Blog

Kako Očistiti DPF Filter - 6 Najčešćih Metoda Čišćenja

Što je DPF filter?

DPF (Diesel Particulate Filter) je filter za dizelske čestice odnosno uređaj za naknadnu obradu ispušnih plinova koji zadržava čestice poput čađe i pepela. DPF obično koristi podlogu izrađenu od keramičkog materijala koji je oblikovan u strukturu saća. Kako bi se smanjile emisije iz dizelskih vozila, dizelski filteri čestica hvataju i pohranjuju ispušnu čađu, koja se povremeno mora spaljivati kako bi se DPF regenerirao. Proces regeneracije sagorijeva suvišnu čađu taloženu u filteru, što sprječava štetno ispuštanje ispušnih plinova kroz ispušne cijevi i ispušne lonce. Nakon 2009. godine uvedeno je novo Euro 5 zakonodavstvo o emisiji ispušnih plinova kako bi se smanjile emisije CO2 i učinila obaveznom korištenje DPF-a. Svi novi dizelski automobili proizvedeni nakon tog vremena morali su imati DPF.

Kako radi DPF filter?

Zadatak DPF-a je filtriranje i pohranjivanje čađe iz dizel motora. DPF nakupljenu čađu s filtera spaljuje na visokim temperaturama, ostavljajući za sobom talog pepela. To je ono što je poznato kao regeneracija. Regeneracija sagorijeva višak čađe u filteru, smanjujući štetne ispušne emisije i pomaže u sprječavanju crnog dima iz auspuha.

 

Kako očistiti DPF filter?

DPF filter može se očistiti fizičkim specijaliziranim putem te putem regeneracije DPF-a.

1. Specijalizirano čišćenje DPF-a

Ovakvu vrstu čišćenja mogu obaviti specijalitirani mehaničari koji imaju opremu i znanja koja su potrebna da bi se DPF pravilno očistio. Za čišćenje se koriste specijalizirani aditivi i sredstva za ispiranje DPF-a. Do ovakvog čišćenja dolazi kada je DPF jako začepljen i kada regeneracija ne može dovoljno očistiti filter kako bi on ispravno radio. Postoje dva osnovna načina čišćenja dizelskog filtera čestica.

2. Toplinsko čišćenje

Proces toplinskog čišćenja također se obično naziva "pečenjem" i uključuje pečenje DPF filtera u pećnici koja oksidira čađu i koristi zrak za izbacivanje pepela iz filtera.

3. Vodeno čišćenje

Ovo je proces koji koristi površinski aktivnu tvar za okruživanje čestica pepela kako bi se omogućilo da voda lako ispere pepeo iz podloge DPF-a. DPF se zatim suši u posebnom ormaru za sušenje i može biti spreman za ponovnu ugradnju vrlo brzo uz odgovarajuću opremu.

4. Regeneracija DPF-a

Regeneracija DPF-a je spaljivanje čađe koja je nakupljena u DPF filteru. Postoje dvije vrste regeneracije, a to su aktivna i pasivna regeneracija. Dizelski motori troše gorivo drugačije od benzinskih motora. Dotična čađa je vrlo fina i gotovo nevidljiva, a ipak uzrokuje veliku štetu. Dakle, trebalo je uvesti metodu njegovog eliminiranja. Sakupljanje čađe je prvi dio procesa. Drugi dio je pražnjenje čađe u pravilnim razmacima. To se događa spaljivanjem na ekstremno visokim temperaturama, što ostavlja maleni ostatke pepela. Ovaj pepeo se ne može potpuno ukloniti bez fizičkog čišćenja, ali prosječan DPF filter može izdržati oko 200.000 km prije nego je potrebno fizički očistiti filter.

5. Pasivna regeneracija DPF-a

Pasivna regeneracija je aktivno sagorijevanje čađe tijekom redovite vožnje. Kada se temperatura ispušnih plinova poveća na dovoljno visoku razinu (oko 500°C), DPF može čisto sagorjeti višak čađe u svom filteru. Međutim, to se događa samo pri brzinama većim od 60 km/h i treba trajati oko 15 minuta. Problem pasivne regeneracije je taj što automobili koji se voze kratko i u gradskim uvjetima ne mogu postići uvjete da bi se ovakva vrsta regeneracije dogodila.

6. Aktivna regeneracija DPF-a

Aktivna regeneracija se događa kada se dodatno gorivo automatski ubrizgava dok filtar dosegne približno 45% pune granice. Dodatno gorivo podiže temperaturu ispušnih plinova i sagorijeva pohranjenu čađu. Ipak, vožnja mora biti dovoljno duga da se završi cijeli ciklus aktivne regeneracije. Vozači čija putovanja rijetko iznose potrebno vrijeme vjerojatno će vidjeti kako svijetli lampica upozorenja DPF-a na instrument ploči.

 

Zašto je potrebno čistiti DPF filtere?

DPF (filter dizelskih čestica) filter je dizajniran da uhvati i oksidira čađu (nesagorjelo gorivo / ulje za podmazivanje) i pretvori je u pepeo. S vremenom se to nakuplja i zahtijeva uklanjanje. S obzirom da je cijena novih DPF filtera jako velika, rutinsko održavanje ključno je u svim aspektima DPF-a. Proaktivnost u servisnim intervalima smanjit će vrijeme zastoja, troškove servisa i povećati pravilan rad sustava. Stoga je važno redovito čistiti i održavati svoje DPF, ne samo zBOG očuvanje funkcionalnosti filtera već i za uštedu goriva i zaštitu motora.

Koliko često je potrebno čistiti DPF filter?

Ako uglavnom vozite autocestom, između čišćenja može proći puno više vremena nego kada se često vozite u gradskim uvjetima gdje automobil često kreće i stoji u mjestu. Razlog tome je što je regeneracija DPF filtera učinkovitija kada automobil radi na višim temperaturama. Ove više temperature postižu se pri vožnji većom brzinom na autocesti. Preporuka je da se DPF čisti svakih 100.000 km ili svakih 2-3 godine ovisno što nastupi prije. Time se sprječava da se pepeo toliko stvrdne da ga je teško ukloniti. Ako odgađate redovito čišćenje dizelskog filtera čestica, povećavate šanse da će biti potreban novi DPF koji je prilično skup.

Ako primjetite simptome koji ukazuju na potrebu čišćenja DPF filtera, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Oznake Na Motornim Uljima - Najbolje Ulje Za Dizel ili Benzin Motore?

Različiti automobili zahtijevaju različite vrste motornog ulja, zbog čega su brojevi na boci ulja važni jer na taj način znate o kakvoj vrsti ulja se radi. Brojke se odnose na ono što je u industriji poznato kao "težina" ulja, ali taj izraz je pomalo pogrešan. Težina ulja se ne odnosi na to koliko je ulje teško nego je to mjera viskoznosti ili debljine tekućine. U nastavku saznajte što znače oznake na motornom ulju.

Što je motorno ulje i koja je njegova funkcija?

Primarna uloga motornog ulja je podmazivanje pokretnih dijelova u motoru poput bregaste osovine, ležajeva, radilice motora itd. Ulje održava nesmetan rad dijelova, a minimizira trenje i trošenje komponenti motora. Također odvlači toplinu iz podmazanih komponenti motora.

Funkcije motornog ulja

  1. Podmazuje motor

  2. Uklanja onečišćenja

  3. Održava temperaturu motora konstantnom

  4. Sprječava koroziju

  5. Optimizira performanse motora

 

Oznake na motornom ulju:

Klasifikacija viskoznosti motornog ulja - SAE

Klasifikacija za viskoznost motornih ulja koju je uvela SAE (Society of Automotive Engineers) pomaže u određivanju "debljine" ulja. Razlikujemo 14 klasa viskoznosti:

6 zimskih klasa označenih brojem ispred slova W (0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i

8 ljetnih klasa s brojem iza slova W (W8, W12, W16, W20, W30 , W40, W50, W60).

