Blog

Simptomi Kvara Lambda Sonde - Zamjena Lambda Sonde Cijena

Lambda sonda, koja se također naziva i senzor kisika, mala je sonda smještena na ispušnoj cijevi automobila, između ispušne grane i katalizatora. Taj senzor razvio je Volvo 70-ih godina. Noviji automobili imaju dvije lambda sonde, a ta druga nalazi se odmah nakon katalizatora. No, što je zapravo lambda sonda, kako funkcionira, koji su simptomi kvara i kako ju zamjeniti, saznajte u nastavku teksta.

Što je lambda sonda?

Lambda sonda je senzor koji se nalazi unutar ispušnog razvodnika blizu motora u automobilima opremljenim EOBD II (europska vozila nakon 2001.). Senzor mjeri postotak neizgorjelog kisika da vidi ima li ga previše (ako je smjesa siromašna) ili premalo (ako je smjesa prebogata). Rezultati se šalju u elektroničku upravljačku jedinicu motora odnosno ECU kako bi se količina goriva koja ulazi u motor mogla podesiti za optimalnu smjesu. To se stalno mijenja ovisno o brojnim čimbenicima, uključujući opterećenje motora (npr. uzbrdice), ubrzanje, temperaturu motora i razdoblje zagrijavanja.

 

Vrste lambda sonda senzora

Na tržištu postoje tri vrste lambda sonde, od kojih su najstariji i najčešći na tržištu lambda sonde od cirkonijevog oksida. Ovaj tip postoji u različitim konfiguracijama (jedna, dvije, tri ili četiri žice), ovisno o tome je li senzor predgrijan ili ne. Drugi tip je lambda senzor napravljen je od titanovog oksida, također dostupan u četiri različite vrste. Konačno, treća vrsta je tzv. širokopojasni lambda senzor koji se naziva i “5-žični senzor”, koji je najnoviji i najtočniji. Takav lambda senzor najčešći je u novim vozilima opremljenim s dva lambda senzora po katalitičkom pretvaraču.

 

Kako radi lambda sonda?

Glavni zadatak lambda sonde je regulacija smjese goriva, pri čemu ECU reagira na mjerenja senzora kako bi odredio potrebnu količinu goriva. To znači da će mješavina goriva stalno varirati između bogate i siromašne, omogućujući katalizatoru da radi učinkovito da bi ukupnu smjesu uspio uravnotežiti kako bi se smanjile emisije. Ako ECU ne primi nikakva mjerenja od senzora, na primjer kada se motor tek pokrenuo ili senzor ne radi, ECU će koristiti fiksnu bogatu mješavinu goriva, što povećava potrošnju goriva i emisije. Ako su lambda sonda ili žice oštećeni ili istrošeni, vozilo će stalno cirkulirati u bogatoj smjesi, povećavajući potrošnju goriva i dovodeći u opasnost druge elemente sustava za kontrolu emisije kao što su katalizatori.

Dakle, lambda senzor pretvara količinu kisika u ispuhu u električni signal i šalje signal računalu koje kontrolira rad motora. ECU obrađuje očitanja i šalje informacije natrag u motor. Motor nakon toga zna kako miješati gorivo i zrak kako bi se omjer vratio na mjesto gdje treba.

 

Simptomi kvara lambda sonde

  1. Povećana potrošnja goriva

Ako primjetite povećanu potrošnju goriva u odnosu na prije, moguće da je kriv lambda senzor jer računalo vozila ne prima obavijesti o promjeni omjera zrak/gorivo, a mješavina bi mogla biti prebogata što znači da motor troši nepotrebne količine goriva. Neispravan lambda sonda senzor može povećati potrošnju do 30%.

  1. Nemogućnost prolaska Eko testa

Neispravan lambda sonda može uzrokovati da ispušni plinovi vozila budu prebogati neprihvatljivim emisijama (neiskorišteni ugljikovodici i ugljični monoksid). U slučaju pada na tehničkom pregledu zbog eko testa, moguće da je lambda sonda u kvaru.

  1. Smanjena snaga motora

Neispravan lambda senzor može poslati pogrešan signal da je mješavina zraka i goriva prebogata. Računalo vozila izvršit će korekciju prema signalu koji je poslala lambda sonda, smanjujući količinu goriva u omjeru. To će uzrokovati trokiranje vozila i smanjenom snagom motora.

  1. „Check engine“ lampica

Jedan od simptoma kvara lambda sonde može se prikazati putem lampice "Check Engine". Da bi bili sigurni da je u pitanju kvar lambda sonde, važno je putem dijagnostike provjeriti kod greške.

  1. Miris goriva

Pretjerani miris goriva može biti simptom kvara lambda sonde. U slučaju da lamda ne radi ispravno i šalje pogrešne signale koji stvaraju prebogatu smjesu goriva, snažan miris neće izostati. U tom slučaju morate što prije reagirati kako ne bi došlo do daljnih kvarova.

 

Zamjena lambda sonde i cijena

Zbog prirode njihovog rada i njihovog položaja u iznimno vrućem i prljavom okruženju, lambda sonda će se s vremenom istrošiti. Ipak, ovi senzori mogu izdržati puno kilometara ako su ostale komponente motora ispravne i redovno održavane. Lambda sonda senzor u prosjeku može izdržati 100-150 tisuća kilometara. Zamjena je vrlo jednostavna i cijena senzora u pravilu nije skupa, ali kod novijih automobila može biti nešto skuplja.

Ako primjetite simptome kvara lambda sonde, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Nosača Getribe - Zamjena Nosača Getribe Cijena

Najvažniji nosači na svakom automobilu su nosači motora i nosači mjenjača odnosno getribe. Bez njih motor i mjenjač ne bi mogli normalno funkcionirati jer ne bi bili pričvršćeni za jedno mjesto i prilikom rada osjetile bi se jake vibracije kao što se osjete kada je neki od nosača neispravan. U nastavku saznajte što je to nosač getribe, gdje je smješten i kako radi, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti.

Što je nosač getribe?

Nosač getribe/mjenjača osigurava da getriba bude pričvršćena na karoseriju automobila. Osim toga, oni kontroliraju i izoliraju svaku vibraciju od svih dijelova motora automobila. Mjenjač vašeg vozila osigurava da se motor i kotači okreću u isto vrijeme. Međutim, mjenjač ne može izvršiti ovu funkciju bez nosača getribe. Nosači getribe su mehanički dijelovi koji su odgovorni za mnoge stvari koje utječu na performanse vozila i, u konačnici, na vaše iskustvo vožnje.

Sastoje se od čeličnog nosača prijenosa i gumene čahure pričvršćene na nosač. Tipični nosač ima uretansku ili gumenu čahuru koja je pričvršćena vijcima, zavarena ili spojena na nosač. Cijela komponenta je pričvršćena za vozilo. Većina vozila ima jedan ili dva nosača mjenjača, ali ponekad može imati i više. Nemaju svi nosači mjenjača gumene komponente. Neki automobili izrađeni su s hidrauličkim nosačima punjenim tekućinom koji su dizajnirani da apsorbiraju vibracije koje gumeni nosači ne mogu podnijeti. Oni su skuplji od gumene opcije i nedvojbeno su manje izdržljivi pa se puno manje koriste.

