg zamašnjaka ovise o tome da postoji slobodan hod u potpornom ležaju, a to postaje problem samo kada slobodni hod postane pretjeran. Također imajte na umu da količina ugrađenog slobodnog hoda varira između dizajna, stoga svakako obratite pažnju na proizvođačevu dokumentaciju ili specifikacije prije nego što osudite dvomasni zamašnjak na temelju slobodnog hoda između dviju masa. Druge vrste kvarova slične su onima koje se mogu vidjeti na konvencionalnim zamašnjacima, kao što su prekomjerno zarezivanje ili promjena boje uzrokovane pregrijavanjem.

Zamjena plivajućeg zamajca i cijena

Ovi zamajci mogu izdržati više od 100.000 kilometara, ali se mogu istrošiti za samo 20.000 - ovisi o kvaliteti samog zamajca i stilu vožnje. Mnogi mehaničari preporučuju promjenu zamašnjaka s dvostrukom masom kad god se zamijeni spojka, jer mu se lakše pristupa kada se ovaj posao obavlja.

Ako primjetite simptome kvara plivajućeg zamajca, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

5 Simptoma Kvara Automatskog Mjenjača

Automatski mjenjači svakim danom postaju sve popularniji, kako kod vozača, tako i među proizvođačima automobila. Automatski mjenjač je jedan najsloženijih sustava u tipičnom automobilu. On obavlja funkciju mijenjanja brzina koju bi inače morao učiniti vozač ako bi se radilo o ručnom (manualnom) mjenjaču. Automatski mjenjač automatski mijenja brzine, tako da mnogi vozači nemaju dobar osjećaj o tome što i kako on zapravo radi. Ali razumijevanje načina rada automatskog mjenjača može vas učiniti boljim vozačem zato u nastavku pročitajte što je to automatski mjenjač, koje su vrste automatskih mjenjača, kako radi, koji su simptomi i uzroci kvara te koja je cijena zamjene i popravka.

Što je automatski mjenjač?

Automatski mjenjač je vrsta mjenjača koji automatski mijenja omjere brzina dok se vozilo kreće. Automatski mjenjač koristi senzore koji mu omogućuju promjenu stupnjeva prijenosa u odgovarajuće vrijeme pomoću unutarnjeg tlaka ulja. Promjena stupnjeva prijenosa se događa kada se mjenjač privremeno odvoji od motora, čime upravlja pretvarač okretnog momenta odnosno torque converter. Osnovna podjela mjenjača je na ručne (manualne) mjenjače i automatske mjenjače. Automobili s automatskim mjenjačem imaju samo dvije papučice (za kočnicu i gas), što znači da nemaju papučicu spojke (kvačila) kao automobili s ručnim mjenjačem.

 

Vrste automatskih mjenjača

Automatski mjenjač s torque converterom

Ovaj tip mjenjača je najpopularniji tip automatskog mjenjača u automobilima. Pretvarač okretnog momenta u biti obavlja funkciju koju obavlja mehanička spojka u ručnom mjenjaču. Omogućuje spajanje motora na pogonsku liniju i odspajanje od njega po potrebi kako bi se olakšala promjena stupnjeva prijenosa. Korištenje dinamike fluida može prenijeti okretni moment s motora kada je to potrebno automobilu za kretanje.

CVT (Continuously variable transmission) automatski mjenjač

CVT omogućuje "beskonačan" broj prijenosnih omjera koji neprimjetno pomažu vozilu da ubrza bez prekida prijenosa. CVT koristi remenice promjenjive širine i remen umjesto fiksnih zupčanika.

SAT (Semi-automatic transmission) poluautomatski mjenjač

Poluautomatski mjenjač ima spojku sličnu ručnom mjenjaču, ali spojkom se upravlja putem elektrohidrauličkih sredstava i koristi senzore, pneumatiku, procesore i aktuatore.

Mjenjač s dvostrukom spojkom (Dual-clutch transmission)

Mjenjač s dvostrukom spojkom ili mjenjač s izravnim prijenosom vrlo je sličan ručnom mjenjaču. Razlika je u tome što dvostrukom spojkom upravlja računalo automobila i sadrži dvije spojke umjesto jedne. Jedna spojka kontrolira neparne brzine, a druga parne.