Zimske klase ulja određuju se na temelju maksimalne viskoznosti koju ulje postiže pri danoj negativnoj temperaturi, graničnoj temperaturi pumpanja i minimalnoj viskoznosti na 100° C. Ljetne klase određuju se prema minimalnoj i maksimalnoj viskoznosti na 100° C i minimalnoj viskoznosti na 150 ° C. Uobičajene nomenklature su 5W-40, 10W-40, 15W-40 i tako dalje. Također su označeni kao SAE 10W-40. One označavaju indeks viskoznosti ulja u određenim uvjetima. Viskoznost znači svojstva tečenja ulja. Manje viskozna tekućina lakše teče. S druge strane, viskoznija tekućina teče sporije. Dakle, ulje od 10W-40 je viskoznije od 15W-50.

1. (prvi) Broj (10W-40)

Broj lijevo od W odnosi se na viskoznost ulja kada su temperature niske. “W” označava zimu i govori nam koliki je viskozitet kada temperatura okoline padne do točke smrzavanja i niže. To znači da ulje 10W-40 može održavati indeks viskoznosti od 10 na -25 stupnjeva Celzija. Znamenke 5 i 10 prije slova W olakšavaju pokretanje motora na temperaturi okoline do -25 stupnjeva dok indeks 20 omogućuje pokretanje automobila bez problema do temperature zraka od -10 stupnjeva. Važno je napomenuti da se ulja s dva broja nazivaju "multigrades" jer mogu djelovati u širem rasponu temperatura u usporedbi s jednostrukim uljima kao što je SAE 40. Što je prvi broj niži, to znači da je ulje rjeđe.

2. (drugi) Broj (10W-40)

Drugi broj ovisit će o dvije stvari: temperaturi vašeg motora i toplini vašeg okoliša. Ako živite na području s puno vrućine, željet ćete da ovaj drugi broj bude visok jer to znači da je ulje gusto. Dobro je imati gusto ulje na visokim temperaturama jer će bolje podmazati komponente motora.

 

Klasifikacija kvalitete motornog ulja

American Petroleum Institute stvorio je klasifikaciju kvalitete motornih ulja. Osnovna podjela se ovdje odnosi na benzinske motore (ulja označena slovom „S”) i dizelske motore („C”). Uvijek slijedi slovo, što ovdje znači pripadnost tipu danog motora, nakon čega slijedi drugo slovo koje označava odgovarajući standard ulja. Važno je znati da što je dalje slovo u abecedi, to je standard ulja viši i noviji, a time je i njegova klasa bolja.

Osim toga, u slučaju ulja za dizelske motore, postoje i podstandardi koji se pojavljuju nakon kombinacije slova i navedeni su u brojevima, npr. CF-4. Kada kupujete ulje za motor vašeg automobila, uvijek možete koristiti ulje s višim standardom i boljim parametrima od onih za koje je motor dizajniran, ali samo sa „susjednim“ standardima (npr. SN ulje umjesto SM). Dopunjavanje ulja nižeg standarda (slabiji parametri) može dovesti do bržeg trošenja ili čak oštećenja pogonske jedinice. Sličan učinak može se postići dodavanjem ulja u skladu s novim standardima u starije jedinice, npr. SN ulje umjesto SG.

 

Ocjene kvalitete ulja:

Ocjene kvalitete ulja za benzinske motore:

SG – uglavnom za automobile proizvedene prije 1993. - jamče dobre parametre u smislu otpornosti na habanje, trajnosti i zaštite od onečišćenja

SH – standard uveden 1993. - uglavnom za automobile proizvedene prije 1996. godine, vrijednosti bliske SG standardu

SJ – uveden 1996. godine za automobile proizvedene prije 2001. - zahtijeva manji sadržaj fosfora i manje isparavanje u usporedbi s SH klasom

SL – uveden 2001. za automobile s motorima proizvedenim prije 2004., veće granice za mulj pri radu na visokim temperaturama nego u standardu SJ

SM – uveden 2004. godine - bolji parametri otpornosti na oksidaciju te sprječava nakupljanje nečistoća, daje bolje performanse podmazivanja pri niskim temperaturama

SN – uveden 2010. - bolja zaštita turbopunjača i klipova pri visokim temperaturama, manje taloženja i ušteda goriva

 

Ocjene kvalitete ulja za dizel motore:

CC – za lake dizel motore - sprječava nakupljanje prljavštine koja nastaje tijekom rada na visokim temperaturama.

CD – za četverotaktne dizel motore - s aditivima za sprječavanje habanja i nakupljanja naslaga

CD-II – za dvotaktne dizel motore

CE – za motore niže klase koji rade pod velikim opterećenjem

CF-4 – bolji standard od CE u smislu trošenja klipa i onečišćenja

CF-2 – za dvotaktne dizel motore umjesto ulja CD-II

CF – zamjena standarda CD za motore koji koriste lošu kvalitetu goriva

CG-4 – za jedinice s niskim emisijama umjesto CD klase

CE i CF-4; klasa zadovoljava zahtjeve za emisiju iz 1994. godine

CH-4 – za američke dizel motore koji ispuštaju malu količinu otrovnih ispušnih plinova, u skladu sa zahtjevima o emisiji ispušnih plinova iz 1998. godine te zamjena za CD klasu

CE, CF-4 i CG-4; uveden 1998.

CI-4 – uveden 1998. u jedinice koje proizvode male količine ispušnih plinova (posebno za motore s recirkulacijom ispušnih plinova EGR) - udovoljava zahtjevima emisije ispušnih plinova iz 2004. godine, zamjena za klase CD, CE, CF-4, CG-4

CJ-4 – za dizel motore povećane čistoće ispušnih plinova s​​filterom čestica, DPF ili EGR sustavom, umjesto klase CI-4; uveden 2006.

 

ACEA klasifikacija kvalitete motornog ulja

Osim API klasifikacije, neki proizvođači automobila, uključujući Mercedes-Benz, Ford, General Motors, Mack, M.A.N., Volkswagen i Volvo određuju kvalitetu ulja na temelju vlastitih testova. ACEA (European Association of Automotive Manufacturers) svoju je klasifikaciju izradila 1996. godine. Podjela klasa kvalitete ulja prema ACEA-i razlikuje njihove tri osnovne skupine:

A/B – ulja za benzinske i dizel motore za osobna i laka gospodarska vozila

A1/B1 – za benzinske i dizel motore koji koriste ulja niskog trenja i niske viskoznosti (HTHS visokotemperaturna viskoznost 2,6 – 3,5 mPas).

A3/B3 – za benzinske i dizel motore

 

Kako izabrati ulje najboje ulje za dizelski ili benzinski motor?

Najbolje je koristiti ulje koje je propisao proizvođač vašeg automobila, no ukoliko živite u drugačijim uvjetima, vodite se ovim pravilima:

S prvim parametrom situacija je relativno jednostavna. Što je niže, to bolje. Ipak, potrebno je voditi računa o razlici u cijeni. Ulje 0w, pod jednakim uvjetima, ispada skuplje od 5w i još više od 10w. Za regije s umjerenom klimom, preplaćivanje zaliha u smislu početnih svojstava ne čini se opravdanim. Vrijednosti 0w i 5w tipične su za najkvalitetnija sintetička ulja. S indeksima 5w i 10w proizvode se polusintetička ulja, optimalna u smislu kombinacije cijene i kvalitete. Budget mineralna ulja dostupna su u niskotemperaturnoj viskoznosti od 10w i 15w. Drugi parametar je složeniji. Ne postoji ukupna optimalna viskoznost pri visokim temperaturama za bilo koji motor. Najpopularnije vrste ulja su polusintetička, viskoziteta 10w-40.