 

Gdje se nalazi nosač getribe i kako radi?

Većina automobila ima najmanje dva nosača mjenjača, no ovisi o modelu automobila. Bez obzira na mjesto montaže nosača, on osigurava da je getriba pričvršćena na šasiju automobila. Najčešće je to na stražnjem dijela mjenjača koji se pričvršćuje na zavareni nosač ili vijcima na šasiju. Osim učvršćivanja mjenjača, nosači getribe upravljaju vibracijama motora osiguravajući točnost veza i kutova pogonskog vratila.

Zbog toga su nosači mjenjača ključni za to kako se automobil nosi s vibracijama motora dok motor radi. Iz tog razloga su nosači ojačani metalnim komponentama poput aluminija. Gumeni materijal koji se koristi u nosačima mjenjača je obrađena, vrlo izdržljiva guma koja je optimizirana za veliku temperaturu kako bi izdržala opterećenje pogonskog sklopa motora. Nosači mjenjača također su odgovorni za držanje težine mjenjača dok štite putničku kabinu od vibracija motora.

Zapravo su nosači mjenjača i nosači motora, vrlo slične namjene i dizajna. Nosači getribe obavljaju puno zadataka pa nakon nakon nekog vremena doživljavaju trošenje, pogotovo kada automobil ima veliku kilometražu. Takvo trošenje i neispravan nosač može uzrokovati prekomjernog pomicanja motora i mjenjača što može uzrokovati ozbiljna oštećenja na automobilu.

 

Simptomi kvara nosača getribe

  1. Čudni zvukovi zveckanja i udaranja

Ako primjetite ovaj simptom koji zvuči kao da vam motor pokušava iskočiti, to je primjer koji ukazuje na kvar nosača getribe ili motora. To se događa zbog udaranja metala o metal. Kada su nosači u dobrom stanju, oni sve sigurno pričvršćuju. Kad se istroše, više ga ne mogu sigurno držati. U takvim slučajevima mjenjač vjerojatno neće ispasti iz automobila, ali vožnja s takvim nosačima može uzrokovati velike probleme. Težina mjenjača može oštetiti druge vitalne komponente unutar njega.

  1. Lupanje ispod automobila

Ovaj simptom ćete primijetiti kada prelazite preko neravnina. Također je uzrokovano pomicanjem mjenjača tijekom vožnje zbog neispravnih nosača. Kretanje je više u smjeru gore-dolje, a ne bočno, ali jednako je opasno.

  1. Pretjerane vibracije

Ako primjetite pretjerana vibracije tokom vožnje - što prije reagirajte. Vibracije od motora ili getribe osjete se jako i mogu biti iritantne i oštetiti mnoge dijelove u automobilu. Također, vibracije ćete osjetiti i na volanu automobila.

  1. Savijanje karoserije

Ovo je već ekstremni simptom no može se dogoditi ako na vrijeme ne rješite problem neispravnih nosača. Gotovo je nemoguće da prije ovog simptoma niste primjetili vibracije i zvukove koji dolaze ispod automobila. Promjene u težini zbog loših nosača mogu uzrokovati savijanje karoserije automobila. S vremenom to može uzrokovati deformaciju karoserije.

  1. Teško upravljanje u zavojima

Ne postoji jednostavan način da se opiše ovaj simptom, ali ako je motor ili mjenjač neučvršćen, oni će se kretati kako se automobil kreće. Na primjer, ako skrenete lijevo, motor bi se mogao pomaknuti udesno, što utječe na upravljanje tijekom vožnje. Ta sila koja dolazi od težine motora mogla bi otežati upravljanje u zavojima.

 

Zamjena nosača getribe i cijena

Zamjena nosača u pravilu je jednostavna jer je nosačima lako pristupiti. Ipak, u nekim modelima to nije tako.  U takvim slučajevima je potrebno skinuti mnoge komponente kako bi mogli pristupiti nosačima i zamjeniti ih.

Ako primjetite simptome kvara nosača getribe, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Senzora Bregaste Osovine - Cijena Popravka

Svaki moderan automobil ima senzor položaja bregaste osovine. To je vrlo važan element svakog motora jer prati važne informacije koje su potrebne kako bi automobil radio ispravno. Uglavnom se nalazi u stražnjem dijelu glave cilindra ili pored bloka motora. Što je senzor bregaste osovine, koja je njegova funkcija, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti, saznajte u nastavku teksta.

Što je senzor bregaste osovine?

Senzor položaja bregaste osovine je elektronički uređaj koji prati položaj i brzinu bregaste osovine. On dostavlja te podatke upravljačkom modulu motora (ECU). ECU-u su ti podaci potrebni kako bi kontrolirao koliko goriva ulazi u komoru za izgaranje i vrijeme paljenja (iskre) za paljenje goriva. Kada se smjesa zraka i goriva zapali u pravilno vrijeme, povećava se snaga motora i ekonomičnost goriva, a smanjuje se emisija iz ispušne cijevi.

Na modernim motorima s automatskim pokretanjem (start-stop sustav), senzor položaja bregaste osovine određuje koji je cilindar u svom hodu snage u odnosu na položaj radilice, isporučujući gorivo i iskru za pokretanje motora kada nagazite na gas. Loš senzor položaja bregaste osovine može vam dati upozorenje prije nego što potpuno pokvari.

 

Kako radi senzor bregaste osovine?

Postoje dva tipa senzora bregaste osovine, a to su MPU i MRE tip.

  1. MPU tip

Senzor položaja bregaste osovine pričvršćen je na blok motora okrenut prema razvodnom rotoru na radilici motora. Senzor detektira signale koje ECU motora koristi za izračunavanje položaja bregaste osovine i brzine vrtnje motora. Oko vanjskog promjera razvodnog rotora postavljena su 34 zuba postavljena na svakih 10° stupnjeva (CA), plus dva nedostajuća zuba za detekciju gornje mrtve točke (TDC).

Prema tome, 34 AC vala izlaze iz senzora za svaki okretaj bregaste osovine. Ovi AC valovi se pretvaraju u pravokutne valne oblike pomoću kruga za oblikovanje valnog oblika unutar ECU motora i koriste se za izračunavanje položaja bregaste, TDC-a i brzine vrtnje motora.

  1. MRE tip

Senzor položaja bregaste osovine detektira rotaciju bregaste osovine i postavljen je blizu glave cilindra tako da je senzor nasuprot razvodnom rotoru pričvršćenom na bregastu osovinu motora. ECU motora detektira kut bregaste osovine i vrši prepoznavanje cilindra na temelju signala koje detektira senzor položaja bregaste osovine. Zbog rotacije razvodnog rotora, smjer magnetskog polja (magnetskog vektora) emitiranog iz magneta senzora mijenja se u skladu s položajem zuba za detekciju tijekom vremena kada se zub za detekciju pričvršćen na razvodni rotor približava i zatim udaljava od senzora položaja bregaste osovine.

Kao rezultat toga, vrijednost otpora MRE također se mijenja. Napon iz ECU-a motora se primjenjuje na senzor položaja bregaste osovine, a promjena vrijednosti otpora MRE ispisuje se kao promjena napona. Valni oblici izlaza iz dva MRE-a se različito pojačavaju i oblikuju u pravokutni valni oblik pomoću kruga za pojačavanje / oblikovanje valnog oblika unutar senzora. MRE izlazi se zatim šalju u ECU motora.