Tiptronic automatski mjenjač

Ovi automatski mjenjači pružaju vozačima mogućnost isključivanja iz automatskog moda mjenjača na način da putem „šalterica“ na volanu sami mijenjaju brzine kako bi omogućili veću kontrolu nad performansama vozila, oslanjajući se na vozača da mijenja brzine dok radi kao automatski motor.

 

Kako radi automatski mjenjač?

Najčešći tip automatskog mjenjača koristi hidrauličku snagu za promjenu stupnjeva prijenosa i kombinira se s pretvaračem okretnog momenta ili fluidne spojke s mjenjačima koji pružaju željeni raspon stupnjeva prijenosa za vozilo. Pretvarač okretnog momenta povezuje motor s mjenjačem i koristi fluide pod tlakom za prijenos snage na zupčanike. Ovaj aparat zamjenjuje spojku i omogućuje da se vozilo potpuno zaustavi bez zastoja. Kako motor prenosi snagu na pumpu pretvarača okretnog momenta, pumpa ovu snagu pretvara u fluide za prijenos koja pokreće turbinu pretvarača okretnog momenta.

Ovaj uređaj povećava snagu fluida i prenosi još više snage natrag na turbinu, što stvara vrtložnu rotaciju koja vrti turbinu i pričvršćenu središnju osovinu. Snaga stvorena ovom rotacijom se zatim prenosi s osovine na prvi set zupčanika mjenjača. Fluid mjenjača je pod tlakom uljne pumpe, što omogućuje promjenu brzine ovisno o brzini vozila, broju okretaja motora u minuti i drugim čimbenicima. Zupčasta pumpa je smještena između zupčanika i pretvarača okretnog momenta, gdje izvlači i stvara tlak prijenosnog fluida iz korita. Ulaz pumpe vodi izravno do kućišta pretvarača okretnog momenta pričvršćenog na savitljivu ploču motora.

Kada motor ne radi, mjenjač nema tlak ulja potreban za rad i stoga se vozilo ne može pokrenuti pritiskom. Zupčanik je mehanički sustav u kojem su zupčanici povezani skupom traka i spojki. Kada vozač mijenja stupnjeve prijenosa, trake drže jedan stupanj prijenosa mirnim dok rotiraju drugi za prijenos okretnog momenta s motora i povećanje ili smanjenje stupnjeva prijenosa. Raspored stupnjeva prijenosa određuje kolika će snaga teći iz jednog stupnja prijenosa u drugi i izlaziti na pogonski sklop vozila kada mijenjate brzinu.

 

 

Simptomi kvara automatskog mjenjača

  1. Čudni zvukovi pri mjenjanju brzina

Ovo je najčešći simptom kvara automatskog mjenjača. Dok se mijenjaju stupnjevi prijenosa, čujete mnogo udaranja i zveckanja, za koje znate da nisu normalni. Uzrok kvara može biti nedostatak ulja u mjenjaču ili ulje koje je izgubilo svojstva podmazivanja zbog neredovitog mjenjanja.

  1. Grubo prebacivanje brzina

Kada je mjenjač ispravan jedva možete primjetiti promjenu stupnja prijenosa. Dakle, ako osjetite zveket, trzaj ili bilo koji drugi neprirodan pokret dok vaš mjenjač mijenja brzine, to je znak da imate ozbiljan problem koji biste trebali ispitati.

  1. Curenje ulja iz mjenjača

Ako pogledate ispod automobila i vidite crvenu tekućinu koja curi, velika je vjerojatnost da curi mjenjač. Iako je malo vjerojatno da ćete morati zamijeniti cijeli mjenjač, morate ga popraviti što je prije moguće. U suprotnom može doći do značajnije štete.

  1. Poteškoće pri promjeni brzina P,R,N,D

Ako osjećate da se vaš mjenjač bori s prebacivanjem ovih osnovnih položaja, to je znak ozbiljnog problema koji trebate riješiti.