5 Simptoma Kvara Diferencijala - Zamjena Diferencijala Cijena

Diferencijal je važan dio svakog automobila. On omogućuje kotačima da se kreću različitim brzinama prilikom skretanja. U slučaju njegove neispravnosti, automobil ne bi mogao biti stabilan i vožnja bi bila naporna. Zato je važno znati što je to diferencijal, koje vrste diferencijala postoje, kako on radi, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti.

Što je diferencijal?

Diferencijal je sustav zupčanika koji omogućuje različitim pogonskim kotačima (kotačima na koje se snaga prenosi iz motora) na istoj osovini da se rotiraju različitim brzinama, prilikom skretanja automobila. Kada automobil izlazi iz zavoja, vanjski kotač mora se kretati brže od kotača iznutra. Diferencijal raspoređuje jednake količine okretnog momenta na oba kotača. To omogućuje kotačima da reagiraju na otpor. Kotač s manjim otporom se brže okreće.

Diferencijal je također komponenta kroz koju rotirajuća pogonska osovina može promijeniti smjer,na primjer, u automobilu sa stražnjim pogonom čija pogonska osovina prolazi kroz duljinu automobila, spaja se i prenosi svoju snagu na osovinu koja ide okomito na automobil kako bi pokretala lijevi i desni kotač. Diferencijali su zabrtvljene komponente za koje se očekuje da će trajati cijeli životni vijek vozila, ali mogu imati preporučeni servisni interval za zamjenu ulja. Automobili s pogonom na četiri kotača mogu imati dva ili više diferencijala.

 

Vrste diferencijala

Postoje tri osnovne vrste diferencijala, a to su otvoreni diferencijal, diferencijal s ograničenim proklizavanjem i torque-vectoring diferencijal.

1. Otvoreni diferencijal

Otvoreni diferencijal je najstariji i najčešći dizajn koji je prikladan za različite marke i modele vozila. To je najjednostavniji, najpouzdaniji i najrašireniji tip diferencijala. Snažan zupčanik, koji se nalazi na kraju pogonskog vratila, ulazi u zahvat s prstenastim zupčanikom, koji zatim prenosi snagu na obje osovine kroz drugi set zupčanika. Jedina mana u njegovom dizajnu je da kada jedan kotač počne kliziti, sva snaga se u šalje na kotač s najmanjom vučom, što ovu postavu čini neprikladnom za offroad ili utrke.

2. Diferencijal s ograničenim proklizavanjem (Limited-Slip)

Diferencijal s ograničenim proklizavanjem sličan je otvorenom diferencijalu, ali koristi integrirani sustav spojke. Mehanizam spojke zaključava lijevu i desnu stranu osovine zajedno kada kotač izgubi vuču. Ovo je poželjni sustav za vozila visokih performansi i ona koja vuku teške terete.

3. Torque-vectoring diferencijal

Vektoriranje okretnog momenta najnovija je i najbolja vrsta diferencijala. Vektoriranje okretnog momenta obuhvaća kompliciranu kolekciju senzora i elektronike za dobivanje podataka iz sustava upravljanja, položaja leptira za gas, površine ceste i još mnogo toga, dajući mu mogućnost raspodjele snage na svaki kotač, prema podacima. Ova opcija osigurava maksimalnu vuču tijekom zavoja, značajno povećavajući performanse.

 

Kako radi diferencijal?

Kućište diferencijala povezano je s oba bočna zupčanika diferencijala preko zupčanika diferencijala. Okretni moment se prenosi na bočne zupčanike diferencijala preko zupčanika diferencijala. Zupčanici diferencijala okreću se oko osi kućišta diferencijala, pokrećući bočne zupčanike diferencijala. Dok je automobil na ravnoj cesti, otpor na oba kotača je jednak. To znači da se bočni zupčanici okreću istom brzinom jer prstenasti zupčanik tjera da se oba pogonska kotača okreću istom brzinom. Diferencijalni zupčanici se okreću bez okretanja oko svoje osi, a oba se kotača okreću istom brzinom. Kada se vozilo kreće po zakrivljenoj putanji, zupčanik diferencijala se okreće i omogućuje usporavanje lijevog ili desnog diferencijala, na desnu ili lijevu stranu diferencijala (ovisno u koju stranu skrećete). To uzrokuje da se vanjski kotač okreće brže od unutarnjeg kotača.

 

Simptomi kvara diferencijala

  1. Oštećenja guma

Ako primijetite čudna oštećenja na bočnoj stijenci i vanjskom gaznom sloju guma vašeg vozila, to može biti uzrokovano neispravnim komponentama diferencijala. To je zato što se gume prisiljavaju da se vrte pri brzinama koje uzrokuju štetu tijekom zavoja. Odnosno, diferencijal ne korigira pravilno brzinu vanjske i unutarnje gume u zavoju te dolazi to pretjerane potrošnje jedne gume, najčešće je riječ o gumi na unutarnjoj strani zavoja.

  1. Smanjena upravljivost automobila

Ako primjetite da automobil teško izlazi iz zavoja, trebali bi provjeriti diferencijal. Upravljivost može postati nepredvidiva ako se diferencijal vašeg automobila pokvari, što može dovesti do nesreće.

  1. Vibracije

Ako se kardanski zglobovi vašeg diferencijala istroše, pogonsko vratilo može početi vibrirati. To će biti oštrije tijekom jakog ubrzanja.

  1. Zvuk grebanja zupčanika

Istrošeni zupčanici i niska tekućina u diferencijalu rezultirat će grubim zvukom koji dolazi iz diferencijala. Sve čudne zvukove trebao bi provjeriti profesionalni mehaničar kako bi se osiguralo da je problem ispravno riješen.

  1. Cvileći zvukovi

Najčešći zvuk neispravnog diferencijala je cviljenje. To je često zbog lošeg podmazivanja unutar diferencijala, što znači da postoji velika vjerojatnost da tekućina diferencijala curi. Ako primijetite crvenkastu tekućinu ispod diferencijala, sigurno curi ulje iz diferencijala.

 

Zamjena diferencijala i cijena

U pravilu, diferencijal se ne mora mjenjati. Zamjena slijedi tek kad se dogodi kvar. Važno je redovito mijnjati ulje u diferencijalu, a intervali pojedinih proizvođača za provjeru i zamjenu ulja su 100.000 km. Ako primjetite simptome kvara diferencijala, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Kardana - Cijena Zamjene Kardana

Svaki vlasnici automobila neovisno o pogonu koji imaju trebali bi znati što je to kardan odnosno pogonska osovina i čemu složi. Kardan je prijenosni element koji doživljava velika opterećenja, zbog čega je potrebno dobro pripaziti i održavati ovaj dio automobila. U nastavku saznajte što je kardan, koja je njegova funkcija, koji su simptomi kvara kardana i kako ga zamjeniti.

Što je kardan?

Kardan ili pogonska osovina je mehanizam koji prenosi rotaciju s mjenjača na diferencijal, te polu-osovine. Zadatak je kompliciran činjenicom da se ova dva mehanizma nalaze u različitim ravninama u odnosu jedan prema drugom. Svi modeli automobila, koji imaju stražnji pogon, opremljeni su kardanima. Kardan je postavljen duž ispušnog sustava automobila i izgleda kao duga greda koja ide od mjenjača do stražnje osovine. Opremljen je s najmanje dva križna zgloba (po jedan sa svake strane), te s čvorovima s malim pomakom osi. Jednostavnim riječima, glavna svrha kardana je isporuka okretnog momenta motora, preko diferencijala na kotače vozila.

 

Kako funkcionira kardan?

