Blog

Simptomi Kvara Senzora Radilice - Zamjena Senzora Radilice Cijena

Senzor položaja radilice mjeri brzinu vrtnje i precizan položaj radilice motora. Bez senzora položaja radilice motor se ne bi pokrenuo. To jasno govori koliko je ovaj senzor važan za rad motora i kvar senzora radilice može izazvati veliki problem. No, što je senzor radilice, što on zapravo radi i koja je njegova funkcija, koji su simptomi kvara senzora radilice i kako zamjeniti senzor pročitajte u nastavku teksta.

Što je senzor radilice?

Senzor položaja radilice pričvršćen je na blok motora okrenut prema razvodnom rotoru na radilici motora. Senzor detektira signale koje ECU motora koristi za izračunavanje položaja radilice i brzine vrtnje motora. Najvažniji senzori svakog motora su senzor položaja radilice i bregaste osovine te su oni sastavni dio funkcionalnosti razdjelnika i vremena paljenja. Senzor položaja radilice kortisti se kao višenamjenski senzor za postavljanje vremena paljenja, otkrivanje broja okretaja motora i relativne brzine motora. Ovaj senzor nema potrebu za ručnim podešavanjem vremena razdjelnika. Senzor položaja bregastog vratila koristi se za određivanje koji cilindar pali kako bi se sinkronizirao slijed paljenja injektora goriva.

 

Što je radilica motora?

Radilica je okosnica motora s unutarnjim izgaranjem. Radilica je odgovorna za pravilan rad motora i pretvaranje linearnog gibanja u rotacijsko. Radilice trebaju imati vrlo visoku čvrstoću i otpornost na habanje kako bi se osigurao dug radni vijek motora.

Radilica pretvara linearno gibanje u rotacijsko. Sadrži protuutege za izglađivanje okretaja motora. Postoje dvije vrste radilice, monolitni tip koji se koristi za motore s više cilindara  i sklopljeni tip izrađen od zasebnih elemenata, koji se uglavnom koristi za motocikle i motore s manje cilindara. Vrsta radilice određuje koje se klipnjače koriste i drugi važni elementi za rad motora.

 

Kako radi senzora radilice?

Senzor radilice postavljen je tako da zupci, koji su na prstenu reluktora pričvršćenom na radilicu, prolaze blizu vrha senzora. Prsten ima jedan ili više zubaca koji nedostaje kako bi računalo motora dobilo referentnu točku do položaja radilice. Kako se radilica okreće, senzor proizvodi impulsni signal napona, pri čemu svaki impuls odgovara zupcu na prstenu reluktora. Računalo motora koristi signal senzora položaja radilice kako bi odredio u koje vrijeme će proizvesti iskru i u kojem cilindru. Signal s položaja radilice također se koristi za praćenje ako neki od cilindara ne pali. Ako signal senzora nedostaje, neće biti iskre i injektori za gorivo neće raditi. Dvije najčešće vrste senzora radilice su magnetski senzori sa zavojnicom koja proizvode A/C napon i senzori s Hallovim efektom koji proizvode digitalni kvadratni signal. Moderni automobili koriste senzore s Hallovim efektom. Senzor radilice sa zavojnicom ima dvopinski konektor dok Hall-effect senzor ima tropolni konektor (referentni napon, masa i signal).

 

Simptomi kvara senzora radilice

Neispravan senzor može uzrokovati razne probleme, no najčešći simptom je taj da se automobil može nasumično sam ugasiti, ali se zatim može ponovno pokrenuti bez problema. Motor bi mogao imati problema s paljenjem po vlažnom vremenu, a u normalnim uvjetima bi mogao raditi. To su simpotmi po kojima možete prepoznati da senzor radilice ne radi ispravno i što prije otići kod mehaničara provjeriti senzor kako ne bi došlo do većeg kvara na motor. Također, jedan od simptoma možete prepoznati ako primjetite da se mjerač broja okretaja ponaša neuredno. U nekim slučajevima, neispravan senzor može uzrokovati duže pokretanja motora prije nego što se motor pokrene. Ako je senzor loš, ponekad može pokrenuti motor no teško da će motor raditi pravilno, najčešće neće raditi svi cilindri. Kao i kod svih problema s glavnim motornim elementima upaliti će se „check engine“ lampica na instrument ploči automobila.

 

Uzroci kvara senzora radilice

Uzrok kvara senzora radilice najčešće uzrokovan samim neispravnim senzorom, iako mogu postojati i drugi razlozi, kao što su problemi s ožičenjem ili konektorima, oštećeni reluktorni prsten itd.

U pojedinim automobilima, povremeno zastoj može biti uzrokovan i problemom s ožičenjem senzora položaja radilice. Na primjer, ako žice senzora nisu pravilno pričvršćene, one se trljaju o neki metalni dio i dolazi do kratkog spoja, što može uzrokovati povremeni zastoj i upravo neki od gore navedenih simptoma. Kvar senzora položaja radilice može biti uzrokovan i neispravnim razmakom samog senzora do kojeg može doći ako se prilikom zamjene nestručno postavi senzor. Kvar može uzrokovati i prevelika temperatura koja dolazi od motora. Na nekim automobilima senzor radilice nije postavljen na najbolje moguće mjesto pa kada je motor vruć, ta toplina uzrokuje povremene zastoje u radu senzora.

 

Zamjena senzora radilice i cijena

Zamjena senzora položaja radilice nije jako skupa. Najbolje je koristiti originalni dio za vaš automobil. U većini automobila prilično je lako zamijeniti, iako bi ponekad senzor mogao biti teško ukloniti zbog korozije. Prilikom zamjene senzora položaja radilice, važno je provjeriti ispravan razmak između senzora i zubaca prstena reluktora. Ako primjetite simptome kvara senzora radilice ili želite preventivno ispitati rad samog motora, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Akumulatora - Zamjena Akumulatora Cijena

Akumulator, ili kako neki kažu baterija, važan je dio svakog automobila i bez njega nema vožnje. Nitko ne želi imati problem s akumulatorom jer postoji mogućnost da ćete ostati na cesti i da nećete moći krenuti dalje. Zato ćemo danas vidjeti što je to akumulator, koje su njegove funkcije u automobilu, koji su simptomi kvara akumulatora, kako provjeriti stanje akumulatora i kada je potrebno zamjeniti akumulator.

Što je akumulator?

Akumulator je izvor električne energije u automobilu i on osigurava struju koja je potrebna za napajanje svih električnih komponenti u vozilu. To je najvažnija zadaća akumulatora i bez njegove ispravnosti automobil neće upaliti. U akumulatoru se kemijska energija pretvara u električnu i obrnuto. Postoje mnoge vrste akumulatora, no danas se najviše koristi olovni akumulator. Rad akumulatora temelji se na galvanskom članku. Taj članak se sastoji od dvije elektrode i elektrolita. Jedna elektroda je pozitivna, a jedna negativna. Pozitivna je napravljena u obliku rešetke s olovnim dioksidima dok je negativna u obliku olovne ploče. Elektrolit je mješavina sumporne kiseline (H2SO4) i destilirane vode.