 

Simptomi kvara senzora bregaste osovine

  1. „Check engine“ lampica

Jedan od najčešćih pokazatelja da senzor položaja bregaste osovine ne radi je upaljena lampica „Check Engine“. OBD dijagnostika može učinkovito otkriti problem zbog kojeg je upaljena lampica za provjeru motora, no u slučaju da je problem u ovom senzoru, zanemarivanje lampice može dovesti do skupih popravaka motora ili mjenjača.

  1. Loš rad motora

Neispravan senzor položaja bregaste osovine uzrokuje gubitak sposobnosti brzog prijenosa podataka. Neusklađena isporuka goriva i vremena paljenja, čak i za nekoliko milisekundi, uzrokovati će loš rad motra, slabo ubrzanje, nedostatak snage, zastoj ili čak isključenje.

  1. Problemi s mjenjačem

Podaci koje ECU primi od neispravnog senzora položaja mogu spriječiti rad solenoida mjenjača i mijenjanje stupnjeva prijenosa. Problemi se najviše osjete na automobilima s automatskim mjenjačem.

  1. Povećana potrošnja goriva

Netočni podaci senzora položaja bregaste osovine mogu držati injektore za gorivo otvorenima predugo, tjerajući višak goriva u komoru za izgaranje. To također može uzrokovati kucanje motora i ozbiljna oštećenja ako se previše tekućeg benzina nakupi u komori za izgaranje.

  1. Motor se neće pokrenuti

Ako zanemarite ovdje navedene simptome, a senzor položaja bregaste osovine se pokvari, vaše vozilo se neće pokrenuti. Senzor koji ne radi potpuno ispravno slabi tijekom vremena pa i signal koji šalje u ECU slabi. Na kraju podatkovni signal postaje toliko slab da ECU isključuje dovod goriva i iskre, a motor se neće pokrenuti.

 

Zamjena senzora bregaste osovine i cijena

Iz navedenog, lako je zaključiti koliko je ovaj senzor bitan za rad motora i zato je važno da je ispravan. Zamjena je jednostavna, a senzor nije skup za promjenu. Ako primjetite simptome kvara senzora bregaste osovine, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Letve Volana - Zamjena Letve Volana Cijena

Upravljanje automobilom zapravo je jedan od najvažnijih stavki svakog automobila. Mnogi o tome ne razmišljaju, a bez toga vožnja je nemoguća. Vrlo je važno kako se automobilom upravlja, koliko okretaja upravljača je potrebno da prođe zavoj i kakav je osjećaj upravljanja. Za sve to vrlo je bitna letva volana i zato je važno znati što je ona zapravo, koje vrste postoje, kako radi, koji su simptomi kvara i kako ju zamjeniti.

Što je letva volana?

Letva volana (upravljača) jedan je od najvažnijih dijelova upravljačkog sustava i ona prenosi kretanje s osovine upravljača na osovinu poluge pomoću mehaničkog, hidrauličkog ili električnog sustava. To je glavna komponenta koja prenosi naredbu za smjer s volana na kotače. U svojoj srži letva volana radi tako što pretvara rotacijsko (kružno) gibanje iz osovine upravljača u linearno gibanje. Zahvaljujući omjeru prijenosa, umnožava silu okretanja koja se primjenjuje na upravljač i prenosi je na kotače. Servo pumpa odnosno servo sustav također omogućuju glatko i jednostavno okretanje upravljača.

 

Letva volana - vrste

Letve volana općenito se dijele u tri glavne skupine – mehaničke, hidraulične ili električne. Iako su sve još uvijek u upotrebi, danas se najviše koriste električne letve volana.

Mehanička letva volana

Iako postoji mnogo vrsta mehaničkih letva volana, letva i zupčanik je najčešći tip koji se koristi u svim osobnim automobilima. Na ovu vrstu mogu se dodati hidraulički ili električni sustavi. U ovim sustavima, kružno gibanje vašeg upravljača prenosi se na zupčanik putem osovine upravljača. Kako se zupčanik okreće, pomiče osovinu letve udesno ili ulijevo, ovisno o smjeru vrtnje, uz pomoć zupčanika letve. Ovo okretanje u osovini zupčanika dolazi skroz do kotača.

Hidraulična letva volana

Kako bi se povećala udobnost vožnje, razvili su se različiti sustavi kako bi se smanjio napor pri upravljanju i omogućio vam da lako upravljate vozilom. Da bi se smanjio otpor upravljanja, potrebno je povećati okretni moment koji se stvara u letvi volana. Obično se u tu svrhu koristi hidraulički tlak. Postoje dvije različite vrste hidrauličkih sustava upravljanja koji pomažu pri snazi ​​okretanja. U jednom se snaga motora koristi za pomicanje hidrauličke pumpe. U drugoj verziji za pogon pumpe koristi se neovisni elektromotor. Oba stvaraju hidraulički tlak. Hidraulički pritisak pomaže zupčaniku da pomakne letvu. Pritisak se primjenjuje na letvu ovisno o količini otpora koji se primjenjuje na letvu volana. Stoga se tlak povećava kada je potrebna veća sila upravljanja. Promjenu hidrauličkog tlaka osigurava upravljački ventil spojen na osovinu upravljača.

Električna letva volana

Električno potpomognuti sustav upravljanja podupire volan putem elektromotora. Ovaj motor pokreće zupčanik kada dobije znak od upravljača. Kružno gibanje u kolu upravljača prenosi se na pužni prijenos putem osovine upravljača. Između navoja nalazi se više kugličnih ležajeva. Oni kontinuirano kruže unutar kuglične matice i kanala. Kuglasta matica se pomiče gore-dolje ovisno o smjeru rotacije pužnog vijka i okreće osovinu lijevo ili desno. Ovaj pokret u osovini seže do kotača prolazeći kroz komandne ruke i poluge. U ovim sustavima trenje je minimalno, pa je lako okretati volan. Obično se preferira u teškim vozilima (kamioni, autobusi) i premium automobilima.

Kako radi letva volana?

Letva volana radi na način da koristi sustav zupčanika za promjenu kružnog gibanja kola upravljača u linearno kretanje potrebno za okretanje kotača. Letva sadrži zupčanik koji se spaja na osovinu upravljača tako da će se zupčanik okretati i pomicati letvu kada se volan okreće. Letva volana ima dvije glavne funkcije: pretvaranje rotacijskog kretanja kola upravljača u linearno kretanje potrebno da bi se kotači vozila okretali i redukcija stupnjeva prijenosa, što upravljaču olakšava okretanje kotača. Za pravilan rad važan je "omjer upravljanja" koji određuje koliko se volan okreće i koliko se kotači okreću. Na primjer, ako okretanje volana za 180 stupnjeva uzrokuje okretanje kotača automobila za 20 stupnjeva, tada je omjer upravljanja tog automobila 9:1. Veći omjer upravljanja zahtijeva više okretaja upravljača za okretanje kotača. Poželjan je niži omjer upravljanja jer je tada osjetljivije upravljanje. Sportski automobili obično imaju niži omjer upravljanja u usporedbi s velikim automobilima i kamionima.