Glavna namjena kardana je prijenos okretnog momenta motora s diferencijala ili mjenjača na kotače vozila. Osim toga, sve promjene kuta ili duljine uzrokovane manipulacijom ili otklonom moraju se nadoknaditi kako bi se osigurala izvrsna sinkronizacija između zglobova osovine. Kardan s pogonom na prednje kotače ima spojno vratilo, unutarnji zglob konstantne brzine i vanjski fiksni zglob. Također ima neke druge dijelove poput torzijskih amortizera i prstenova sustava protiv blokiranja. Automobil ima fleksibilne ležajeve ili nosače, koji služe za povezivanje mjenjača i motora. Međutim, opruga ovjesa koristi se za spajanje kotača, diferencijala i stražnje osovine. Kada stražnji kotači udare u neravne površine, stražnje osovine se pomiču prema dolje i prema gore, šire se i sabijaju u opruzi ovjesa. Time se mijenja kut između osovine propelera i izlazne osovine mjenjača. Zbog ovog procesa, duljina osovine varira. Ova promjena se pojavljuje jer se kardan i stražnja osovina okreću u luku zajedno s točkom svoje rotacijske osi.

 

Koje su različite vrste pogonskih sklopova?

Vrsta automobila koji vozite diktira kakav je pogonski sustav u vašem vozilu. Postoje različiti sustavi kardana za vozila sa pogonom na stražnje kotače, s pogonom na sva četiri kotača i s pogonom prednje kotače.

1. Pogon na stražnje kotače (RWD)

U automobilu sa stražnjim pogonom, stražnji kotači isporučuju snagu. Kardan je na jednom kraju povezan s mjenjačem, a s diferencijalom na drugom kraju putem kardanskih zglobova.

2. Pogon na sva četiri kotača (4WD)

Na tipičnom vozilu s pogonom na četiri kotača postoje dvije pogonske osovine odnosno dva kardana. Postoji ista pogonska osovina koja je na automobilu sa stražnjim pogonom, ali postoji i dodatna prednja pogonska osovina koja je spojena na prednji diferencijal i prijenosno kućište s U-zglobovima.

3. Pogon na prednje kotače (FWD)

Na vozilu s prednjim pogonom, prednji kotači daju snagu. Umjesto dugog kardana kao kod vozila sa stražnjim kotačima, sve komponente pogona nalaze se u prednjem dijelu vozila. Umjesto da koristi univerzalne zglobove, ova postavka koristi zglobove konstantne brzine (CV).

 

Simptomi kvara kardana

  1. Vibracije

Ako prilikom vožnje automobila osjećate mnogo oštrih vibracija koje dolaze ispod njega, onda vjeorjatno postoji kvar u vašem kardanu. Ovo je obično prvi simptom koji ljudi prepoznaju kada postoji problem s kardanom. Vibracije se događaju vjerojatno zbog istrošenih manžeta kardana. Ove manžete su ono što inače sprječava vibriranje kardana. Ako odmah ne riješite problem, vibracije će postati sve jače. Ignoriranjem ovog simptoma može se dogoditi da se i druge komponente pogona oštete ili pokvare.

  1. Zveckanje i čudni zvukovi tokom vožnje

Kada ubrzavate automobilom i čujete zveckanje, to bi moglo značiti da je kardan neispravan. Ako se ti zvukovi čuju i kada idete u rikverc, onda je zasigurno problem u kardanu.

  1. Zvuk škripe i grebanja

Ako vozite i čujete škripu koja stalno dolazi ispod vašeg vozila, onda je to znak da bi kardan mogao biti neispravan. Mogao bi biti izvan ravnoteže ili bi se neki drugi dio mogao istrošiti.

  1. Univerzalni zglobni pokret

Ako se U-zglob vašeg kardana okreće prebrzo ili se ne uspijeva okrenuti, onda je to problem koji ćete jako teško riješiti nekom vrstom reparacije. Često se mora zamjeniti potpuno novi kardan, ali ponekad samo brtve poklopca imaju hrđu koja uzrokuje ovaj problem.

  1. Problemi sa okretanjem

Kada pokušate skrenuti s automobilom, a kotači se ne okrenu odmah ili oklijevaju, onda imate problem s kardanom. Gume će imati veliki otpor koji ćete moći osjetiti dok pokušavate skrenuti. Ponekad se može dogoditi da ovakvu vrstu kvara ne uzrokuje kardan nego servo pumpa upravljača.

 

Zamjena kardana i cijena

Simptome kardana je lako primjetiti i svakako je preporuka čim prije otkloniti moguće kvarove na kardanu. Napravljeni su da traju cijeli vijek automobila, no ponekad dođe do kvara koji se mora otkloniti kako bi automobil radio ispravno. Cijena kardana nije jeftina, no uz pravovremenu reakciju ponekad se može reparirati kardan s automobila što donosi veliku uštedu.

Ako primjetite simptome kvara kardana, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

5 Simptoma Kvara ABS Centrale - Cijena Zamjene ABS Centrale

Sustav protiv blokiranja kotača (ABS) je sigurnosna metoda kočenja koja se koristi u svim novijim automobilima. ABS funkcionira tako što sprječava blokiranje kotača tijekom kočenja, zadržavajući vezu s površinom ceste i smanjujući zaustavni put. Dakle, to je sustav koji je iznimno bitan, a njime upravlja ABS centrala pa je važno znati što je ABS centrala, kako funkcionira ABS centrala, koji su simptomi kvara i kako ju zamjeniti.

Što je ABS centrala?

ABS centrala ili upravljački modul je mikroprocesor koji pokreće dijagnostičke provjere protublokiranja kočionog sustava vozila i obrađuje informacije iz senzora brzine kotača i hidrauličkog kočionog sustava kako bi odredio kada treba otpustiti kočni tlak na kotaču koji će se blokirati i početi proklizati. ABS je postao standardan na svim modelima iz 2012. i kasnijim vozilima jer su sastavni dio elektroničke kontrole stabilnosti. Sustavi protiv blokiranja sprječavaju proklizavanje pri kočenju, a intervenira kontrola stabilnosti kako bi se spriječilo proklizavanje čak i kada kočnice nisu pritisnute. ABS signalna lampica na instrument tabli bi se trebala upaliti na nekoliko sekundi svaki put kada se vozilo pokrene, ali ako se upali tijekom vožnje, signalizira da se upravljački modul isključio, da se pokvario senzor kotača ili da se pojavio neki drugi problem. Na mnogim vozilima kočnice će raditi normalno kada je svjetlo upozorenja uključeno, ali funkcija protiv blokiranja neće raditi. 

Kako funkcionira ABS?

Sustav protiv blokiranja kotača sastoji se od hidrauličkog modulatora s upravljačkom elektronikom (ABS centrala) i senzora kotača. Djeluje tako da senzori kotača neprestano prikupljaju informacije o snazi ​​kočione snage. Kada je kočenje toliko intenzivno da može blokirati kotač, procesor ABS centrale šalje informaciju hidrauličkom sustavu koji otvara elektromagnetne ventile. Time se smanjuje tlak ulja u hidrauličkom sustavu, a time i sila na kočionim pločicama.

Čim se kotač okrene, senzor šalje ovu informaciju ABS centrali, koja šalje povratnu informaciju hidrauličkom sustavu za zatvaranje elektromagnetnih ventila i tako vraća maksimalnu silu kočenja dok se kotač ponovno ne blokira. Sustavi su prilagođeni da ponavljaju operaciju promjene tlaka u kočionom vodu što je češće moguće u jedinici vremena tako da se kotač zaključa i otključa nekoliko puta tijekom jednog punog okreta.

Rad ABS sustava očituje se kao puls papučice kočnice, čega bi svi vozači trebali biti svjesni kako se u kritičnom trenutku ne bi zbunili i eventualno smanjili pritisak na papučicu. Dakle, u kritičnim situacijama pedalu treba pritisnuti svom snagom, a za ostalo će se pobrinuti elektronika. ABS kočni sustav se aktivira u posljednji trenutak prije proklizavanja, pa nema potrebe za doziranim kočenjem. Nedovoljno iskusni vozači danas mogu izuzetno snažno kočiti uz pomoć ABS-a, a da pritom ne ugroze sigurnost u vožnji, kao što je to slučaj s vozilima bez ABS-a. Na skliskim površinama, kiši, snijegu i ledu, protublokirajući kočni sustav je neprocjenjiv, jer čak i iskusni vozači mogu proklizati.