 

Kako radi akumulator?

Obični akumulator sastoji se od 6 ćelija povezanih u seriju, svaka s nominalnim naponom od 2 V, što rezultira naponom od točno 12,7 V kada je akumulator potpuno napunjen. Kapacitet i sposobnost hladnog pokretanja baterije proizlaze iz broja ploča po ćeliji. Što više ploča sadrži ćelija, to je veća snaga hladnog pokretanja koju baterija može isporučiti. Ploče se nalaze u kućištu koje je izrađeno od plastike otporne na kiseline (polipropilen). U običnom akumulatoru ona je zatvorena poklopcem s labirintskim sustavom koji sprječava izlazak tekućine iz baterije.

Dakle, akumulator isporučuje struju svim električnim komponentama u automobilu, kao što su farovi i audio sustav, a važan je i za pokretanje motora. Alternator je odgovoran za punjenje akumulatora dok se vozite. Ovaj dio također osigurava napajanje za elektroniku vašeg automobila u vožnji . Pokreće ga remen alternatora iz motora. Dok okreće, on stvara električnu struju za pokretanje elektronike vašeg vozila. Također šalje dio struje natrag u akumulator kako bi ga napunio.

 

Funkcije akumulatora

  • Spremnik električne energije automobila
  • Pokreće motor
  • Isporučuje električnu energiju u sustav paljenja
  • Pomaže u regulaciji napona

 

Simptomi i uzroci kvara akumulatora

Ako primjetite da automobil slabije pali, pogotovo tijekom hladnih vremenskih prilika, ili se pali nedosljedno vjerojatno je akumulator u kvaru. Ponekad akumulator može biti ispravan, ali ako je alternator u kvaru (kojem je zadaća da ga puni), on neće puniti akumulator i akumulator će se isprazniti.

Automobil se teško pokreće

Ovo je klasičan simptom lošeg akumulatora . Prilikom paljenja, automobil se muči i dugo „vergla“ jer je akumulator slab i ne može pokrenuti motor. Ako se to događa, vrijeme je da promjenite akumulator.

Automobil se neće upaliti i čuje se zvuk „klik“

Kada čujete zvuk „klik“ ispod haube kada okrenete ključ, to znači da je akumulator potpuno ispražnjen i automobil se neće upaliti. Također to bi mogao biti znak da starter ne radi. Starter se ponekad može pokrenuti nakon pet ili šest pokušaja, dok ispražnjen akumulator sigurno neće.

Svjetla rade, ali automobil se neće upaliti

U ovom je slučaju vjerojatno je akumulator dovoljno jak da napaja elektroničke komponente, ali nije dovoljno jak da u potpunosti pokrene starter.

Lampica od akumulatora ili lapmica „check engine“ svijetli

Ako na instrument ploči svijetli lampica za provjeru motora ili akumulatora, to može ukazivati ​​na problem sa sustavom punjenja u automobilu ili ako se automobil brzo pokrene i odmah prestane raditi, to može biti pokazatelj da je alternator neispravan.

Star akumulator – najčešći uzrok kvara

Ako je akumulator stariji od nekoliko godina, njegovom vijek trajanja polako dolazi kraj. Ponavljani ciklusi pražnjenja tijekom pokretanja, ekstremne temperature (i hladne i vruće) i drugi čimbenici uzrokuju pražnjenje akumulatora tijekom vremena. Akumulatori u prosjeku traju 3-5 godina. Slab akumulator dodatno opterećuje zdrave dijelove i može uzrokovati kvar na njima. Može utjecati na sustav punjenja, motor startera itd.

Provjera stanja akumulatora

Akumulator se provjerava na način da spojite multimetar na pozitivni i negativni terminal. Ako nemate napon od oko 12,7 V, akumulator je vjerojatno pri kraju. Nakon toga možete upaliti automobil i provjeriti da li je napon iznad 10 V . Ako napon padne ispod 5 V kada automobil radi, to je znak da je akumulator loš i da ga treba zamjeniti.

 

Zamjena akumulatora

Kao što smo rekli akumulator u prosjeku traje 3 do 5 godina, ali vozačke navike i izloženost ekstremnim uvjetima, poput hladnoće, mogu skratiti vijek trajanja akumulatora.

Ako primjetite simptome kvara akumulatora ili želite preventivno pregledati akumulator, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Akumulatore i sve druge dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Pumpe Goriva - Zamjena Pumpe Goriva Cijena

Motor automobila sagorijeva mješavinu benzina i zraka. Benzin se pumpa duž cijevi iz spremnika i miješa sa zrakom i nakon toga motor usisava smjesu. No što je pumpa goriva, kako funkcionira i koje vrste pumpi postoje, koji su simptomi kvara pumpe za gorivo i kako ju zamjeniti saznajte u nastavku.

 

Što je pumpa goriva?

Pumpa za gorivo je element koji opskrbljuje motor gorivom iz spremnika goriva u rasplinjač motora. U motorima koji koriste sustav ubrizgavanja goriva, gorivo i zrak se miješaju u usisnoj grani. Motor s rasplinjačem uglavnom koristi niskotlačnu mehaničku pumpu goriva smještenu izvan spremnika goriva, dok motor sa sustavom ubrizgavanja goriva uglavnom koristi električnu pumpu za gorivo. Električne pumpe za gorivo koriste se u motorima koji su opremljeni mlaznicom goriva za prijenos goriva iz spremnika. Prema namjeni, ove pumpe moraju dovoditi gorivo pod visokim tlakom (obično 30-85 psi) kako bi injektori goriva ubrizgavali gorivo unutar motora. Tlak goriva mora biti u skladu sa zahtjevima kako bi motor radio ispravno. Ako je tlak prenizak, motor će ostati bez goriva, što će uzrokovati zastoj motora. Ako je tlak goriva previsok, motor neće raditi ispravno, a gorivo će se trošiti više nego je potrebno. Električna pumpa za prijenos goriva najčešće se postavlja unutar spremnika goriva, ali se može ugraditi i izvan spremnika goriva. Neka vozila mogu imati dvije pumpe za gorivo, glavnu pumpu za gorivo izvan spremnika i dovodnu pumpu u spremniku za gorivo.

 

Vrste pumpi za gorivo

Pumpa može biti mehanička koju pokreće motor - ili može biti električna koja se obično nalazi unutar spremnika za gorivo.