  1. Check engine lampica

Iako se lampica za provjeru motora pali za gotovo sve kvarove, jedna od dodatnih komponenti na koju obično pazi je mjenjač. Ako provjerite kod putem dijagnostike i dobijete nešto što vas upućuje na prijenos, imate problem s mjenjačem.

 

Zamjena automatskog mjenjača i cijena

Kvar automatskog mjenjača jedan je od najozbiljnijih kvarova koje možete imati na automobilu. Mjenjači na nekim automobilima (pogotovo novijim) su jako skupi za zamjenu, pa mnogi kvarove pokušavaju rješiti reparacijom. Nekad je to moguće, no u slučaju ozbiljnog kvara jedino rješenje je potpuno novi mjenjač.

Ako primjetite simptome kvara automatskog mjenjača ili želite obaviti servis mjenjača, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Vakuum Pumpe - Zamjena Vakuum Pumpe Cijena

U modernim automobilima postoje razne pumpe kao što su pumpa goriva, uljna pumpa, tandem pumpa itd. Jedna od njih je i vakuum pumpa koja je vrlo važna za ispravan rad automobila. U nastavku saznajte što je to vakuum pumpa i koje vrste postoje, kako radi, koji su simptomi kvara i kako ju zamjeniti.

Što je vakuum pumpa i koje vrste postoje?

Vakuum pumpa je važan dio modernih automobila koja osigurava vakuum u potrebnim dijelovima. U modernim vozilima naći ćete ili mehaničku vakuumsku pumpu ili električnu pumpu. Svaka od ove dvije vrste ima svoje prednosti i nedostatke. Pumpe se stavljaju u vozila kako bi se borile protiv pozitivnih tlakova prednabijanja koje ispuštaju motori s turbopunjačem. Mehaničke vakuumske pumpe pogone se izravno iz motora. Takva pumpa najčešće radi sa stražnje strane jedne od bregastih osovina. One se podmazuju izravno motornim uljem i imaju rotor koji se okreće unutar kućišta pumpe za stvaranje vakuuma. Sve dok motor radi i pumpa je dobro podmazana, nastavit će stvarati vakuum i odrađivati svoj dio posla. Mehaničke pumpe su tihe i mogu dugo trajati, ali njihovo postavljanje na motore je malo koplicirano pa može oduzeti puno vremena kako bi se zamjenila kada je to potrebno. Veliki problem može nastati kada pumpa ostane bez ulja pa se može dogoditi da vakuumska pumpa slomi bregastu osovinu motora ili komponente razvoda. Ostali problemi s uljem uključuju istrošene brtve u pumpi koje dovode do ulja u vakuumskom sustavu.

Električne vakuumske pumpe brzo su postale izbor mnogi europskih proizvođača automobila. Ove su pumpe jednako pouzdane kao i mehaničke jedinice i imaju puno više prednosti u odnosu na mehaničku pumpu. Za početak, pumpe koriste električnu energiju umjesto da se pokreću s motora. Budući da pumpe zahtijevaju samo električnu energiju, inženjeri mogu pronaći savršeno mjesto u motornom prostoru i učinila pumpu pristupačnijom. Električne vakuum pumpe mogu biti bučnije od svojih mehaničkih kolega, ali su jeftinije za zamjenu i neće uzrokovati katastrofalan kvar motora ako se pokvare.

Kako rade vakuum pumpe?

Glavni zadatak vakuum pumpe je osigurati vakuum na nekoliko različitih mjesta u motornom prostoru. Pojačivač na kočionim sustavima je jedna od kritičnih komponenti koje zahtijevaju vakuum. Vakuumska pumpa osigurava da pojačivač ostane pod konstantnim vakuumom kako bi se osigurala odgovarajuća sila kočenja. Emisioni solenoidi i aktuatori ispušnog ventila turbopunjača također zahtijevaju vakuum da bi radili ispravno. Ako ti dijelovi ne dobiju vakuum, oni neće ispravno funkcionirati i što ćete lako uočiti nepravilnim radom motora.