 

Simptomi kvara ABS centrale

1. Upaljena lampica ABS-a na instrument ploči

Ovo je najčešći znak problema s ABS sustavom.

Ako lampica ABS-a svijetli, pokušajte isključiti i ponovno uključiti automobil. Često se dogodi da je neki prolazni problem zbunio ABS centralu, a ponovno pokretanje automobila moglo bi pomoći da se to riješi. Ako ponovno pokretanje ne ugasi lampicu ABS-a, onda je ABS sustav u kvaru. Ako vozite i ABS lampica iznenada zasvijetli, to može ukazivati ​​na kvar na bilo kojoj od komponenti ABS sustava, uključujući centralu ABS-a. Neki ABS sustavi mogu funkcionirati unatoč upaljenoj lampici, ali najčešće protublokiranje neće raditi, a ni kontrola stabilnosti i kontrola proklizavanja.

2. Blokiranje kočnica

ABS sustav je posebno dizajniran da spriječi blokiranje bilo kojeg kotača tijekom jakog kočenja. Dakle, kada ABS upravljački modul pokvari, vjerojatno ćete to primijetiti kada jako kočite. Loš ABS može se ponašati neuredno, zbog čega se vaše kočnice blokiraju čak i pri normalnom kočenju. Možda ćete čak primijetiti neuobičajeno ponašanje kočnica, poput nasumičnih klikova. To također može ukazivati ​​na kvar ABS modula.

3. Pedala kočnice ne reagira

Vaša papučica kočnice s vremenom može polako prestati reagirati. Na početku ćete morati nekoliko puta pritisnuti papučicu da biste dobili neku akciju kočenja. To može biti simptom propadanja ABS modula. Međutim, papučica kočnice koja ne reagira može značiti mnoge druge stvari. Važno je provjeriti razinu kočione tekućine i ozračiti kočioni sustav tako da nema zraka u kočionim vodovima.

4. Povećani napor prilikom pritiska kočnice

Uz potpuno funkcionalan kočioni sustav, papučica kočnice zahtijeva minimalan napor kako bi usporila vozilo. Ako primijetite da vam je potreban veći napor na pedali za generiranje iste količine sile kočenja, mogao bi postojati problem s upravljačkim modulom ABS-a. Opet, problemi s papučicom kočnice poput povećanog napora stopala mogu značiti i druge stvari, kao što su istrošene kočione pločice ili neispravan pojačivač kočnice, stoga je važno prvo sve provjeriti.

5. Kvar brzinomjera

Ovo je jedan od simptoma kvara ABS centrale. Može se dogoditi da brzinomjer pokaže pogrešnu brzinu, ili da samo miruje na 0 km/h. Tada će se vjerojatno uključiti lampica ABS-a ili lampica za provjeru motora. Čak i ako se ta svjetla ne upale, neispravan brzinomjer razuman je razlog za provjeru vašeg automobila.

 

Zamjena ABS centrale

ABS centrala važan je dio koji pokreće ABS sustav koji je važan za sigurnost u prometu. U onim najkritičnijim trenucima, ABS sustav odrađuje svoj posao. Zamjena i popravak ABS centrale i sustava je jednostavan, a često su kvarovi elektoriničke prirode koji se mogu vrlo brzo rješiti.

Ako primjetite simptome kvara ABS centrale, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na našem web shopu po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Senzora Temperature Motora - Cijena Popravka

U automobilima koji imaju motor s unutarnjim izgaranjem, sustav hlađenja održava optimalnu temperaturu motora i sprječava njegovo pregrijavanje. Senzor temperature rashladne tekućine motora ili ECT mjeri temperaturu tekućeg rashladnog sredstva i glavni je senzor koji mjeri temperaturu motora. No, što je on zapravo, kako radi, koji su simptomi i uzroci kvara te kako ga zamjeniti pogledajte u nastavku teksta.

Što je senzor temperature motora?

Senzor temperature motora ili senzor temperature rashladne tekućine (također poznat kao ECT senzor) koristi se za mjerenje temperature mješavine rashladne tekućine/antifriza u rashladnom sustavu, dajući pokazatelj koliko topline motor ispušta. Senzor šalje informacije kompjuteru motora odnosno ECU-u vozila te kontinuirano prati temperaturu rashladne tekućine kako bi bio siguran da motor radi na optimalnoj temperaturi.

Senzor temperature motora je tip senzora koji mijenja svoj otpor s temperaturom. Mnoge važne funkcije motora kao što su odabir omjera zrak-gorivo, vrijeme ubrizgavanja goriva, vrijeme paljenja itd. ovise o temperaturi motora. To je zato što hladan motor zahtijeva bogatu mješavinu zraka i goriva dok motor koji radi na optimalnoj radnoj temperaturi zahtijeva siromašnu smjesu.

 

Kako radi senzor temperature motora?

Senzor temperature motora obavještava upravljačku jedinicu motora (ECU) o trenutnim i tekućim varijacijama temperature motora. ECU zauzvrat prilagođava i regulira količinu goriva i vrijeme paljenja. Podaci iz senzora temperature motora daju očitanja za mjerač temperature motora na instrument ploči. Na temelju tih podataka ECU također kontrolira dodatne funkcije kao što je uključivanje/isključivanje ventilatora za hlađenje motora.

Također ECU s obzirom na temperaturu može signalizirati potrebu za bogatijom smjesom goriva ili otvoriti recirkulaciju ispušnih plinova. Na većini vozila senzor temperature rashladne tekućine nalazi se negdje u blizini termostata motora, što mu omogućuje optimalno funkcioniranje. Vrh senzora često se nalazi odmah pored rashladne tekućine motora.

 

Simptomi kvara senzora temperature motora

Kao i svaka komponenta ispod haube, senzori temperature rashladne tekućine mogu se s vremenom pokvariti. Neispravan senzor može dovesti do niza problema u motoru, uključujući pregrijavanje i loš rad motora. Zato je važno znati kako uočiti simptome neispravnog senzora temperature prije nego što se dogodi veći kvar koji može biti skup za popravak. Najčešći simptomi su:

Nepravilno očitavanje mjerača na instrument ploči

Ispravan mjerač trebao bi biti na 88-90°C kada je motor zagrijan

Pregrijavanje motora

Neispravan senzor temperature rashladne tekućine motora može može dati pogrešno očitovanje temperature i motor se može pregrijati bez pokazivanja upozorenja na instrument ploči. Kada primjetite dim ispod haube odmah ugasite automobil.

Upozorenje „Check Engine“ lampica na instrument ploči

Važno je spojiti automobil na dijagnostiku i provjeriti grešku

Grub zvuk motora u praznom hodu

Ograničene performanse

Uzrokovane pogrešnim izračunavanjem mješavine goriva

Veća potrošnja goriva

Ako primjetite veću potrošnju vjerojatno senzor ne radi dobro i šalje krive informacije centralnoj jedinici koja daje krivu smjesu goriva i zato je povećana potrošnja.

Crni dim iz auspuha

Uz omjer goriva koji kontrolira senzor temperature rashladne tekućine odnosno on šalje informacije ECU-u, ako se koristi previše goriva, gorivo možda neće moći izgorjeti u komori za izgaranje. Kada se to dogodi, vjerojatno ćete primijetiti crni dim koji izlazi iz vašeg ispušnog sustava tamo izgara preostalo gorivo.

Osim toga, ako posumnjate na kvar senzora temperature možete i vizualno pregledati senzor jer se i on nakon dugogodišnje uporabe i stalnim promjenama temperature može oštetiti što može biti izraženo pukotinama na samom senzoru. Osim toga senzor može uništiti i korozija (hrđa) što je vidljivo vizualnim pregledom. Senzor se obično nalazi na prednjem dijelu automobila, blizu kućišta termostata ili na hladnjaku.