Električna pumpa za gorivo

Moderni automobili uglavnom koriste električne pumpe za gorivo koje se nalaze u spremnicima goriva. Ova pumpa stvara visoki tlak u cijevima za gorivo i gura gorivo u motor. Što je veći tlak, povećava se točka vrelišta goriva. Prednost postavljanja električnih pumpi za prijenos goriva unutar komore za gorivo je ta što se pumpa bolje hladi zbog goriva koje je hladno i manje je sklona požaru. Električni dijelovi, kao što je pumpa za gorivo, stvaraju iskre i zapaljuju pare goriva, no kada je pumpa uronjena do toga ne može doći. Zbog toga je uranjanje pumpe u komoru za gorivo najbolje rješenje. Zamjena mehaničke pumpe električnom pumpom za gorivo smanjila je opterećenje dijelova motora i potrošnju goriva. Prednost je i to što se isporuka goriva može pomnije pratiti putem ECU-a (elektronske upravljačke jedinice) kako bi dijagnosticirali mogući kvar.

Mehanička pumpa za gorivo

Prije početka upotrebe elektroničkog ubrizgavanja goriva, većina automobilskih motora koristili su mehaničke pumpe za gorivo za premještanje goriva iz spremnika goriva u posudu rasplinjača. Mehaničke pumpe za gorivo pokreću se putem bregastog vratila motora.

 

Kako radi pumpa za gorivo?

Električna pumpa za gorivo

Kada stavite ključ u bravu za paljenje motora, upravljački modul (PCM) uključuje relej koji napaja pumpu za gorivo. Pokreće se rotacija elektromotora pumpe i ona se rotira neko vrijeme kako bi se povećao tlak u sustavu goriva. Nakon ovog procesa gorivo se u pumpu unosi usisnim ventilom i kroz filter koji sprječava ulazak prašine i hrđe u pumpu. Nakon toga, gorivo napušta pumpu pomoću nepovratnog ventila (kada pumpa ne radi, nepovratni ventil održava preostali tlak unutar motora) i potiskuje se u motor kroz cjevovod goriva i filter. Nakon prolaska kroz filter, gorivo se dovodi se do injektora. Kada se motor upali, pumpa nastavlja raditi onoliko koliko motor radi i dok je ključ za paljenje uključen. Pumpa može raditi na stalnoj ili promjenjivoj brzini ovisno o broju okretaja motora i opterećenju. Ako se motor zaustavi, PCM detektira gubitak signala brzine i isključuje crpku.

Mehanička pumpa za gorivo

Mehanička pumpa za gorivo se pokreće putem bregastog vratila ili posebne osovine koju pokreće radilica. Kada se osovina okreće, greben ide ispod razine osovine i gura osovinu prema gore na jednom kraju. Drugi kraj poluge se labavo spaja s gumenom membranom koja čini dno komore pumpe te se pomiče prema dolje, a koristi se i za povlačenje membrane. Kako poluga gura membranu prema dolje, stvara se usisna sila koja povlači gorivo unutar pumpe pomoću nepovratnog ventila duž cjevovoda za gorivo. Kada se rotirajući greben nastavi okretati i više ne gura polugu, povratna opruga pomiče polugu natrag i oslobađa njezinu napetost na membrani. Benzin se ne može vratiti iz nepovratnog ventila, pa odlazi u rasplinjač kroz drugi ventil. Karburator crpi benzin iz  plutajuće komore samo kada je to potrebno.

 

Simptomi kvara pumpe za gorivo

Simptomi koji mogu biti uzrokovani neispravnom pumpom za gorivo vrlo se lako primjete, no neki od njih ne moraju uvijek biti zbog kvara pumpe za gorivo.

Auto neće upaliti

Postoji niz problema koji bi mogli spriječiti pokretanje automobila, ali nedostatak goriva je jedna od prvih stvari koje treba provjeriti. Ako pumpa za gorivo ne može poslati gorivo u motor, on se neće pokrenuti.

Nepravilan rad motora

Ako se vozilo pokrene, ali radi grubo i gasi se, moguće da motor ne dobija dovoljno goriva zbog kvara pumpe.

Neravnomjerno ubrzanje

Ako pumpa za gorivo ne radi pravilno i loše regulira količinu goriva, prilikom ubrzanja neće poslati dovoljno goriva u motor što će rezultirati trokiranjem i slabim performansama.

Povećana potrošnja goriva

Ako primijetite da vaše vozilo odjednom troši više goriva nego inače, pumpa za gorivo vjerojatno ne šalje točnu količinu goriva.

Zvuk iz spremnika za gorivo

Ako čujete glasan zvuk iz spremnika goriva, to znači da je vaša pumpa za gorivo oštećena. Ova buka može nastati zbog kvara ležajeva pumpe ili nedovoljnog goriva u spremniku. Nikad nemojte voziti automobil na „teškoj rezervi“ jeć može doći do kvara pumpe goriva.

Povećana temperatura motora

Ako pumpa za gorivo ne dovede motoru odgovarajuću količinu goriva, motor bi mogao biti preopterećen što bi moglo uzrokovati porast temperature.

 

Zamjena pumpe za gorivo

Pumpa za gorivo je jedan od važnih elemenata na svakom automobilu. Iz tog razloga, važno je da pumpa radi ispravno kako ne bi oštetili druge elemente na motoru. Zamjena pumpe za gorivo nije komplicirana, no zamjenu treba izvršiti stručna osoba ili automehaničar.

Ako primjetite simptome kvara pumpe za gorivo, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Anlasera - Zamjena Anlasera Cijena

Za pokretanje automobila akumulator je vrlo važan, no postoji još jedan bitan element za pokretanje, a to je anlaser ili kako ga neki zovu - starter. Taj mali električni motor pruža puno okretnog momenta u kratkom vremenskom razdoblju i pokreće rad motora. No, što je zapravo anlaser, kako radi, koji su simptomi kvara i kada ga zamjeniti saznajte u nastavku teksta.

 

Što je anlaser?

Anlaser (starter) je elektromotor koji pokreće motor da se upali i počne raditi. Sastoji se od snažnog elektromotora i solenoida anlasera koji je pričvršćen na motor. U većini automobila anlaser je pričvršćen vijcima na motor ili mjenjač. Dakle, da bi se motor pokrenuo, mora se okretati određenom brzinom, tako da usisava gorivo i zrak u cilindre i komprimira ih, a prvi korak u tom procesu određuje anlaser.

 

Kako radi anlaser?