 

Simptomi kvara letve volana

1. Krut volan

Današnji sustavi letve volana podržani su jedinicom servo upravljača koja koristi hidraulički pritisak kako bi omogućila jednostavno i brzo rukovanje volanom. Kada je volan zategnut ili ga je teže okretati nego inače, to je obično zbog letve volana ili serva u kojem se stvara više topline ili dolazi do gubitka hidrauličkog tlaka.

2. Curenje tekućine servo upravljača

Kao što je gore navedeno, ponekad zategnuto upravljanje može biti uzrokovano niskom tekućinom za servo upravljač. Međutim, budući da je kutija upravljača hidraulički pogonjena, razina tekućine se neće smanjiti osim ako negdje u sustavu ne dođe do curenja. Jednom kada počnete curiti tekućina servo upravljača, to znači da je došlo do labavog spoja, slomljene brtve ili drugog mehaničkog problema koji uzrokuje curenje. Tekućina je obično crvene ili ružičaste boje i kapa sa stražnjeg dijela motora.

3. Čudni zvukovi pri upravljanju

Loša ili neispravna letva volana obično je uzrokovana nedostatkom odgovarajućeg podmazivanja i servisa. Višak topline uzrokuje kontakt metala s metalom i tako stvara glasan zvuk brušenja kada skrenete lijevo ili desno. Ako primijetite ovaj zvuk kada upravljate lijevo ili desno, obratite se mehaničaru kako bi brzo dijagnosticirali i po potrebi zamijenili letvu volana.

4. Miris gorućeg ulja

Rjeđi znak upozorenja na oštećenu letvu volana je miris zapaljenog ulja. Budući da sama tekućina servoupravljača miriše na izgorjelo ulje, jaka aroma pregorjelog ulja bit će prisutna kada je letva vruća. Nastavak vožnje s tim simptomom može dovesti do požara i katastrofalne štete.

 

Zamjena letve volana

Letva volana je komponenta od vitalnog značaja za nesmetano upravljanje automobilom. U slučaju kvara, najbolje rješenje je zamjena pokvarene letve novom letvom volana.

Ako primjetite simptome kvara letve volana, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Glavnog Kočionog Cilindra - Cijena Popravka

Glavni kočioni cilindar je središnja komponenta vašeg kočionog sustava. Cijeli proces kočenja oslanja se na vaš glavni cilindar, a bez njega kočnice ne bi mogle funkcionirati. Zato ćemo u nastavku teksta objasniti što je to glavni kočioni cilindar, kako radi, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti.

Što je glavni kočioni cilindar?

Glavni kočioni cilindar je komponenta u kočionom sustavu vašeg automobila koju pokreće pritisak koji stvara papučica kočnice nakon što ju pritisnete. To je zapravo srce kočionog sustava vašeg automobila. Kada pritisnete papučicu kočnice, ta sila gura klip kroz cilindar kočnice, pretvarajući silu u hidraulički tlak. Ovaj tlak pumpa hidrauličnu tekućinu kroz kočione vodove, prenoseći tlak na sekundarni cilindar na mehanizmu za kočenje svakog kotača. Sekundarni cilindri pokreću klip čeljusti kako bi zahvatili kočione čeljusti u disk kočnicama (cilindar kotača u bubanj kočnicama). Ova radnja se zatim nastavlja na zaustavljanje kotača. Sustav spojke u automobilima s ručnim pogonom također koristi glavne cilindre, ali oni nisu iste vrste kao glavni cilindri kočnica. Glavni cilindar je dizajniran da traje cijeli životni vijek automobila, ali poput kočionih čeljusti, ponekad može procuriti ili se na neki drugi način pokvariti, te se mora obnoviti ili zamijeniti.

 

Kako radi glavni kočioni cilindar?

Većina glavnih cilindara ima "tandemski" dizajn. To znači da cilindar upravlja s dva hidraulička kruga. Radi sigurnosti, svaki krug kontrolira kočnice na 2 kotača. Ako prvi krug ne uspije, drugi još uvijek može zaustaviti vozilo. Spremnici tekućine nalaze se na vrhu glavnog cilindra. Kada se pravilno napune, sprječavaju ulazak zraka u sustav. U većini automobila postoji i ventil za doziranje, koji povezuje glavni cilindar s ostatkom kočionog sustava. On kontrolira raspodjelu tlaka između prednje i stražnje kočnice za uravnoteženu, pouzdanu učinkovitost kočenja.

 

Kada pritisnete pedalu kočnice, događa se sljedeće:

  1.      Potisna šipka prisiljava primarni klip da komprimira tekućinu.
  2.      Kako se klip kreće, a unutar cilindra i vodova raste tlak.
  3.      Tlak prisiljava sekundarni klip da komprimira tekućinu u svom krugu.
  4.      Tekućina se probija kroz vodove i aktivira kočnice.
  5.      Kada otpustite pedalu, opruge vraćaju klipove na početnu točku. Time se smanjuje pritisak i otpuštaju kočnice.

 

Simptomi kvara glavnog kočionog cilindra

1. Neobično ponašanje papučice kočnice

Ako primjetite da se vaša papučica ponaša drugačije nego inače, vjerojatno postoje problemi u brtvljenju ili raspodjeli sile glavnog cilindra. Na primjer, ako primjetite premekanu papučicu kočnice kojoj nedostaje otpor i može lako potonuti na pod kada ju pritisnete, to je simptom kvara glavnog cilindra. Papučica kočnice također se ponekad neće glatko vratiti na mjesto nakon što maknete nogu s papučice. To je obično zbog problema s tlakom kočione tekućine - što je vjerojatno uzrokovano lošim glavnim cilindrom kočnice.

2. Curenje kočione tekućine

Curenje kočione tekućine ispod automobila jasan je znak da nešto nije u redu. Ako se to dogodi, neka vaš mehaničar provjeri spremnik kočione tekućine. Curenje će uzrokovati pad razine kočione tekućine. Ipak, glavni cilindar ima nekoliko brtvi unutar sebe kako bi zadržao kočionu tekućinu i pritisak kočnice. Međutim, ako se bilo koja brtva istroši, to će stvoriti unutarnje curenje. Prevelik pad razine kočione tekućine ugrozit će rad vašeg kočionog sustava i sigurnost na cesti.

3. Prljava kočiona tekućina

Kočiona tekućina bi trebala imati bistru, zlatnožutu do smeđu boju. Ako primijetite da vam kočiona tekućina postaje tamno smeđa ili crna, nešto nije u redu. Ako vaše kočnice ne rade u skladu s normom, postoji mogućnost da se gumena brtva u glavnom cilindru istrošila i pokvarila. To unosi onečišćenje u kočionu tekućinu i potamni njezinu boju.

4. Pali se lampica motora ili kočnice

Novija vozila mogu imati ugrađene senzore razine kočione tekućine i tlaka u glavnom cilindru. Oni će otkriti neobične padove hidrauličkog tlaka i upozoriti vas. Zato, ako vam se upali lampica motora ili kočnica, nemojte to zanemariti. To bi mogao biti znak kvara glavnog cilindra, osobito ako je popraćeno bilo kojim od prethodnih simptoma.