Vakuum pumpa ima ulaz spojen na jedan ili oba poklopca ventila, ponekad može biti spojena na posudu. Usisava zrak iz motora, čime se smanjuje pritisak zraka koji stvara udar zbog plinova izgaranja koji prolaze pored klipnih prstenova u posudu. Vakuumske pumpe razlikuju se po količini zraka (CFM) koju mogu usisati, tako da je potencijalni vakuum koji pumpa može stvoriti ograničen količinom zraka koji može teći. Ispušni plinovi iz vakuum pumpe šalju se u „breather“ spremnik s filterom na vrhu, koji je namijenjen zadržavanju svih tekućina (vlaga, nepotrošeno gorivo, ulje iz zraka) usisanih iz motora. Ispušni zrak ide u atmosferu kroz zračni filter.

Simptomi kvara vakuum pumpe

1. Povećana potrošnja goriva

Kada postoji curenje vakuuma, to je najčešće uzrokovano puknućem vakuumskih crijeva ili vakuumska pumpa ne radi. Ako vrlo pažljivo poslušate, ponekad možete čuti "šištanje" zvuka koji je signal curenja vakuuma. Međutim, najčešći način da se to primijeti je kada motor poveća potrošnju goriva. Razlog tome je činjenica da ispuh vozila kasni na izlasku iz komore za izgaranje. Kada dođe do nakupljanja sagorjelog goriva, novo gorivo se sagorijeva s manje učinkovitosti. Ovo stanje će također smanjiti performanse motora.

2. Pedalu kočnice je teško pritisnuti

Ovaj simptom je vrlo čest kod dizel motora koji koriste pojačavač vakuumske pumpe kako bi poboljšali performanse kočnica. Kada pumpa počne otkazivati, proizvodi manje usisavanja što pomaže u stvaranju tlaka u glavnom cilindru kočnice i osigurava dodatni tlak unutar kočionih vodova. Na kraju nedostatak tlaka u kočionom sustavu dospijeva do papučice. Ako postoji veliki pritisak, pedala će biti čvrsta. Kada je vakuumski tlak nizak, pedala je gruba i vrlo ju je teško pritisnuti i aktivirati kočnice. Kada prepoznate ovaj znak upozorenja, nemojte čekati nego odvezite automobil mehaničaru.

3. Curenje ulja ispod bočne strane motora

Većina vakuumskih pumpi nalazi se na lijevoj ili desnoj strani motora, obično bliže glavnom cilindru kočnice na dizelskim vozilima. Vakuumska pumpa zahtijeva ulje za održavanje pravilnog podmazivanja i za smanjenje unutarnje temperature zbog česte uporabe. Ako primijetite da ulje kaplje s lijeve ili desne strane vašeg motora, možda dolazi iz vakuumske pumpe. Neka mehaničar ispita ovaj problem bez obzira na to gdje mislite da ulje curi, jer može dovesti do velikog kvara mehaničke komponente ako se ne popravi.

4. Klima ne radi

Ako vaša AC jedinica iznenada prestane raditi, to može biti uzrokovano vakuumskom pumpom, osobito u dizelskim automobilima. Također, ako primijetite problem s vašom jedinicom za izmjeničnu struju, obratite se mehaničaru da pregleda vašu vakuumsku pumpu zbog navedenih problema.

 

Zamjena vakuum pumpe

Gore navedeni znakovi upozorenja samo su neki od mogućih simptoma loše ili neispravne vakuum pumpe. Zamjena vakuum pumpe zahtjeva stručan rad i ponekad oduzima puno vremena, no vrlo je bitna za kompletan rad automobila i zato je važno što prije reagirati i zamjeniti vakuum pumpu u slučaju kvara.

Ako primjetite simptome kvara vakuum pumpe, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

5 Simptoma Kvara Dihtunga Glave Motora

Dihtung ili brtva glave motora jedna je od najvažnijih brtvi u automobilu. Brtve na nekim elementima poput neke pumpe lako se mijenjaju i ne zahtjevaju velika ulaganja. Ipak dihtung glave motora je dosta kompliciraniji. Što je to dihtung glave motora, kako funkcionira, koji su simptomi kvara i kako je zamjeniti, saznajte u nastavku teksta.

Što je dihtung glave motora?