Anlaser napaja glavni 12-voltni akumulator automobila. Da bi uspio pokrenuti motor, anlaser zahtijeva veliku električnu struju, što znači da akumulator mora imati dovoljnu snagu kako bi cjelokupan proces bio uspješan. Ako je akumulator ispražnjen ili slab, neke funkcije mogu raditi (npr. svjetla u automobilu), ali neće biti dovoljno snage (struje) da se pokrene anlaser. Tipični solenoid alnasera ima jedan mali konektor za upravljačku žicu anlasera i dva velika terminala: jedan za pozitivni kabel akumulatora, a drugi za debelu žicu koja napaja sam motor anlasera. Solenoid anlaser radi kao snažan električni relej. Kada je aktiviran, preko upravljačkog terminala, solenoid zatvara strujni krug visoke struje i šalje snagu akumulatora na anlaser motor. Istodobno, solenoid gura zupčanik anlasera prema naprijed kako bi se spojio s prstenastim zupčanikom fleksibilne ploče motora ili zamašnjaka. Zamašnjak je pričvršćen na radilicu motora. Motor anlasera se okreće, i vrti radilicu motora čime se motor pokreće. 

 

Simptomi kvara anlasera

Automobil se otežano ili sporo pokreće

Otežano ili sporo pokretanje je prvi znak da nešto nije u redu s anlaserom. Ovi simptomi ukazuju ​​na problem s anlaserom, ali ponekad to može značiti da nešto drugo ne radi ispravno, npr. slab akumulator.

Automobil se ne pokreće

Ovaj se simptom javlja kada pritisnete gumb za pokretanje ili okrenete ključ, a motor se ne želi upaliti. Ako se čuje „škljocanje“ kada okrente ključ, vjerojatno je problem u anlaseru. Ako primjetite da automobil ne daje nikakve znakove života, onda je velika vjerojatnost da je neispravan akumulator, a ne anlaser.

Automobil se pokreće s prekidima

Ovaj problem se najčešće događa samo povremeno. Uzrok kvara može biti prljavo ili labavo ožičenje između akumulatora, anlasera i motora. Također, električna komponenta poput oštećenog releja mogla bi uzrokovati kvar i nepravilan rad u različitim uvjetima.

Unutarnja svjetla se gase pri paljenju

Ako se unutarnja svjetla ili svjetla na instrumentnoj ploči gase kada pokušate upaliti vozilo, čest uzrok je kratki spoj negdje u unutarnjem ožičenju. Kada se ovo dogodi, vaš anlaser pokušava izvući dodatnu snagu. Zauzvrat, to iscrpljuje druge sustave poput vaših svjetala.

Buka pri paljenju

Buka koja se čuje kada okrenete ključ je pokazatelj mehaničkog problema umjesto električnog problema. Zupčanici koji se spajaju na anlaser su najčešće krivci. Mogući problem je i da se anlaser olabavio s nosača ili ima interni problem. Ovaj problem može dovesti do ozbiljnijih mehaničkih oštećenja.

„Cviljenje“ motora

Kada se vaš motor ne pokreće, a čujete cviljenje, to je poznato kao slobodni hod anlasera.

Anlaser nastavlja raditi nakon što je pokrenuo motor

Kada se motor upali, maknete prst s gumba za pokretanje ili otpustite ključ iz početne pozicije. Anlaser bi se trebao isključiti kada to učinite. Ako nastavi raditi, to će zvučati kao da još uvijek pokušava upaliti automobil. Ovaj problem ukazuje na problem u električnim krugovima vašeg sustava i može dovesti do značajne štete na drugim područjima.

Dim i miris dima

Sustav anlasera ima mehaničke i električne komponente. Zbog toga svaki problem obično uključuje električni sustav u kombinaciji s pregrijanim metalnim komponentama koje obično imaju slojeve masti na sebi. Kada se dogodi neki spoj, možete primjetiti dim ili osjetiti miris dima koji dolazi od električnog sustava ili ulja koje gori.

Anlaser ima ulja po sebi

Anlaser se često nalazi pri dnu vašeg motora. On je vrlo vruć i nije neuobičajeno da motorno ulje iscuri na taj uređaj za pokretanje. Ako se to nastavi događati, to može drastično skratiti život vašeg anlasera.

 

Zamjena anlasera

Zamjena anlasera je prilično jednostavna, a cijena ovog uređaja nije velika. Ako primjetite simptome kvara anlasera ili želite preventivno pregledati sustav za pokretanje automobila, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Tandem Pumpe - Zamjena Tandem Pumpe Cijena

U automobilima postoje razne pumpe kao što su vodena pumpa, uljna pumpa itd. Jedna od njih je i  tandem pumpa koja je vezana uz određenu tehnologiju visokotlačnih dizelskih sustava izravnog ubrizgavanja, brizgaljke pumpe, te služi i kao vakuumska pumpa i kao pumpa za gorivo.

Što je tandem pumpa?

Tandem pumpa može se jednostavno opisati kao pumpa za gorivo u dizelskom motoru koji također uključuje vakuumsku pumpu. Koriste se na motorima s jediničnim injektorima. Tandem pumpa je skup od dvije crpke u jednoj jedinici s vrlo različitim funkcijama. Cijeli sklop pumpe pokreće se putem bregastog vratila. Jedna funkcija je vakuumska pumpa koja stvara vakuum za servo kočnice. Druga funkcija sklopa je pumpa za gorivo koja usisava gorivo iz filtera goriva u dovodnu cijev koja se nalazi u glavi cilindra i opskrbljuje injektore. Injektori ubrizgavaju gorivo do vrlo visokog tlaka (približno 2200 bara). Radni tlak tandem pumpe varira između 8 i 12 bara ovisno o modelu. Brojni kamioni na cesti danas koriste jedinične injektore, ali i manja gospodarska vozila i neki automobili koriste jedinične injektore - osobito automobili iz VW grupe.

Tandem pumpa je složena i relativno skupa jedinica za proizvodnju i na kraju je zamijenjena common rail sustavom koji ima vanjski sustav injektora za isporuku koji zamjenjuje sve druge komponente koje su bile potrebne za rad tandem pumpe.

 

Kako radi tandem pumpa?

Kao što smo rekli, tandem pumpa ima dvije funkcije: jedna je vakuum pumpa, a druga pumpa za gorivo.

 

Funkcija vakuum pumpe

Vakuum zraka tandem pumpe uglavnom se koristi za napajanje pomoći pri kočenju (pojačava kočnice) i raznih pneumatskih kontrola: kao što su magnetski ventil turbopunjača,EGR ventila, ventila klima uređaja itd. Dizelski motori imaju posebnost u tome što nemaju ventile za gas kao kod benzinskih motora. To znači da nema depresije zraka (negativnog tlaka) stvorenog izravno usisom motora. U dizelskom motoru usisni tlak varira između atmosferskog i turbo tlaka za oko 1 bar. Tandem pumpa to kompenzira kroz vakuumsku pumpu, koja se nalazi na kraju bregastog vratila i pokreće ga bregasto vratilo, stvarajući potreban vakuum zraka.