5. Gubitak stabilnosti tijekom kočenja

Glavni cilindar kočnice obično ima dva odvojena hidraulička kruga za prijenos kočione tekućine na dva različita para kotača. Svaki kvar u jednom krugu može uzrokovati zanošenje automobila na jednu stranu prilikom kočenja.

6. Neravnomjerno trošenje kočionih pločica

Ako jedan od krugova u glavnom cilindru ima problem, to može dovesti do neravnomjernog trošenja kočionih pločica. Jedan set kočionih pločica će se istrošiti više od drugog — što opet može rezultirati smanjenom stabilnošću automobila kad god kočite.

 

Zamjena glavnog kočionog cilindra i cijena

Glavni kočioni cilindar je jedan od najvažnijih dijelova kočionog sustava. To znači da on uvijek mora biti ispravan kako bi sustav kočnica radio ispravno i kako bi bili sigurni u prometu. Cijena glavnog cilindra nije velika, a zamjena zahtjeva malo više radnih sati mehaničara.

Ako primjetite simptome kvara glavnog kočionog cilindra ili želite preventivno pregledati kočioni sustav, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara ABS Senzora - Zamjena ABS Senzora Cijena

Sustav protiv blokiranja kotača (ABS) koristi ABS senzor ili senzor kotača za praćenje brzine kotača i slanje tih informacija ABS računalu. ABS računalo koristi ove informacije kako bi spriječilo blokiranje kočnica tijekom zaustavljanja u nuždi. Dakle, u slučaju neispravnog ABS senzora kompletan ABS sustav ne bi mogao pravilno raditi. Zato je važno zanti što je to ABS senzor, kako radi, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti.

Što je ABS senzor?

ABS senzori odnosno senzori brzine sustava protiv blokiranja kotača (ABS) magnetski očitavaju brzinu vrtnje svakog kotača, koja se vraća u elektroničku upravljačku jedinicu (ECU) vozila. Kada se kotač počne blokirati i/ili kliziti, ABS sustav intervenira kako bi postupno otpustio i ponovno aktivirao kočnicu mnogo puta u sekundi kako bi se osigurala maksimalna učinkovitost kočenja i kontrola smjera. ABS senzori se dijele u dvije različite vrste, pasivne senzore i aktivne senzore. Pasivni senzori su bez napajanja, a aktivni su s napajanjem.

 

Kako radi ABS senzor?

ABS senzori brzine nalaze se na glavčinama kotača vozila. Ovi senzori neprestano prate rotaciju svakog kotača kako bi procijenili treba li ABS sustav nadjačati ručno kočenje vozila u skliskim uvjetima. Senzor brzine izračunava broj okretaja, te procjenjuje kontinuitet između svih kotača. Svako otkrivanje razlika u rotaciji može rezultirati uključivanjem ABS-a za kontrolu kočenja. Senzori brzine sastoje se od magneta omotanog u zavojnicu i nazubljenog senzorskog prstena postavljenog oko glavčine homokinetičkog zgloba.

Električno polje koje stvara kontakt između magneta i zupčastog prstena stvara signal. Sastav signala uključuje mjerenja broja impulsa u sekundi koje stvara električno polje koje postoji između magnetske zavojnice i senzorskog prstena. Taj se signal pretvara u digitalni signal i prenosi do ABS kontrolera. Dakle, sustav ABS-a počinje svoj rad sa senzorima koji prepoznaju gube li kotači kontrolu. Nakon što se ova odluka donese, kontroler (poput računala) uključuje sustav ventila u vozilu koji kontrolira raspoložive kočione tekućine u vodovima. Budući da kočnice rade na temelju tlaka koji stvara tekućina komprimirana u kočionim vodovima, pumpa se uključuje u kočioni sustav kako bi brzo aktivirala kočnice.

 

Simptomi kvara ABS senzora

Upaljena lampica ABS-a na instrument ploči

Vaša instrument ploča sadrži niz važnih lampica koja vas upozoravaju na opasnost. Kada se ABS senzor brzine kotača pokvari, ABS lampica je vjerojatno jedan od prvih znakova koji ukazuju na loš senzor ili kvar ABS senzora brzine kotača. Na početku se često prvo upali samo lampica upozorenja ABS-a. Međutim, moguće je da drugi sustavi prestanu ispravno funkcionirati, pa će se na insturment ploči upaliti i lampice upozorenja za kontrolu stabilnosti i provjeru motora. U nekim slučajevima, neispravni ABS senzori brzine kotača mogu uzrokovati da brzinomjer prestane raditi.

Pulsirajuća papučica kočnice tijekom kočenja

ABS senzori mjere brzinu svakog kotača, a ako se jedan od ABS senzora pokvari, očitovat će pogrešnu brzinu na jednom ili više kotača. To će uzrokovati da se upravljački modul ABS-a prevari i pomisli da automobil klizi po skliskoj površini. Tada će se pokrenuti sustav ABS-a i kontrole proklizavanja, a vi ćete to osjetiti osjećajem pulsiranja ili pumpanja papučice kočnice tijekom kočenja.

Gubitak pomoći pri kočenju

Kada se pokvari ABS senzor kotača, to uzrokuje da ne funkcionira antiblokirajući sustav kočnica. Svaki put kada se očituje krivi podatak preko senzora, sustav aktivira upozorenje i upali se svjetlo upozorenja ABS-a. Zbog neispravnosti senzora, elektronički upravljački modul vozila prestaje primati pravilne podatke od senzora. Računalo se oslanja na te informacije kako bi utvrdilo jesu li kotači blokirani i zahtijevaju li podršku. Budući da sustav ne zna što se događa, ABS se isključuje dok se ne izvrši popravak.

Gubitak kontrole stabilnosti

Ne samo da možete izgubiti pomoć pri kočenju, već možete izgubiti i druge funkcije, kao što su kontrola stabilnosti, kontrola proklizavanja, stabilnost pri vožnji i pomoć pri kretanju uzbrdo. Kada senzor prestane slati informacije, računalo isključuje i te sustave. Međutim, problem može biti prisutan čak i kada lampica ABS-a nije uključena. Ako imate poteškoća s održavanjem stabilnosti u lošim vremenskim uvjetima ili primijetite probleme s upravljanjem kada brzo kočite, možda je kriv ABS senzor brzine kotača. To može biti uzrokovano oštećenim spojevima ožičenja koji vode od senzora do ECU-a motora ili neispravnim senzorom.

 

Zamjena senzora ABS-a

Senzori ABS-a su jednostavni za zamjenu i nisu skupi. U slučaju kvara važno je pravilno identificirati kvar i provjeriti žice koje vode od senzora do ECU-a motora.

Ako primjetite simptome kvara ABS senzora, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama. 

 

Simptomi Kvara Nosača Motora - Zamjena Nosača Motora Cijena

Nosači motora važan su dio svakog automobila. Oni se mogu se naći u avionima, automobilima, vlakovima, čamcima, kamionima, autobusima, traktorima i bilo kojem drugom vozilu ili opremi koja koristi motor ili motor. Njihova osnovna funkcija je da drže motor na mjestu što osigurava ispravnu i sigurnu funkciju motora. U nastavku saznajte što je nosač motora, zašto su važni, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti.

Što je nosač motora?