Brtva ili dihtung glave motora je bitna komponenta koja se nalazi između glave cilindra i bloka motora. Motor automobila je podijeljen na dva dijela, blok motora u kojem su klipovi i cilindri i glavu cilindra u kojoj se nalaze dijelovi kao što su ventili, svjećice itd. Brtva odnosno dihtung glave motora smještena je između ova dva dijela motora i dizajnirana je da zatvori proces unutarnjeg izgaranja i spriječi curenje i miješanje tekućine. Brtva glave igra ključnu ulogu u brtvljenju komore za izgaranje motora tako da vaš automobil može izgraditi odgovarajuću kompresiju koja je potrebna za održavanje snage vašeg motora.

Također sprječava curenje rashladne tekućine ili ulja bilo gdje drugdje, sprječavajući pregrijavanje i zapaljenje vašeg motora. Iz tih razloga, pri izradi brtve glave, većina proizvođača koristi tanke slojeve čelika, što ih čini trajnijim i održivijim.  Kako je smanjenje motora jedan od najuočljivijih trendova u modernim automobilima, brtva glave također ima tendenciju da bude lakša i čvršća u modernim motorima.

Što radi dihtung glave motora?

U bloku motora nalaze se klipovi koji se pomiču gore-dolje u cilindrima. Klipovi su spojeni na rotirajuću radilicu iz koje automobil dobiva snagu. Na vrhu motora nalazi se glava cilindra gdje se ventili otvaraju i zatvaraju kako bi smjesa zraka i goriva pustili u i iz komore za izgaranje. Brtva glave osigurava da kompresija nastala paljenjem smjese zraka i goriva ostaje unutar komore za izgaranje. To omogućuje motoru ispravan rad, stvarajući dovoljno snage da automobil može gurati naprijed. Osim toga, brtva glave sprječava curenje rashladne tekućine ili motornog ulja u cilindre tako da vaš motor radi ispravno i da se ne pregrije. Ispravan rad motora zahtijeva da ove dvije tekućine ne propuštaju ili se miješaju na spoju vaše glave cilindra i bloka motora. Dakle, brtva glave zaustavlja curenje i održava tlak.

 

Simptomi kvara dihtunga glave motra

1. Onečišćenje motornog ulja

Znamo da se ulje i voda ne miješaju, ali ako rashladna tekućina dospije u ulje u vašem motoru, dobivena smjesa gubi svojstva podmazivanja. Propuštanje brtve glave može dovesti do miješanja rashladne tekućine motora u sustav ulja motora. Rezultirajuća gusta, pjenasta smjesa može se skupiti ispod poklopca spremnika ulja u motoru, pa ako sumnjate na curenje brtve glave na vašem automobilu, možete pogledati ispod čepa ulja - ako vidite pjenasto i  blijedo ulje vjerojatno se rashladan tekućina pomiješala s uljem.

2. Grub rad motora

Loša brtva glave uzrokovati će gubitak kompresije motora. To može dovesti do grubog rada motora u praznom hodu, kucanja, pa čak i zaustavljanja. Međutim, i drugi problemi mogu uzrokovati nepravilan rad motora ili kucanje. Kako bi utvrdili da li je kvar u brtvi glave, važno je izmjeriti kompresiju motora.

3. Niska razina rashladne tekućine

Ako se brtva glave pokvari između kanala rashladne tekućine i jedne od komora za izgaranje motora, motor može početi trošiti rashladnu tekućinu. To također može dovesti do pregrijavanja motora zbog nedovoljne razine rashladne tekućine. Razina rashladne tekućine u vašem automobilu trebala bi biti konstantna. Ako je stalno opada, možda curi na dihtungu glave motora.

4. Bijeli dim iz auspuha

Kada rashladna tekućina izgori u motoru, vodena para će izlaziti iz ispušne cijevi kao vidljiv bijeli dim. To je znak da motor troši rashladnu tekućinu zbog propuštanja brtve glave. Ako se rashladna tekućina ne troši u motoru, ali je razina rashladne tekućine i dalje kronično niska, važno je potražiti mjesto u rashladnom sustavu gdje voda izlazi.