 

Funkcija pumpe goriva

Jedinstvena značajka tandem pumpe je da ona također opskrbljuje gorivom injektore pumpe: uključuje pumpu za napajanje uz vakuumsku pumpu, koja koristi prednost pogona bregastog vratila za prijenos goriva iz spremnika do injektora pumpe putem kanala unutar glave cilindra. Uz standardnu tehnologiju direktnog ubrizgavanja (rail) koja se koristi u većini turbodizelskih motora nove generacije, pumpe za ubrizgavanje se uglavnom koriste u motorima Volkswagen Grupe. Svaki cilindar ima kratku mlaznicu s individualnom visokotlačnom pumpom koju pokreće bregasto vratilo. Ipak ova tehnologija koja je zaista pouzdana, nalazi se na kraju proizvodnje zbog sve strožih standarda emisije ispušnih plinova.

 

Simptomi kvara tandem pumpe

Najčešći simptomi kvara tandem pumpe su gubitak pomoći pri kočenju što će se očitovati tvrdom papučicom kočnice. Na instrument tabli upaliti će se lampica za provjeru kočnica. To je jasan znak da vakuum pumpa nije ispravna. Također ako primjetite gubitak goriva ili da se gorivo miješa s uljem to je čest simptom kvara tandem pumpe. U tom slučaju što prije posjetite mehaničara. To znači da mješavina goriva i ulja ulazi u sustav usisa za zrak pa se može dogoditi veliki kvar u motoru. Automobil tada teže pali, a pri velikim brzinama postoji mogućnost da će motor prolupati zbog lošeg goriva i nedovoljnog podmazivanja. Upaljena „check engine“ lampica može biti simptom kvara tandem pumpe jer ona ima veliki utjecaj na rad samog motora. U tom slučaju možete preko dijagnostike provjeriti što uzrokuje kvar.

 

Uzroci kvara tandem pumpe

Kvar mogu izazvati polomljeni dijelovi u samoj tandem pumpi do kojih dolazi zbog jakog pritiska pod kojim radi tandem pumpa. Tada je potrebno zamjeniti tandem pumpu novom jedinicom jer je to kvar koji je najčešće jako teško reparirati. Kvar može nastati i kada se brtve tandem pumpe istroše što dovodi do gubitka tlaka i vakuma u samoj pumpi. Tada se pumpa ne mora mjenjati nego je dovoljno staviti nove brtve, no taj se posao mora odraditi profesionalno i u čistim uvjetima.

 

Zamjena tandem pumpe i cijena

Ako primjetite simptome kvara tandem pumpe ili želite preventivno pregledati taj sustav, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Promjena ili popravak tandem pumpe je složena operacija s teškim posljedicama ako se ne izvede na pravilan način.

Tandem pumpe i sve druge dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Regulatora Pritiska Goriva - Cijena Popravka

Na prvu zvuči nebitno, no regulator pritiska goriva je neophodna komponenta svakog motora jer automobil bez njega neće moći raditi. Regulator pritiska goriva vidi da sustav goriva stvara dovoljan pritisak i dovoljnu količinu goriva da podrži sustav injektora. Bez regulatora tlaka goriva, gorivo će ići ravno kroz sustav vašeg automobila i nikada neće doći do mlaznica. Zato je važno znati što je regulator pritiska goriva, kako radi, koji su simptomi kvara i koja je cijena zamjene.

Što je regulator pritiska goriva?

Regulator pritiska goriva osigurava stabilnu opskrbu goriva kako bi automobil pravilno radio.Čak i ako dođe do dramatičnih promjena u potražnji goriva (npr. maksimalno ubrzanje), regulator pritiska goriva pobrinut će se da gorivo teče ispravno. To znači da ukupna učinkovitost sustava za ubrizgavanja goriva odnosno učinkovitost injektora i stabilnost motora ovise o upotrebi regulatora pritiska goriva. Injektor za gorivo ima dvije strane. Razvod goriva stavlja se na jednu stranu injektora za gorivo pod tlakom, dok je druga strana injektora pod pritiskom zraka koju pojačava kompresor ili turbo. Savršen omjer goriva i zraka je 1:1. Dok regulator pritiska goriva nadzire regulaciju pritiska goriva, on omogućuje injektoru goriva da zadrži omjer između zraka i goriva.

 

Kako radi regulator pritiska goriva?

Regulator pritiska goriva ima membranu za upravljanje obilaznim ventilom. On se otvara i zatvara kako bi se pravilno prilagodio te kako bi se omogućila ravnomjerna i stabilna isporuka goriva. Kada se pojačanje primjenjuje na vrh regulatora, tada se membrana koja je pričvršćena na premosni ventil potiskuje oprugom prema dolje kako bi se smanjio višak goriva. To uzrokuje da pumpa za gorivo radi jače, dopuštajući povećanje tlaka goriva uz povećanje tlaka usisnog razvodnika. Za uspješnu mješavinu goriva i zraka potreban je odgovarajući pritisak goriva u svim situacijama, i pri niskim i visokim okretajima, bez obzira na izlaznu snagu. Ovdje regulator tlaka goriva radi svoj posao, prilagođavajući opskrbu gorivom njegovoj potražnji.

 

Koji su simptomi kvara regulatora pritiska goriva?

Ako primijetite bilo koji od ovih simptoma, regulator pritiska goriva vjerojatno je u kvaru.

Izgorjele svjećice – izvadite svjećicu da vidite je li kraj čađav i izrazito crne boje – ako je takva to može značiti da je loš regulator tlaka goriva te da morate promijeniti i tu svijećicu

Motor se gasi, loše radi i slabo ide - ako motor ne radi glatko ili slabo radi u leru, to bi mogao biti znak lošeg regulatora tlaka goriva. Isto vrijedi i ako se automobil gasi sam od sebe u vožnji. Ako je regulator neispravan, motor ne može imati rad i ovaj simptom je gotovo uvijek prisutan

Crni dim iz auspuha - kada crni dim izlazi iz ispušne cijevi vašeg automobila, to je znak da postoji problem s regulatorom pritiska goriva

Prekomjerni miris goriva - ako osjetite miris goriva, postoji mogućnost da je regulator u kvaru i da previše goriva ulazi u motor

Curenje goriva iz auspuha i povećana potrošnja- ako primijetite da gorivo curi iz ispušne cijevi vašeg automobila, to je znak ili prepunjenosti spremnika goriva ili lošeg regulatora pritiska goriva.

 

Uzroci kvara regulatora pritiska goriva

Najčešći uzrok kvara regulatora pritiska goriva je loše gorivo i dotrajalost. Ipak, regulator je jednostvno zamjeniti i nije preskup te se gotovo uvijek stari regulator pritiska zamjeni novim regulatorom. Važno je utvrditi da li je zapravo kvar u regulatoru pritiska kad prepoznamo simptome tog kvara. Mnogi odmah posumnjaju na kvar pumpe za gorivo. Uvijek postoji mogućnost da je kvar u nekom drugom elementu npr. injektori. Imajte na umu da kvar regulatora pritiska goriva može pokrenuti druge kvarove kao što su kvar injektora ili kvar pumpe za gorivo. Da bi to provjerili najjednostavnije i najučinkovitije rješenje je provjeriti tlak u sustavu goriva pomoću manometra i vidjeti da li je regulator pritiska goriva ispravan. Ako se utvrdi neispravnost, odmah posjetite mehaničara i otklonite kvar kako ne bi došlo do većeg kvara na motoru.