Nosač motora je dio automobila koji drži motor na mjestu. Budući da su mjenjač i motor spojeni vijcima, potrebni su nosači kako se oni ne bi pomicali. Obično postoji jedan nosač koji drži mjenjač i dva ili tri koji drže motor. Motor je izvor vibracija, jer ima mnogo pokretnih i rotirajućih dijelova. Zadatak nosača motora nije samo da drži motor na mjestu, već i da smanji vibracije motora koje se osjećaju unutar automobila. Kako bi stvari bile stabilne, jedan od nosača motora ide na karoseriju automobila, dok drugi nosač fizički drži motor na mjestu tako da ne vibrira previše. To pomaže u smanjenju vibracija koje osjećate tijekom vožnje, čineći vašu vožnju mnogo glađom i udobnijom. Nosači motora obično su izrađeni od gume tako da ne zveckaju o šasiju automobila i stvaraju ometajuće zvukove. Također mogu biti napunjeni tekućinom kako bi se još više smanjile vibracije. Neki nosači motora čak koriste vakuumski kontrolirane mogućnosti za automatsko prigušivanje vibracija i zvuka ovisno o atmosferi. Uz nosače motora, vrlo je važan i nosač mjenjača.

 

Važnost nosača motora

Nosači motora uvelike smanjuju vibracije i buku koja dolazi iz motornog prostora automobila. Samim time što smanjuju vibracije, oni na taj način čuvaju motor i druge komponente od mogućih oštećnja. Važno je da su nosači motora ispravni jer time produžujete životni vijek motora i povezanih komponenti kao što su mjenjač i razni senzori koji zbog prevelikih vibracija mogu prestati raditi. Nosači motora su dizajnirani da apsorbiraju energiju sustava i nakon nekog vremena se istroše i mogu zahtijevati zamjenu. Važno je na vrijeme zamijeniti nosače motora kako ne bi došlo do daljnih oštećenja.

 

Simptomi kvara nosača motora

1. Buka koja dolazi od motora

Najčešći simptom loših/neispravnih nosača motora očituje se putem velike buke koja dolazi iz vašeg motora. Obratite pozornost na sve čudne zvukove, poput kucanja ili zveckanja, jer je to prilično jasan pokazatelj da nešto nije u redu. Naravno, nije svaka buka izravno povezana s nosačem motora, ali je gotovo sigurno povezana s nekom vrstom problema koji zahtijeva pažnju.

2. Vibracije

Nosači motora, kao što ime sugerira, dizajnirani su da sigurno drže motor na mjestu. Jedan od prvih znakova da je možda vrijeme za zamjenu očituje se ako pretjeranim vibracijama koje dolaze od motora. Iako vaš automobil može proizvoditi neke zvukove koji zvuče kao da nešto vibrira, umjesto toga se zapravo osjeća vrsta vibracije. Učinak prigušivanja vibracija nosača motora može biti smanjen, što će prenijeti vibracije i buku iz motora, kroz šasiju (karoseriju) u kabinu.

3. Neispravan položaj motora

Motor svakog automobila je pravilno pozicioniran i ravan. Kao takav, jedna od ključnih uloga nosača motora je da održavaju motor pravilno poravnat/pozicioniran. Time se osigurava jednaka visina sa svih strana. Siguran pokazatelj da su vaši nosači neispravni je ako primijetite da vam motor visi na jednu stranu. Pogledom ispod haube možete to lako provjeriti i uštedjeti puno vremena i novaca, ako bi naginjanje vašeg motora postalo dovoljno pretjerano da izazove stvarnu štetu.

4. Oštećeni remeni i crijeva

Loši nosači motora također mogu dovesti do oštećenja remena ventilatora i/ili crijeva hladnjaka. Iako se to obično događa pri velikim brzinama, važno je provjeriti imaju li remenja i crijeva oštećenja.

5. Oštećenje motora

Ovo je najgore što vam loš ili neispravan nosač motora može urokovati. Ako se nosač motora potpuno odvoji od motora, nestat će svaki oslonac za tu stranu. To će uzrokovati poskakivanje motora i pomicanje s jedne na drugu stranu. Iako je to očito štetno za zdravlje motora, upravljanje vozilom u takvim okolnostima moglo bi uzrokovati trzanje i poskakivanje motora tako snažno da komponente odlete, stvarajući značajan sigurnosni rizik za vas i druge vozače.

 

Zamjena nosača motora

Nosači motora ne zahtijevaju nikakvo održavanje niti redovito servisiranje. Potrebno ih je zamjeniti samo kada se pokvare ili istroše. U nekim automobilima nosači motora mogu trajati cijeli životni, ali to ovisi o pojedinom modelu nekog automobila.

Ako primjetite simptome kvara nosača motora, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Servo Pumpe - Zamjena Servo Pumpe Cijena

Većina modernih automobila sadrži servo pumpe. Ovi uređaji olakšavaju okretanje kotača vozila. Ova tehnika servo upravljanja postiže se korištenjem pumpe servo upravljača, koju pokreće motor automobila putem remena i remenice. No što je zapravo servo pumpa, kako funkcionira, koji su simptomi kvara i kada ju zamjeniti, saznajte u nastavku.

Što je servo pumpa?

Servo pumpa upravljača je uređaj koji osigurava da tekućina dospije u sustav servo upravljača automobila. Tekućina se nalazi u posudi za servo ulje. Sastoji se od rotora s prorezima koji se rotira i omogućuje ulazak tekućine u pumpu; nakon što tekućina uđe u rotor, nastavlja se okretati i pomiče tekućinu do ispusnih otvora. U tom trenutku tekućina ulazi u spremnik u sustavu servoupravljača, gdje pomaže upravljačkom mehanizmu primijeniti odgovarajuću količinu pritiska za glatko okretanje kotača. Kada vozač okrene volan, mali otvori se otvaraju u osovini upravljača, što osigurava tekućinu pod visokim tlakom koja pomaže osovini u okretanju kotača.

 

Kako radi servo pumpa?

Najčešća tehnologija koja se koristi za pomoć pri upravljanju je sustav servo pumpe na bazi hidraulike. Hidraulične pumpe servo upravljača, obično se pokreću pogonskim remenicama, te isporučuju pritisak na letvu volana kako bi dale pomoćnu snagu upravljanja. Posljednjih godina počeli su se pojavljivati ​​elektrohidraulički sustavi gdje se za pogon servo pumpe koristi elektromotor, a u nekim slučajevima koriste se i sustavi zupčanika na isključivo električni motor. U slučajevima hidrauličnih pumpi – lopatice se koriste za primjenu pozitivnog tlaka, u kombinaciji sa sustavima kontrole tlaka kako bi se osiguralo da tlak pumpanja ostane isti unatoč brzini motora. Kada se volan okreće, tlak pumpe se koristi za potiskivanje klipa u hidrauličnoj letvi upravljača u željenom smjeru, kontroliran ventilima. Postoje i dodatni sustavi upravljanja koji nude prilagodljivi tlak ovisno o situaciji u vožnji i brzini kotača. Pumpa servo upravljača zahtijeva posebnu tekućinu odnosno ulje za ispravan rad te ju je potrebno pravovremeno mjenjati. Većina proizvođača predlaže promjenu ulja servo upravljača nakon 50.000 kilometara.