 

Zamjena senzora temperature motora i cijena

Senzor temperature motora treba zamijeniti nakon što vaš automobil prijeđe 80.000 kilometara. No, loše održavan sustav hlađenja motora može uzrokovati oštećenje senzora temperature motora čak i prije nego što vaš automobil dosegne tu kilometražu. Zato je važno na svakom servisu barem vizualno pregledati sustav hlađenja i senzor temeperature motora da bi uklonili mogućnost korozije i pukotina na važnim dijelovima kao što je senzor.

Ako dođe do kvara senzora temperature i automobil se pregrije, uvijek je potrebno zamijeniti senzor temperature motora i termostat neovisno o tome jesu li oni uzrok kvara. Ekstremno visoke temperature motora mogu oštetiti komponente senzora i termostata što može uzrokovati njihov neispravan rad ili prerano otkazivanje. Kada radite generalno uređenje motora, preporuča se da uvijek stavite novi senzor temperature motora. Na taj način možete spriječiti mnoge potencijalne probleme u budućnosti.

Ako primjetite simptome kvara senzora temperature ili ga želite preventivno pregledati, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Remenice Alternatora - Cijena Popravka

Mnogi misle da akumulator napaja sve električne elemente u automobilu, kao što su brisači, farovi, audio sistem i slično. No, zapravo alternator proizvodi većinu električne energije u automobilu - akumulator se uglavnom koristi samo za pokretanje automobila i napajanje kada motor ne radi. No što je alternator i zašto je važna remenica alternatora, čemu ona služi i koji su simptomi kvara saznajte u nastavku teksta.

Što je remenica alternatora?

Alternator je generator čija je svrha distribuirati električnu energiju u automobilu i puniti akumulator tokom rada motora i vožnje. Remenica alternatora je uređaj koji omogućuje okretanje alternatora vozila pomoću remena, koji se pokreće iz pogonskog sustava motora.

Obično je izrađena od žigosanog čelika ili lijevanog aluminija. Remenica alternatora ima žljebove koji su u kombinaciji s V-tipom ventilatorskog remena ili je dizajnirana s više žljebova koji rade s pogonskim remenom u zmijolikom stilu, kao što je remen s jednim pogonom koji se nalazi na nekim automobilima. Remenica alternatora je osmišljena tako da se izbjegne pretjerana vrtnja alternatora kada se automobil kreće velikim brzinama, ali i tako da uvijek pruža dovoljnu brzinu okretaja za proizvodnju energije koja je potrebna za održavanje napunjenosti akumulatora dok je motor u praznom hodu.

U novije doba sve su popularnije remenice alternatora za prekoračenje zbog povećanog opterećenja alternatora. Za razliku od tradicionalnih čvrstih remenica, one dopuštaju alternatoru da se "slobodno okreće" ili "preskoči" svaki put kada motor uspori i, u isto vrijeme, prigušuju vibracije na alternatoru.

 

Kako radi remenica alternatora?

Remenica alternatora omogućuje remenu da okreće alternator, čime osigurava struju za punjenje akumulatora odnosno baterije. Remenica alternatora se pričvršćuje na glavno vratilo alternatora pomoću matice i podloške. Tipična remenica alternatora također služi kao ventilator za hlađenje alternatora, eliminirajući pregrijavanje unutarnje žice, ležajeva i četkica.

Remenica alternatora koristi sustav rada kao što je sustav rada na bickilu. Pedalirate da biste povećali brzinu, ali, kada prestanete pedalirati, bicikl se nastavlja kretati iako ste prestali gurati pedale. Biciklu je dopušteno da se "oslobodi" i nastavi niz cestu koristeći zamah dok odmarate noge. Možete čak i gurnuti pedale unatrag bez utjecaja na vaše kretanje naprijed. Međutim, pedale će se zaključati ako počnete pedalirati naprijed brže nego što bicikl putuje.

Remenica alternatora radi na isti način. Motor stalno mijenja brzinu dok mijenjate brzine putem mjenjača. Kada prebacite iz nižeg u viši stupanj, motor ispusti stotine okretaja u minuti za manje od sekunde. Međutim, alternator se vrti većom brzinom. Kada ne bi bilo remenice alternatora motor bi usporio alternator dok bi mijenjao brzine i smanjivao broj okretaja.

 

Simptomi kvara remenice alternatora

Glavni simptomi kvara remenice alternatora su bučan motor, problematičan akumulator i problemi s pokretanjem automobila. Ako primijetite previše buke u motoru koja traje 1 do 5 sekundi nakon gašenja, najvjerojatnije je kriva remenica alternatora. Prvi znak istrošene remenice alternatora je prekomjerno pomicanje zatezača koji je glavni uzrok ovog zvuka.

Taj zvuk se može dogoditi i kada remen koji okreće remenicu alternatora postane neusmjeren ili se trlja o bočnu stranu remenice. Također, ako prilikom paljenja automobila primjetite da automobil slabije pali, a sigurni ste da je akumulator ispravan, onda je sigurno problem u alternatoru ili remenici alternatora.

Uzroci kvara remenice alternatora

Ne postoji neki poseban uzrok kvara koji utječe na remenicu alternatora. Najčešći uzrok je istrošenost nakon velikog broja kilometara. Istrošenost ovisi o kvaliteti materijala od koje je izrađena remenica. Češće se događa da se pokvari alternator koji je potrebno zamjeniti, a tada se preporuča zamjena i remenice jer se ona svakako mora skinuti kako bi se zamjenio alternator.

Kako provjeriti remenicu alternatora?

Za provjeru remenice alternatora, zaustavite rotaciju alternatora, a zatim pokušajte okretati remenicu preko alternatora. Ako je remenica ispravna, slobodno će se okretati u jednom smjeru i neće se pomicati unatrag. Važno je pregledati ima li remenica oštećenja koja mogu uzrokovati probleme na remenu i dovesti do pucanja remena.

Zamjena remenice alternatora i cijena

Budući da se remenica alternatora troši nakon određene kilometraže, ključno je redovito provjeravati i mijenjati remenicu. Uklanjanje i zamjena remenice alternatora često uključuje korištenje posebnog alata. Remenice su često zategnute ili pritisnute na montažnu osovinu i zahtijevaju poseban alat za povlačenje kako bi se uklonili s osovine.

Nepravilnim zahvatom možete oštetiti alternator i remenicu. Ako primjetite simptome kvara ili želite preventivno provjeriti remenicu alternatora, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Pumpe Visokog Pritiska - Cijena Popravka

Pumpe visokog pritiska ili visokotlačne pumpe nalaze se u automobilima s dizelskim motorima. Pumpa je jedan od najvažnijih elemenata u funkcioniranju dizel motora i srce sustava za ubrizgavanje goriva. Što je ona zapravo, kako funkcionira, koji su simptomi kvara i kada ju zamjeniti, pogledajte u nastavku teksta.

Što je pumpa visokog pritiska?

Pumpa visokog pritiska je pumpa goriva koja ima dvije glavne funkcije: isporučiti gorivo pod visokim tlakom u sustav goriva motora s unutarnjim izgaranjem te regulirati moment za ubrizgavanje goriva. Pumpe visokog pritiska se obično koriste u dizelskim motorima. Upotreba visokotlačne pumpe u benzinskim motorima je nepraktična, jer ne zahtijeva tako visoke tlakove kao kod dizel motora.