 

Zamjena regulatora pritiska goriva i cijena

Ponekad se ljudi odluče promijeniti regulator tlaka goriva na svom vozilu kako bi dobili bolje performanse. Veći regulator tlaka goriva može imati veći protok i održavati viši tlak i održavati omjer 1:1. Neki od ovih regulatora tlaka goriva mogu podnijeti različita alkoholna goriva, kao što su metanol ili etanol, dok obični regulator pritiska goriva često ima slomljenu membranu nakon što je izložen takvim vrstama goriva. Ako se membrana u regulatoru tlaka goriva pokvari, to može uzrokovati ozbiljna oštećenja vašeg motora i sustava za ubrizgavanje goriva.

Ako primjetite simptome kvara regulatora pritiska goriva ili želite preventivno provjeriti cijelu sustav ubrizgavanja goriva, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu.

Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Reduktora - Zamjena Reduktora Cijena

Velikoj većini ljudi, pa čak i onima koji se razumiju u automobile nije poznata funkcija reduktora. Mnogi su čuli za njega, čuli su da je skup popravak no samu funkciju reduktora rijetko tko zna objasniti. Zato ćemo u ovom članku objasniti što je to reduktor, koji automobili to imaju, koji su simtomi kvara i koliko košta popravak.

 

Što je reduktor?

Reduktor je uređaj koji obavlja raspodjelu snage iz mjenjača na sva četiri kotača. To znači da automobili koji imaju samo prednji odnosno samo stražnji pogon nemaju reduktor. Reduktor raspoređuje snagu na prednje i stražnje kotače ovisno o potrebi i samom pogonu. Reduktor imaju svi automobili koji imaju pogon na sva četiri kotača neovisno o tome posotoji li funkcija prebacivanja na dva kotača ili je pogon na četri kotača stalan. Dakle, velika većina terenskih vozila odnoso „džipova“ ima redukor no u novije vrijeme sve je više automobila s pogonom na sve kotače koji nisu terenska vozila pa možemo reći da je reduktor sve prisutniji u današnjim automobilima.

 

Što radi reduktor?

Rad motora prenosi snagu na mjenjač koji dalje prenosi snagu na reduktor koji preko poluosovine šalje snagu na kotače. Postoje dvije vrste reduktora koji na različit način raspoređuju snagu, a to su reduktori s lancem i reduktori sa setom zupčanika. Reduktori sa setom zupčanika mogu podnesti veću snagu i veći okretni moment te se manje kvare od onih s lancem no puno su skuplji. Zbog toga većina proizvođača danas koristi reduktore s lancem koji su nešto kvarljiviji no imaju mirniji i tiši rad. Kada reduktor raspoređuje snagu on je usko povezan s radom diferencijala i mjenjača. Diferencijal je uređaj koji omogućava da se svaki pogonski kotač okreće različitom brzinom, dok u iste dovodi podjednak obrtni moment. Osim što je povezan s diferencijalom i mjenjačem, za pravilan rad redukotora potrebno je da su ispravne poluosovine i kardan preko kojih se prenosi snaga.

 

Simptomi kvara reduktora

Postoje razni simptomi pomoću kojih možete prepoznati da reduktor ne radi ispravno. Najčešće možete primjetiti zvukove struganja i civiljenja ispod automobila u vožnji. Ako se taj zvuk proizvodi i kad je vozilo u mjestu onda zasigurno nije problem u reduktoru nego u nečem drugom. Do kvara može doći ako su ležajevi oštećeni te njihovom promjenom i pravovremenom intervencijom možete spasiti reduktor i izbjeći skup kvar. Također jedan od simptoma kvara može biti preskakanje i trzanje vozila u vožnji zbog nepravilne raspodjele snage na sve kotače. Taj kvar je izrazito opasan i preporučujemo da što prije odvezete automobil kod svog mehaničara ili u Auto Stanić servis u Varaždinu jer to može utjecati i na sigurnost u vožnji. Ako vidite da ulje curi iz reduktora to je znak da su se istrošile brtve i da u reduktoru nema dovoljne količine ulja koja je potrebna za rad. Potrebno je rastaviti reduktor i staviti nove brtve i ulje. Ulje može curiti i na semeringu osovine reduktora pa i to može dovesti do kvara. Ako imate vozilo s automatski mjenjačem i ako osjetite da mjenjač ne radi glatko nego trza i skače, postoji mogućnost da je reduktor u kvaru i da zbog toga mjenjač ne radi ispravno.

 

Uzroci kvara reduktora

Kvarovi reduktora u 90% slučajeva povezani su s uljem u reduktoru. Činjenica je da nijedan element na automobilu nije doživotan, pa tako i redukotor, što znači da se i on mora servisirati u određenim rokovima. Reduktor u sebi sadrži ulje koje je potrebno pravodobno mijenjati jer ulje nakon dužeg vremena izgubi svoja svojstva i ne podmazuje elemente onako kako bi trebalo. Također često se događa da reduktor pušta ulje i nakon nekog vremena jednostavno „zariba“. Zato je važno barem jednom godišnje provjeriti vanjski izgled reduktora i voditi računa koliko je staro ulje u reduktoru. Redovnim servisiranjem možete očuvati redukotor i produljiti njegov životni vijek.

 

Cijena zamjene reduktora

Popravak reduktora je složen proces koji zahtjeva stručno znanje te je često bolje zamjeniti reduktor s drugim koji je ispravan. Prvi korak je demontaža reduktora te rastavljanje kako bi se utvrdio kvar. Ponekad popravak može biti jednostavan, npr. potrebna je samo zamjena ležajeva no ponekad može biti i nemoguć. Ako se dogodi da se ošteti kućište reduktora tada je popravak nemoguć i jednostavno morate staviti drugi reduktor. Kvar preskakanja lanca u reduktoru zna biti čest zbog istrošenosti materijala, no postoje setovi za popravak koje možete kupiti i obnoviti vaš reduktor s novim elementima. Ako primjetite simptome kvara ili želite preventivno pregledati reduktor, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Uljne Pumpe - Zamjena Uljne Pumpe Cijena

Najraniji motori koristili su sustav za dovod ulja kap po kap – ispuštali su ga u pokretne dijelove i zatim skupljali u ladicu ispod. Početkom 20. stoljeća pa nadalje, motori s unutarnjim izgaranjem prešli su na sustav prisilnog dovoda, gdje se ulje pumpa u različite dijelove motora. Svi moderni motori koriste takav sustav podmazivanja, a ključ za to je pumpa za ulje.