5. Pregrijavanje motora

Najčešći znak da automobil ima neispravnu brtvu glave je motor koji se pregrije. Neispravna brtva glave dovodi do toga da motor morati raditi više da bi stvorio snagu. Nadalje, prepuhana brtva glave može uzrokovati da automobil izgubi rashladnu tekućinu, uzrokujući slabiji učinak sustava hlađenja motora, što situaciju pregrijavanja čini još gorom.

 

Zamjena dihtunga glave motora

Mogli ste zaključiti koliko je važno da je dihtung glave motora ispravan jer ima važne funkcije koje obavlja. Ako primjetite da se automobil pregrijava odmah ga ugasite kako bi smanjili mogućnost većeg kvara. Promjena dihtunga zahtjeva dosta rada, a tijekom promjene važno je pobrusiti glavu motora kako bi dihtung pravilno sjeo na mjesto. Brtva nije skupa, ali posao kod mehaničara može zahtjevati više radnih sati.

Ako primjetite simptome kvara dihtunga glave motora, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

5 Simptoma Začepljenog DPF Filtera | Regeneracija DPFa

Ako posjedujete automobil s dizelskim motorom, velika je vjerojatnost da vaš automobil ima DPF filter. Svi noviji automobili s dizel motorom imaju ovaj filter i on ima važnu ulogu u funkcioniranju cijelog motora. Kvar ili neodržavanje ovog filtera može dovesti do velikih problema. Zato je važno znati što je to DPF filter, kako funkcionira,što je regeneracija i koje vrste regeneracije postoje, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti.

Što je DPF filter?

DPF (Diesel Particulate Filter) je filter za dizelske čestice odnosno uređaj za naknadnu obradu ispušnih plinova koji zadržava čestice poput čađe i pepela. DPF obično koristi podlogu izrađenu od keramičkog materijala koji je oblikovan u strukturu saća. Kako bi se smanjile emisije iz dizelskih vozila, dizelski filteri čestica hvataju i pohranjuju ispušnu čađu, koja se povremeno mora spaljivati kako bi se DPF regenerirao. Proces regeneracije sagorijeva suvišnu čađu taloženu u filteru, što sprječava štetno ispuštanje ispušnih plinova kroz ispušne cijevi i ispušne lonce. Nakon 2009. godine uvedeno je novo Euro 5 zakonodavstvo o emisiji ispušnih plinova kako bi se smanjile emisije CO2 i učinila obaveznom korištenje DPF-a. Svi novi dizelski automobili proizvedeni nakon tog vremena morali su imati DPF.

Kako radi DPF filter?

Zadatak DPF-a je filtriranje i pohranjivanje čađe iz dizel motora. DPF nakupljenu čađu s filtera spaljuje na visokim temperaturama, ostavljajući za sobom talog pepela. To je ono što je poznato kao regeneracija. Regeneracija sagorijeva višak čađe u filteru, smanjujući štetne ispušne emisije i pomaže u sprječavanju crnog dima iz auspuha.

Što je regeneracija DPF-a?

Regeneracija DPF-a je spaljivanje čađe koja je nakupljena u DPF filteru. Postoje dvije vrste regeneracije, a to su aktivna i pasivna regeneracija. Dizelski motori troše gorivo drugačije od benzinskih motora. Dotična čađa je vrlo fina i gotovo nevidljiva, a ipak uzrokuje veliku štetu. Dakle, trebalo je uvesti metodu njegovog eliminiranja. Sakupljanje čađe je prvi dio procesa. Drugi dio je pražnjenje čađe u pravilnim razmacima. To se događa spaljivanjem na ekstremno visokim temperaturama, što ostavlja maleni ostatke pepela. Ovaj pepeo se ne može potpuno ukloniti bez fizičkog čišćenja, ali prosječan DPF filter može izdržati oko 200.000 km prije nego je potrebno fizički očistiti filter.

Pasivna regeneracija DPF-a

Pasivna regeneracija je aktivno sagorijevanje čađe tijekom redovite vožnje. Kada se temperatura ispušnih plinova poveća na dovoljno visoku razinu (oko 500°C), DPF može čisto sagorjeti višak čađe u svom filteru. Međutim, to se događa samo pri brzinama većim od 60 km/h i treba trajati oko 15 minuta. Problem pasivne regeneracije je taj što automobili koji se voze kratko i u gradskim uvjetima ne mogu postići uvjete da bi se ovakva vrsta regeneracije dogodila.