 

Simptomi kvara servo pumpe

Nekada se kvar servo pumpe ne može spriječiti, ali postoji mnogo znakova upozorenja koji su povezani s ovim problemom. Ako možete brzo identificirati te simptome, možete ih riješiti prije nego što se servo pumpa potpuno pokvari. Ovo su najčešći simptomi kvara servo pumpe:

Automobil „cvlili“ kada okrećete volan

Ako automobil cvili kada okrenete volan, vjerojatno postoji problem u pumpi servo upravljača. Ili,  je razina tekućine u servo sustavu premala ili tekućina „curi“ negdje na servo pumpi.

Volan automobila sporo reagira

Prilikom skretanja, automobil bi trebao reagirati glatko kada okrenete volan. Ako primijetite da upravljač vašeg automobila reagira sporije nego inače, pumpa servo upravljača može biti neispravna.

Krut volan automobila

Volan može postati teško okretati ako vam se pumpa servo upravljača pokvari. To je klasičan simptom kvara servo pumpe. Kada se to dogodi, trebali biste svoj automobil odvesti mehaničaru koji može provjeriti pumpu upravljača i popraviti je ili zamijeniti prema potrebi.

Automobil proizvodi škripu kada okrenete ključ u bravi za paljenje

Zvukovi cviljenja mogu se pojaviti kada pokrenete automobil ako je pumpa servo upravljača u vašem vozilu loša. Zvukovi se mogu pojaviti i kada pokušate napraviti oštre zavoje u automobilu.

 

Uzroci kvara servo pumpe

Najčešći uzrok kvara pumpe servo upravljača je onečišćenje tekućine. Može se dogoditi ako su cijevi probušene i propuštaju vlagu i druge čestice i tako uništavaju unutarnje komponente. Onečišćenja ubrzavaju trošenje komponenti i tekućine, što dovodi do kvara. Niska razine tekućine je uzrok kvara jer smanjuje količinu pritiska koji pumpa može razviti, što znači da mora raditi jače i stoga se brže troši. Tekućina servo upravljača također djeluje na hlađenje pumpe, što znači da niske razine dovode do pregrijavanja, što doprinosi dodatnom trošenju i onečišćenju tekućine. Istrošena pumpa, bilo zbog starosti, upotrebe, topline ili onečišćenja, još je jedan čest uzrok kvara.

 

Zamjena servo pumpe i cijena

Kao i druge komponente automobila, servo pumpa upravljača je sklona trošenju. Ako pumpa nije pravilno održavana i prestane ispravno raditi, može ometati vašu sposobnost upravljanja automobilom. Što je najgore, neispravna pumpa upravljača može dovesti vas, vaše putnike i druge vozače u opasnost. Zato je važno da je vaš sustav servo upravljanja uvijek ispravan.

Ako primjetite simptome kvara servo pumpe ili želite preventivno pregledati stanje tekućine i crijeva, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Servo pumpe, tekućine i sve drge dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Amortizera - Zamjena Amortizera Cijena

Amortizeri su važan dio svakog automobila i osim što utječu na udobnost, oni su vrlo bitni i za sigurnost u vožnji. Neispravni amortizeri mogu utjecati na upravljivost automobila, a mogu biti i uzrok kvara drugih elemenata na podvozju automobila. Zato je važno znati što su to amortizeri, kako funkcioniraju, koji su simpotmi kvara amortizera i kada ih zamjeniti.

Što su amortizeri?

Amortizeri su komponenta ovjesa koji kontroliraju odskakanje kotača vozila. Njihov glavni zadatak je prigušiti nekontrolirano kretanje vozila, sprječavajući ga da poskakuje na oprugama ovjesa tijekom vožnje. Uz izglađivanje neravnina i vibracija, ključna uloga amortizera je osigurati da gume vozila uvijek ostanu u kontaktu s površinom ceste, što osigurava sigurniju kontrolu i reakciju kočenja vašeg automobila. Kako biste testirali amortizere svog vozila, jednostavno pritisnite svaki kut vozila prema dolje i promatrajte njegovo poskakivanje. Vozilo bi trebalo odskočiti i vratiti se u središnji položaj. Ako automobil i dalje poskakuje, treba zamijeniti amortizer.

 

Kako rade amortizeri?

Kada naiđete na neravninu ili pad na cesti, ovjes i opruge automobila pomiču se tako da guma može ostati u kontaktu s cestom i apsorbirati energiju. Amortizeri prigušuju kretanje opruga pretvarajući kinetičku energiju opruge u toplinsku energiju. Ta se toplinska energija zatim degenerira u hidrauličnoj tekućini. Amortizeri su cilindar napunjen uljem. Kada se ovjes automobila pomiče, klip se pomiče gore-dolje kroz cilindar napunjen uljem. Kretanje klipa gore-dolje tjera male količine tekućine kroz otvore (sitne rupe) u glavi klipa. Budući da se samo mala količina tekućine istiskuje, to usporava kretanje ovjesa i prigušuje kompresiju i odskakanje opruga. Amortizeri su također osjetljivi na brzinu. To znači da što se opruge brže kreću, to veći otpor pruža amortizer. Ventil koji se nalazi na glavi klipa i na dnu cilindra omogućuje protok tekućine kroz amortizer dok se širi i sabija. Veličina otvora ventila određuje čvrstoću amortizera. Dok čvršći amortizeri omogućuju tvrđu vožnju, oni također mogu poboljšati upravljivost i minimizirati prevrtanje karoserije. Dostupni su i varijabilni amortizeri koji nude opcije kojima možete podesiti tvrdoću amortizera. S varijabilnim amortizerima možete birati tvrdoću kako bi se najbolje mogli prilagoditi trenutnim uvjetima vožnje.

 

Simptomi kvara amortizera

Potisak prednjeg dijela pri kočenju

– ako imate osjećaj da se prednji dio vašeg automobila brzo spušta prema tlu kada pritisnete kočnice, to može ukazivati​​na istrošene amortizere i podupirače. Opasno je jer može uzrokovati povećanje zaustavnog puta.

Poskakivanje u vožnji

– ako osjetite prekomjerno poskakivanje kada naiđete na neravninu to je simptom koji ukazuje da vaši amortizeri i podupirači ne rade učinkovito. Vaše vozilo bi se trebalo smiriti nakon udarca u neravninu, a ne nastaviti poskakivati. Istrošeni amortizeri i podupirači nisu u stanju učinkovito apsorbirati udarce s ceste i ublažiti neravnine.

Curenje tekućine na vanjskoj strani amortizera

– Ako primijetite da iz amortizera ili podupirača curi prekomjerna hidraulička tekućina, to je simptom kvara. Ako se brtve pokvare, tada curi tekućina koja je neophodna za ispravnu funkciju vaših amortizera i podupirača.

Vibracije na upravljaču

– Prirodno je osjetiti malu vibraciju na volanu kada vozite preko neravne ceste. Ako osjetite slične vibracije na glatkim cestama, možda su vam istrošeni amortizeri, podupirači ili stabilizator upravljača.

Ljuljanje automobila

– Osjećaj kao da se automobil ljulja ili kotrlja prilikom skretanja ne samo da je neugodan, već je i uznemirujuće jer se možete osjećati kao da nemate kontrolu nad svojim automobilom. Kako se amortizeri troše, oni mogu izgubiti sposobnost kontrole brzine prijenosa težine pri zalasku oko zavoja.