ECU motora preko senzora prati tlak pumpe visokog pritiska i može modulirati promjenu količine goriva koje ulazi u pumpu. Dok se specifični tlakovi razlikuju među različitim primjenama u različitim automobilima, većina visokotlačnih pumpi sposobna je proizvesti tlak goriva od najmanje 2000 psi. Ove iznimno visoke razine tlaka goriva potrebne su za prevladavanje tlaka kompresije i izgaranja unutar cilindra i za ubrizgavanje relativno velike količine goriva izravno u cilindar u vrlo kratkom vremenu. Tvornička i skupa dijagnostika može nadzirati pretvarače tlaka na visokoj i niskoj strani sustava. Ove se informacije mogu koristiti za dijagnosticiranje ispravnosti pumpi niske i visoke strane.

 

Kako radi pumpa visokog pritiska?

Pumpe visokog pritiska za gorivo su mehaničke i obično ih pokreće bregasta osovina. Režanj na bregastoj osovini gura valjak koji pomiče klip. Klip u pumpi ima dva ciklusa, usisni i kompresijski. Solenoid na bočnoj strani pumpe kontrolira koliko se goriva komprimira tijekom kompresijskog takta. Tijekom usisnog ciklusa, solenoid će omogućiti da gorivo s niskotlačne strane sustava uđe u pumpu. Kako se klip počne kretati prema gore, solenoid će ostati otvoren.

Gorivo se gura u niskotlačnu stranu sustava kada je solenoid otvoren. Kada je solenoid zatvoren, niskotlačna i visokotlačna strana sustava goriva su izolirane. Ako postoji mala potražnja goriva u motoru, solenoid će ostati otvoren dulje i manji volumen goriva će se kompromirati. Ako postoji velika potražnja goriva u motoru, solenoid će se zatvoriti prije, a veći volumen goriva će se komprimirati. Duljina vremena dok je solenoid otvoren odredit će koliko goriva dospijeva u injektore goriva. Rad solenoida ovisi o položaju motora.

ECU i pumpa visokog pritiska koriste senzor položaja bregaste osovine kako bi znali položaj režnja pumpe na bregastoj osovini. Uz informacije o položaju motora, mogu se točno mjeriti svi podaci solenoida na visokotlačnoj pumpi goriva.

 

Simptomi kvara pumpe visokog pritiska

Postoje razni simptomi kvara pumpe visokog pritiska, no navesti ćemo one najvažnije kako bi na vrijeme mogli primjetite simptome i uspjeli spriječiti veće kvarove na vašem motoru.

  1. Crni dim iz auspuha

Ako primjetite da iz vašeg auspuha izlazi crni dim, odmah provjerite da li vaš sustav za ubrizgavanje goriva radi ispravno. Do ovog dolazi kada se gorivo miješa s uljem. To može dovesti do kvara kompletnog sustava ubrizgavanja, a ne samo pumpe.

  1. Povećana potrošnja goriva

Povećana potrošnja je rezultat curenja goriva na pumpi. Najbolji način za provjeru ovog simptoma je vizualno provjeriti pumpu visokog pritiska i cijevi koje dovode gorivo i tako utvrditi da li gorivo negdje curi.

  1. Smanjena snaga i performanske motora

Kada pumpa ne radi ispravno, ona ne može proizvesti dovoljno velik tlak i ne može isporučiti dovoljno goriva u motor što rezultira smanjenom snagom i performansama motora. Moguće da osjetite i trokiranje automobila zbog neravnomjernog isporučivanja goriva u cilindre.

  1. Automobil teško „pali“

Klasičan simptom neispravne pumpe visokog pritiska. Mnogi uvijek sumnjaju na akumulator i alnaser, no vrlo je važno provjeriti pumpu goriva i sustav ubrizgavanja goriva.

  1. Čuje se zvuk pumpe tijekom rada motora

Ovaj simptom ukazuje da se pumpa „muči“ i da nije ispravna. Do ovog zvuka može doći kada nema dovoljno goriva u rezervoaru ili kad gorivo nije dovoljno kvalitetno.

 

Zamjena pumpe visokog pritiska i cijena

Zbog složenosti dizajna i opterećenja koja su na mehanizmima, visokotlačne pumpe trebaju se redovito održavati. Svi rotirajući dijelovi moraju biti dobro podmazani, stoga je neophodno pridržavati se preporuka proizvođača za odabir maziva. Ako ne slijedite ova pravila, može doći do kvara pumpe i drugih dijelova na motoru koji nisu ni malo jeftini.

Ako primjetite simptome kvara pumpe visokog pritiska, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu.  Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Kompresora Klime - Zamjena Kompresora Klime Cijena

Klima uređaji u automobilima postali su neizostavni element svakog novog automobila. Oni uglavnom traju jako dugo i nije potrebno često servisiranje kompletnog sustava. Srce klimatizacijskog sustava je kompresor klime koji također nije sklon čestim kvarovima, no ponekad se kvar dogodi. Zato je važno znati što je to kompresor klime, kako radi, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti.

Što je kompresor klime?

Kompresor klime je pogonska jedinica klimatizacijskog sustava koja rashladno sredstvo stavlja pod visoki tlak prije nego što ga pumpa u kondenzator gdje prelazi iz plina u tekućinu. Potpuno funkcionalan kompresor je neophodan da bi klimatizacijski sustav osigurao vrhunske performanse. Na većini automobila kompresori klima uređaja se pokreću pomoću remena na motoru. Ako je remen istrošen i klizi, kompresor neće raditi punom snagom. Kompresori također mogu propuštati rashladno sredstvo, što rezultira s manje hladnog zraka koji ulazi u unutrašnjost. Unutarnji dijelovi kompresora također se mogu pokvariti, što dovodi do izostanka hladnog zraka.

 

Kako radi kompresor klime?

Klima uređaji najčešće koriste freon kao rashladno sredstvo koji je vrsta tekućine koja u osnovi čini hladan zrak od vrućeg zraka. Ovo rashladno sredstvo i kompresor vitalni su dvojac koji rade zajedno. Motor vašeg automobila pokreće kompresor klime i u njegova glavna uloga je kompresija rashladnog sredstva koje se koristi za apsorpciju zagrijanog zraka unutar kabine vašeg automobila. Kao što je gore spomenuto, najčešće korišteni kompresor klime je tip koji koristi ploče za nagib.

Remenica i klinasti remen pokreću kompresor koji je pričvršćen na blok motora vozila. Dok uključite klima sustav, elektromagnetska spojka pokreće remenski pogon. Pokretna ploča oscilira šest dvostranih klipova koji su odgovorni za usis kao i za kompresiju. Količina protoka rashladnog sredstva kontrolira se pomoću posebnog ventila. Važan je i doprinos ulja koje cirkulira i miješa se s rashladnim sredstvom kako bi se osiguralo pravilno podmazivanje pokretnih dijelova.

Nakon toga, kompresor klime uzima plin iz rashladnog sredstva kroz isparivač, uzrokujući pad tlaka. Sniženi tlak uzrokuje da rashladno sredstvo isparava na niskoj temperaturi prije nego što kompresor klima uređaja uzme tu hladnu paru i komprimira je. Tijekom ove kompresije, rashladni plin se zagrijava i gura u kondenzator kroz cijevi. Ovdje ponovo ulazi toplina prije nego što se preseli u prostor kako bi se ohladila. Rashladno sredstvo tada apsorbira toplinu iz putničkog prostora. Vraća se u plinovito stanje u isparivaču prije nego što ga ponovo usisa kompresor klime.

 

Simptomi kvara kompresora klime

  1. Puše zrak, ali nije dovoljno hladan

Jedan od simptoma koji pokazuje da klimatizacijski sustav ima problem je relativna hladnoća zraka koji dolazi iz otvora za ventilaciju u unutrašnjosti vašeg automobila. Ako imate uključen klima uređaj, smanjenu temperaturu, uključen ventilator, a zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora više vam se ne čini hladnim kao nekad, sigurno postoji problem u sustavu. Dva najvjerojatnija problema su curenje plina u sustavu koje uzrokuje gubitak rashladnog sredstva ili neispravan kompresor klime.