Aktivna regeneracija DPF-a

Aktivna regeneracija se događa kada se dodatno gorivo automatski ubrizgava dok filtar dosegne približno 45% pune granice. Dodatno gorivo podiže temperaturu ispušnih plinova i sagorijeva pohranjenu čađu. Ipak, vožnja mora biti dovoljno duga da se završi cijeli ciklus aktivne regeneracije. Vozači čija putovanja rijetko iznose potrebno vrijeme vjerojatno će vidjeti kako svijetli lampica upozorenja DPF-a na instrument ploči.

Da li je dozvoljeno skinuti DPF filter?

DPF je ugrađen u skladu s europskim propisima o emisiji, tako da je njegovo uklanjanje protuzakonito. Automobil bez DPF-a u proizveden nakon 2009. teško će proći tehnički i eko test, a može i poništiti vaše osiguranje.

 

Simptomi začepljenog DPF-a

  1. Upaljena lampica DPF-a

Kada se DPF začepi, on će tu informaciju poslati ECU-u motora i odmah će se upaliti lampica na instrument ploči. To je znak koji vam govori da je automobil začepljen i da morate što prije reagirati. Ipak, to ne znači da nećete moći nastaviti vožnju.

  1. Smanjena snaga motora

Budući da blokada DPF-a izravno utječe na ispušni sustav i njegovu sposobnost uklanjanja ispušnih plinova iz motora, to onda sprječava motor da radi što je moćnije i učinkovitije. Bez obzira koliko gasa dajete, motor će i dalje osjećati slabost zbog nemogućnosti izbacivanja viška plina. Motor će koristiti više svoje energije pokušavajući izbaciti ispušne plinove kroz DPF, što ostavlja manje energije za ubrzanje.

  1. Brže sagorijevanje goriva

Budući da motor radi toliko teško, prirodno ćete više ubrzavati kako biste nadoknadili izgubljenu snagu. Ne samo da zbog blokiranog DPF filtera vaš motor troši više goriva, ubrzanje koje radite nije tako snažno jer motor ne može izbaciti svoje emisije. Ovaj dvostruki udarac smanjene učinkovitosti uzrokuje da trošite više novca na gorivo zajedno s umaranjem motora u većoj brzini.

  1. Teško pokretanje motora

Kada blokirani DPF uzrokuje nakupljanje plina u motoru koji ne može nikuda otići, to također uzrokuje veliko povećanje tlaka i u motoru i u samom DPF-u. Ako se to dogodi, motor se jednostavno neće htjeti pokrenuti dok se taj tlak ne oslobodi.

  1. Problemi s turbom

Začepljen filtar za čestice dizela ometa protok plina kroz ispušni sustav, sprječavajući prolazak plina kroz ispušni plin pravilnom brzinom. To uzrokuje povećanje temperature plina ako se ne izbaci dovoljno brzo, što zagrijava kućište oko turbine. To može uzrokovati oštećenje vašeg turbopunjača kao što je curenje plina izravno iz turbopunjača jer nema kamo otići. To uzrokuje curenje ulja i smanjenje učinkovitosti s načinom rada turbopunjača. Blokada DPF-a također može uzrokovati karbonizaciju ulja koje je pohranjeno u vašem turbo sustavu, što može biti opasno za vaš motor.

 

Kako spriječiti začepljene DPF-a?

Začepljenje DPF-a se može spriječiti tako da barem 2-3 puta mjesečno (ovisno o kilometraži koju radite) vozite automobil na otovrenim cestama duže od 15 minuta kako bi se DPF automatski regenerirao i spalio čestice koje je nakupio tijekom gradskih i kratkih vožnji.

Zamjena DPF-a i čišćenje

Kada se dogodi kvar u DPF-u odnosno kad on postane začepljen, dobra je stvar što postoji prisilna regeneracija odnosno čišćenje. Čišćenje DPF-a košta otprilike 400 do 500 kuna. Ponekad DPF može biti toliko istrošen da ćete ga ipak morati zamjeniti novim.

Ako primjetite simptome kvara DPF-a, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.