Neravnomjerno trošenje guma

- Kada su amortizeri i podupirači vašeg vozila istrošeni, automobil može odskočiti, uzrokujući smanjenje sile držanja na cesti. Ovo poskakivanje također može uzrokovati ubrzano trošenje guma, uključujući udubljenje ili „balon“ na gumi

Neuobičajeni zvukovi

– kada su amortizeri istrošeni, možete čuti zveket ili kucanje. Ovaj zvuk je uzrokovan kontaktom metala s metalom kada amortizer ili opružnik ispadnu pri udaru u neravninu. Osim toga, ove buke mogu biti posljedica istrošenih komponenti amortizera ili nosača.

Stražnji potisak tijekom ubrzanja

– amortizeri koji pravilno funkcioniraju stabiliziraju kretanje ovjesa pri ubrzavanju. Kada su vam amortizeri i amortizeri pokvareni, stražnji dio vašeg vozila može pretjerano čučnuti kada pritisnete papučicu gasa. Zamah vozila prenosi se na stražnji dio, što uzrokuje podizanje prednjeg kraja i nepotrebno veliko opterećenje komponenti stražnjeg ovjesa.

 

Zamjena amortizera i cijena

Dakle, zaključak je da su amortizeri prvenstveno važni za sigurnost svih u prometu, a važni su i za udobnost tijekom vožnje. Amortizeri mogu izdržati i preko 100.000 km ovisno o kvaliteti cesta i načinu vožnju. Zamjena je potrebna kada primjetite neke od navedenih simptoma. Ako primjetite simptome kvara amortizera ili želite preventivno pregledati vaše podvozje, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Senzora Pritiska Goriva - Cijena Popravka

U automobilima s elektroničkim sustavom ubrizgavanja goriva, vrlo je važan senzor pritiska goriva koji skuplja podatke i šalje ga u ECU motora. Što je senzor pritiska goriva, koja je njegova funkcija, koji su simptomi kvara i kako ga zamjeniti, saznajte u nastavku teksta.

Što je senzor pritiska goriva?

Senzor pritiska goriva je mali elektronički uređaj koji se nalazi duž razvodnika goriva u automobilu i on dostavlja podatke o tlaku goriva upravljačkom modulu pogonskog sklopa ili ECU-u motora. Uz informacije koje ECU primi od senzora pritiska goriva, znat će točnu količinu goriva koju treba dati injektorima. Na taj način motor ne prima previše ili premalo goriva. Senzor jako brzo mjeri tlak goriva i daje rezultate visoke točnosti. Međutim, ako pošalje pogrešne informacije, to može ometati performanse vozila i rezultirati lošim radom motora. Senzor pritiska goriva koristi se u mnogim dizelskim i nekim benzinskim motorima. Ne treba ga miješati sa senzorom tlaka u spremniku goriva koji se nalazi unutar ili na vrhu spremnika za gorivo.

 

Kako radi senzor pritiska goriva?

Senzor pritiska goriva ima ugrađene osjetljive elemente unutar sebe. Osim toga, u sebi ima i  integrirani elektronički sklop. Također ima kanal koji omogućuje gorivu da uđe u tijelo, a zatim u osjetljivi element. Tlak se pretvara u električni napon i pojačava električnim krugom kroz ovu akciju. Zatim ga električni kontakti šalju u ECU motora radi potrebnih prilagodbi. Imajte na umu da je ovaj senzor otporni napon i djeluje na piezorezistivni učinak. Učinak govori da vodiči imaju različite sposobnosti električnog otpora ovisno o njihovoj uzdužnoj deformaciji. Osjetljivi element senzora sadrži razne poluvodičke na bazi silikona. Tako kompenzira temperaturne učinke na osjetnik senzora. Senzor je uvijek aktivan i uvijek ga treba napajati iz izvora napona +5V. Ako pogledate senzor, primijetit ćete igle za uzemljenje, napajanje i izlazni napon. Senzor stvara napon ovisno o tlaku goriva koji prima. Uglavnom, napon je obično između 0-70Mv. Nakon što se tlak zabilježi, električni krug integrira i procjenjuje informacije prije nego ih transformira u napon od 0,5-4,5V. Mjerni raspon sustava uvijek bi trebao dati točna očitanja jer u suprotnom može ometati sustav ubrizgavanja. Prosječni tlak ubrizgavanja, koji se računa tako da se oduzme stvarna vrijednost od izmjerenog tlaka, ne smije biti veći od ± 2%.  Također treba imati na umu da senzor pritiska goriva generira signale koji su dio zatvorene petlje za ubrizgavanje. Nakon što pritisnete papučicu gasa, ECU brzo izračunava količinu goriva koja je potrebna vašem motoru da dobije ispravan okretni moment. Taj se iznos dobiva izračunavanjem razine tlaka na kojoj mora biti razvodnik goriva.

 

Simptomi kvara senzora pritiska goriva

 „Check engine“ lampica

Ako primjetite da lampica upozorenja motora svijetli na vašoj nadzornoj tabli, to bi mogao biti simptom da je vaš senzor pritiska goriva loš. Ponekad će upravljačka jedinica motora osjetiti problem sa signalom senzora pritiska goriva. Tada će aktivirati lampicu za provjeru motora kako bi vas obavijestio da postoji neka vrsta problema koji je povezan s motorom. Naravno, postoji veliki broj drugih razloga zašto bi se upalila lampica „Check engine“, pa je zato važno putem dijagnostike provjeriti kod greške kako bi se utvrdio kvar.

Smanjena snaga motora

Ako primijetite nedostatak snage prilikom ubrzanja, to ukazuje na mogući kvar senzora tlaka goriva. Ako je senzor loš on će ometati omjer zraka i goriva. To će uzrokovati gubitak snage vašeg vozila dok vozite.

Poteškoće pri paljenju automobila

Ako pokušavate upaliti automobil, a on se ne pokrene iz prvog pokušaja, moguće da senzor tlaka goriva ne šalje dobar računalu motora. Prilikom paljenja, važno je primjetiti simptom koji je čest, a to je da na početku motor „vergla“ i pokušava se upaliti dok ne dođe do točke kada ni to više ne uspjeva.

Prekid rada motora

Čest i uvijek neugodan simptom kvara senzora pritiska goriva je gašenje motora u vožnji. Ovo se može pojaviti samo od sebe kada senzor potpuno prekine rad, ali događa se i kada automobil teško pali, pa nakon što se pokrene prilikom vožnje se ugasi.

Povećana potrošnja goriva

S lošim senzorom pritiska goriva, motor neće primiti točnu količinu goriva za svoj proces unutarnjeg izgaranja. Većinu vremena, previše goriva će biti upumpano u komoru za izgaranje što će rezultirati povećanom potrošnjom goriva.

 

Zamjena senzora pritiska goriva

Ovaj senzor je važan za ispravan rad motora i ubrizgivanje goriva. Zato je važno da je on ispravan. Zamjena je jednostavna, a senzor pritiska goriva nije skup. Ako primjetite simptome kvara senzora pritiska goriva, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu.  Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.