  1. Čudni zvukovi ispod haube

Kada vaše vozilo proizvodi čudne zvukove, to nikada nije dobar znak, a uzrok tome može biti i kompresor klime. Kao što smo rekli, kompresor klime ima težak posao kompresije i cirkulacije rashladnog sredstva za klimatizaciju. Obično se uključuje i gasi mnogo puta tijekom svakodnevne vožnje, a pun je komponenti koje s vremenom mogu otkazati. Kompresor ima ležaj i taj ležaj se može istrošiti ili zaglaviti, osobito ako mazivo iz ležaja iscuri. To može proizvesti čudne zvukove ili zvuk brušenja metala o metal. Ako se ležaj zaglavi (zamrzne) to će obično rezultirati škripom pogonskog remena koji ne može okretati kompresor.

  1. Problemi sa spojkom kompresora

Kompresor klime ima spojku koja je remenom i remenicom povezana s motorom, a također može stvarati probleme. Putem spojke kompresor se može uključivati ​​i isključivati ​​umjesto da bude u upotrebi cijelo vrijeme dok ste u tijeku. To rezultira manjim trošenjem kompresora i boljom potrošnjom goriva budući da motor ne mora okretati kompresor kada nije potreban za osiguravanje hladnog zraka.

Međutim, problem koji se može pojaviti je kvar spojke kompresora. Može se zaglaviti u položaj "uključeno", što će rezultirati okretanjem kompresora cijelo vrijeme vožnje. Suprotno od toga, može potpuno prestati funkcionirati, što znači da se kompresor neće uključivati. Ni jedno ni drugo nije dobro. U nekim slučajevima kvačilo se može popraviti, ali najbolje rješenje je zamijeniti kompresor i spojku u kompletu.

  1. Smanjeni protok zraka

Ovo je jedan od čestih simptoma problema s kompresorom: on i dalje radi, ali manje zraka izlazi iz otvora za zrak. U ovom slučaju važno je što prije provjeriti kompresor kako ne bi došlo do većeg kvara.

 

Zamjena kompresora klime

U nekim slučajevima, kompresori klime se mogu popraviti. Ipak, najčešće je bolji postupak zamijeniti neispravan kompresor novim. To nije samo vremenski najučinkovitije rješenje problema, već će i najčešće rezultirati boljim, trajnijim popravkom.

Ako primjetite simptome kvara kompresora klime, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Klapne Gasa - Zamjena Klapne Gasa Cijena

U tradicionalnom motoru, klapna gasa je dio sustava za usis zraka koji kontrolira količinu zraka koja struji u komoru za izgaranje motora. Sastoji se od kućišta koja sadrži prigušnu klapnu (leptir ventil) koja se okreće na osovini. Kada se papučica gasa pritisne prema dolje, klapna gasa se otvara i propušta zrak u motor. Kada se papučica gasa otpusti, leptir se zatvara i učinkovito guši (prigušuje) protok zraka u komoru za izgaranje. Ovaj proces učinkovito kontrolira brzinu motora i u konačnici brzinu vozila. U nastavku saznajte što je to klapna gasa, kako funkcionira, koji su simptomi kvara i kako ju zamjeniti.

Što je klapna gasa?

Klapna gasa je uređaj koji sadrži zakretni ravni ventil (leptir ventil) koji se koristi za kontrolu količine zraka koji ulazi u motor. U automobilu s elektroničkim ubrizgavanjem goriva, senzor položaja leptira za gas i senzor protoka zraka komuniciraju s centralnom upravljačkom jedinicom (ECU), koje šalje odgovarajuću količinu goriva na injektore.

 

Kako radi klapna gasa?

Klapna gasa je najčešće smještena između filtera zraka i usisnog razvodnika, te sadrži osjetljivi sustav leptira za gas koji kontrolira važan proces, a to je protok zraka. Kao dio procesa atomizacije, protok zraka pomaže regulirati omjer mješavine zraka i goriva potreban za paljenje motora. Primarni regulator tlaka leptira za gas dolazi u obliku senzora temperature tijela klapne gasa, koji mjeri temperaturu mješavine zraka i goriva koja ulazi u sustav ubrizgavanja goriva vašeg automobila.

Ova nužna regulacija pomaže paljenju automobila tako da generiraju najveću učinkovitost goriva. U velikoj mjeri kontroliran leptir ventilom poznatom kao klapna gasa, protok zraka regulira vozač pritiskom na papučicu za ubrzanje unutar vozila. To reagira na senzor pušta više zraka u komoru za izgaranje, povećavajući broj okretaja motora i izlaznu snagu. To zauzvrat čini da automobil ide brže.

 

Simptomi kvara klapne gasa

  1. Upaljenja „Check engine“ lampica

Klapna gasa ima senzore kuta i druge senzore ugrađene unutar sebe. Čim glavno računalo automobila otkrije problem sa signalom klapne gasa, upalit će se lampica kontrolnog motora. Lampica provjere motora također se pali zbog puno drugih razloga, zbog čega je važno spojiti automobil na dijagnostiku i vidjeti koji je kod greške kako bi znali pravi razlog kvara.

  1. Grubi rad motora u leru

Ako primijetite da motor vašeg automobila u leru radi nemirno i ispušta čudne zvukove, to može biti zbog prljavog ili oštećenog kućišta klape gasa. Motor automobila je najosjetljiviji u leri, gdje ćete prvo primijetiti simptome ove simptome. Najčešće broj okretaja motora skače i pada bez razloga.

  1. Sporo ubrzanje

Klapna gasa također regulira smjesu zraka i goriva koja ulazi u motor. To znači da neispravna klapna može pokvariti smjesu zraka i goriva, što će uzrokovati probleme pri ubrzavanju. Ako primijetite da vaš automobil ima vrlo neravnomjerno ubrzanje – ponekad je brzo, a ponekad sporo, vjerojatno je klapna gasa neispravna.

  1. Teško paljenje motora

Do problema s paljenjem dolazi ili kada je mješavina zraka i goriva pogrešna ili kada dođe do slabe iskre iz svjećice. Kao što smo vam već rekli, loše klapna gasa može pokvariti mješavinu zraka i goriva, a također može uzrokovati prestanak paljenja vašeg motora.

  1. Povećan broj okretaja motora u leru

Klapna gasa kontrolira rad motora u praznom hodu kako bi se osiguralo da uvijek drži stabilan broj okretaja u minuti. Ako postoji problem s klapnom, to može uzrokovati da broj okretaja motora bude previsok.

  1. Smanjen broj okretaja motora u leru

Klapna gasa može utjecati na broj okretaja i na drugi način. Kvar može uzrokovati da motor ima nizak broj okretaja u praznom hodu te da se zbog toga gasi. To je često uzrokovano kada se na poklopcu klapne gasa pojavi mnogo čađe i prljavštine, što će uzrokovati manji ulazak zraka u motor i stoga uzrokovati nizak broj okretaja u praznom hodu. Obično čišćenje klapne gasa može riješiti ovaj problem.

  1. Povećana potrošnja goriva

Već znate da će neispravna klapan gasa uzrokovati čudnu mješavinu goriva. Loša mješavina često povećava potrošnju goriva. Dakle, ako primjetite povećanu potrošnju goriva, provjerite klapnu gasa i po potrebi ju očistite ili zamjenite ako je u pitanju ozbiljniji kvar.

 

Zamjena klapne gasa i cijena

Klapna gasa ima važan utjecaj na kompletan rad motora i stoga je važno da ona radi ispravno. Zamjena klapne gasa nije komplicirana i mogući kvar je lako uočljiv. Ponekad je dovoljno samo očistiti klapnu gasa zbog onečišćenja čađom. U slučaju većeg kvara, najbolje je zamjeniti klapnu novom jer cijena klapne nije velika.

Ako primjetite simptome kvara klapne gasa, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.