Što je uljna pumpa?

Pumpa za ulje je jedan od najvažnijih elemenata u motoru i srce sustava za podmazivanje. Ona usisava ulje iz uljnog korita i tjera ga oko uljnih kanala u motoru, prije nego što ulje padne natrag u korito i ponovno cirkulira. Uljna pumpa je vrlo važan dio motora - ako pumpa za ulje prestane raditi, to uglavnom dovodi do jako skupog kvara i upravo zbog toga pumpa za ulje se izravno pokreće iz radilice motora. Pumpe za ulje ponekad se nalaze u uljnoj posudi, ali najčešće na prednjem dijelu motora. Sve pumpe za ulje nazivaju se pumpama s pozitivnim pomakom. To znači da je količina ulja koja izlazi jednaka onoj koja ulazi. Drugim riječima, pumpa pomiče ulje s jedne strane na drugu. To se može usporediti s vodenom pumpom koja pokušava pomaknuti vodu, ali to neće učiniti ako je pritisak prevelik na jednoj strani. Kako se broj okretaja motora povećava, pumpa se okreće brže i pumpa sve više ulja. To je normalno jer pri većim brzinama motora podmazivanje i hlađenje zahtijeva veći protok ulja.

 

Kako funkcionira uljna pumpa?

Primarna namjena pumpi za ulje je cirkulirati motorno ulje pod pritiskom do ležajeva, klipova i bregastog vratila. To podmazuje te sustave i omogućuje korištenje tekućih ležajeva većeg kapaciteta i također pomaže u hlađenju motora. Osim podmazivanja, ulje pod tlakom se sve više koristi kao hidraulička tekućina za pogon malih pokretača.  Uljna pumpa usisava ulje iz korita kroz cijev koju zovemo cijev za usisavanje. Mlaznica cijevi nalazi se ispod površine ulja i prekrivena je filterom koji sprječava usisavanje velikih čestica u pumpu. Ako bi ovaj filter bio potpuno blokiran, motor ne bi pokupio ulje i motor bi bio u velikoj opasnosti od uništenja. Stoga cijev za usisavanje može imati premosni ventil u slučaju da bude blokirana. U ovoj situaciji bolje je da motor nastavi primati ulje i riskiramo oštećenje pumpe za ulje nego da se motor potpuno uništi jer je pumpa za ulje znatno jeftinija od obnove motora.

 

Koji su simptomi kvara uljne pumpe?

Loša pumpa za ulje izgubit će sposobnost pravilnog pumpanja ulja kroz motor. To će rezultirati niskim tlakom ulja što bi moglo dovesti do daljnjeg oštećenja vozila. Najčešći simptomi kvara uljne pumpe pokazat će crvenu lampicu od ulja na instrument tabli vašeg automobila. Također povećana radna temperatura motora može ukazivati na neispravnu uljnu pumpu jer smanjeni protok motornog ulja uzrokuje da se dijelovi ne podmazuju dovoljno i zato se zagrijavaju. Jedan od klasičnih simptoma je curenje ulja iz pumpe što znači da je brtva uništena i tu je popravak vrlo jednostavan – morate staviti novu brtvu. Jedan od simptoma može biti i konstantan gubitak ulja u motoru. Važno je provjeriti kompletan sustav uljne pumpe i vidjeti gdje ulje možda curi.

 

Uzroci kvara uljne pumpe

Najčešći uzrok kvara uljne pumpe je niska razina motornog ulja u motoru. U motoru mora biti dovoljno ulja da bi pravilno cirkuliralo motorom i dovoljno da se adekvatno oblože sve potrebne površine. Zato je važno ponekad provjeriti količinu ulja. Drugi uzrok je nepravovremena izmjena ulja. Ulje nakon određenog vremena gubi svoja svojstva što se očito može vidjeti kada mjenjate ulje. Boja starog ulja koje izlazi iz motora nije niti slična novom ulju koje je puno bistrije i ima svojstva koja su potrebna za pravilno podmazivanje motora. Vrlo je važno mijenjati ulje u vašem automobilu prema intervalima koje preporučuje proizvođač automobila, zajedno s filterom za ulje. Zamjena se preporučuje jednom godišnje ili nakon 15.000 kilometara, ali neki modeli trebaju i redovitije izmjene. Uzrok može biti i istrošenost uljne pumpe tijekom vremena. To se odnosi na gotovo sve mehaničke dijelove, a uljne pumpe nisu iznimka. Bez obzira na to koliko je kvalitetna vaša pumpa za ulje, ona neće trajati vječno i jednom će se pokvariti zbog neizbježnog trošenja.

 

Zamjena i cijena uljne pumpe

Ako prepoznate simptome koji su gore navedeni, nemojte odugovlačiti nego što prije provjerite stanje sustava podmazivanja vašeg automobila. Ako sustav za podmazivanje potpuno zakaže velika je mogućnost da će na vašem motoru izbiti velika šteta, ponekad i nepopravljiva. Uvijek je najvažnije provjeriti uljnu pumpu koja se može provjeriti na način da se izmjeri tlak ulja putem manometra. U slučaju da pumpa ne radi ispravno ona se može skinuti i rastaviti te utvrditi koji je problem. Ponekad kvar može biti jednostavan no ako je uljna pumpa stara i istrošena uvijek je bolja opcija zamjeniti je novom. Uljna pumpa ne kvari se često no nije vječna i zbog toga zamjenom nove uljne pumpe sigurni ste da će motor biti pravilno podmazan. Ako primjetite simptome kvara ili želite pregledati uljnu pumpu, posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Sve dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara EGR Ventila - Zamjena EGR Ventila Cijena

Današnji propisi u Europi, ali i u cijelom svijetu postaju sve stroži protiv količine emisija stakleničkih plinova iz cestovnog prometa. Proizvođači automobila moraju prilagoditi dizajn svojih vozila kako bi zadovoljili stroga ograničenja. Jedna od metoda smanjenja emisije ispušnih plinova je korištenje EGR ventila. S rastućim pritiscima za smanjenje emisija štetnih plinova, EGR ventil će imati sve važniju ulogu. Na početku se EGR ventil ​pojavio na dizelašima koji koriste visoke kompresije i temperature za rad, no posljednjih godina za postizanje sve zahtjevnijih ekoloških normi primjenjuje se i kod benzinaca. Važno je znati kako radi, koji su simptomi i uzroci kvara te kako ga zamijeniti kada se dogodi kvar.

Što je EGR ventil?

EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil služi za kontrolu ispušnih plinova odnosno emisija dušikovih oksida (NOx) koji nastaju kao nusproizvod tijekom procesa izgaranja. Zrak iz okoliša, uglavnom kombinacija kisika i dušika, spaja se s gorivom i pali unutar komore za izgaranje te se temperature u motru povećavaju i stvaraju emisije NOx. EGR sustav radi tako što vraća mali dio ispušnih plinova u komore za izgaranje motora kroz usisni razvodnik, snižavajući temperature izgaranja i time smanjujući količinu emitiranog NOx. EGR ventil je glavna komponenta EGR sustava. Povezuje ispušni razvodnik s usisnim razvodnikom i njime upravlja vakuum ili ugrađeni električni motor. Funkcija EGR ventila je kontrolirati protok ispušnih plinova koji se recirkuliraju ovisno o opterećenju motora.

 

Što je Nox – dušikov oksid?

Dušikovi oksidi su emisije koje nastaju kao nusproizvod procesa izgaranja,osobito pri visokim temperaturama. NOx je glavna komponenta smoga i može imati štetne učinke na zdravlje ljudi, kao i na ekosustave. Stoga je ugradnja EGR sustava u automobile važna u pogledu smanjenja štetnih emisija radi očuvanja okoliša i pozitivnog utjecaja na zdravlje ljudi.

 

Kako radi EGR ventil?

EGR sustavi recikliraju dio ispušnih plinova natrag u komoru za izgaranje, gdje se oni kombiniraju sa svježim usisnim zrakom. To smanjuje količinu kisika i povećava sadržaj vodene pare u mješavini za izgaranje što smanjuje temperaturu izgaranja. Budući da se više NOx stvara kako se temperatura izgaranja povećava, EGR ventil učinkovito smanjuje količinu NOx koju proizvodi motor. EGR ventil počinje raditi kada se motor pokrene, kada postigne ispravnu radnu temperaturu i kada se brzina vozila poveća. Postupno, EGR ventil regulira protok ispušnih plinova. Nakon što vozilo uspori i motor se zaustavi, EGR ventil će se vratiti u zatvoreni položaj i spriječiti protok ispušnih plinova.

EGR ventil ima dvije primarne postavke: otvoren i zatvoren, iako se položaj može razlikovati bilo gdje između. EGR ventil je zatvoren kada se motor pokreće. U praznom hodu i pri malim brzinama potrebna je samo mala količina snage, a time i samo mala količina kisika, pa se ventil postupno otvara – može biti otvoren i do 90% u praznom hodu. Međutim, kako je potrebno više zakretnog momenta i snage, na primjer tijekom punog ubrzanja, EGR ventil se zatvara kako bi osigurao što više kisika ulazi u cilindar.

 

Simptomi kvara EGR ventila

Kao i kod većine problema s komponentama motora, neispravan EGR ventil također će upaliti „check engine“ lampicu motora. Lampica za provjeru motora svijetli za dugi popis problema, tako da je sljedeći korak u dijagnosticiranje problema putem računala kako bi se pronašao pravi problem.

Simptomi kvara EGR ventila najčešće su slabije perofrmanske motora. Ako prilikom ubrzanja osjetite da automobil ima slabiji odaziv na gas i slabije ubrzava, lako je moguće da je EGR ventil začepljen odnosno da je u kvaru. Jedan od simptoma je i povećana potrošnja goriva u odnosu na prije.

Ako motor loše radi na leru i bruji, vjerojatno je EGR ventil zapeo u otvorenom položaju, pa može dopustiti premalo ili previše ispušnih plinova u komoru za izgaranje. To može izbaciti smjesu zraka i goriva iznutra (koja mora biti savršena) i uzrokovati težak rad motora u praznom hodu. EGR ventil je važan kod tehničkog pregleda jer ako je neispravan vrlo vjerojatno nećete moći proći eko test koji je potreban da bi mogli registrirati automobil.

 

Uzroci kvara EGR ventila

EGR ventili rade u neprijateljskom okruženju pa će se s vremenom istrošiti. Ipak, najveći uzrok kvara je nakupljanje čestica ugljika iz ispušnih plinova duž EGR-a i prolaza usisnog sustava. S vremenom to može začepiti cijevi, kanale za ispušne plinove i na kraju mehanizam EGR ventila, uzrokujući da se otvori ili zatvori. Kvarovi također mogu biti uzrokovani rupturom ili curenjem membrane ventila.

 

Zamjena EGR ventila i cijena

Ako ste uočili neke od simptoma kvara EGR ventila, što prije posjetite servis i riješite problem. Začepljenje EGR ventila može dovesti do požara na vašem automobilu što dovoljno govori o ozbiljnosti ovog problema. Ispravan EGR ventil je od iznimne važnosti za vašu sigurnost i ispravan rad motora. Ponekad kada dođe do kvara EGR-a, nije ga potrebno zamjeniti nego se može samo očistiti. Ipak, to se može samo ako je EGR ventil u dobrom stanju nakon čišćenja jer ako nije, kvar se može ponovo pojaviti. Zato je ipak preporuka da u slučaju kvara EGR ventilazamjenite ventil novim kojeg možete pronaći na stranici Auto Stanić po povoljnim cijenama.

Simptomi Kvara Poluosovine - Zamjena Poluosovine Cijena

Poluosovina i homokinetički zglobovi, jako su važan dio svakog automobila. Njezina funkcija je da prenosi snagu i moment.U tom procesu poluosovina zadržava brzinu vrtnje i omogućava snažne performanse vozila. No, što je to poluosovina, koja je njezina funkcija, koji su simptomi i uzroci kvara te koliko košta zamjena pročitajte u nastavku teksta.

Što je poluosovina?

Poluosovine ili homekinetički zglobovi se koriste u većini vozila s pogonom na prednje kotače, mnogim vozilima s pogonom na sve kotače i nekim vozilima s pogonom na stražnje kotače. Poluosovina je spoj dizajniran za prijenos ravnomjerne snage kroz širok raspon kutova uz minimalno trenje i unutarnju zračnost. Poluosovine imaju dva zgloba na oba kraja osovine koja omogućuju vožnju vozila prema naprijed, dok dopuštaju da se ovjes artikulira preko neravnina i da se prednji kotači okreću lijevo i desno. Vozila s pogonom na dva kotača imaju dva zgloba, a vozila s pogonom na sve kotače mogu imati do četiri zgloba. Poluosovine u sebi imaju specijaliziranu mast koja je tamnozelene ili smeđkastosive boje. Gumena ili neoprenska fleksibilna manžeta drži ovu mast u spoju i sve pokretne dijelove podmazane.

 

Kako radi poluosovina?

Najvažnija funkcija poluosovine je da drže pogonsko vratilo na mjestu te da prenose snagu na kotače iz mjenjača. Poluosovina osigurava da se kotači okreću kada pritisnete gas. Ako je poluosovina ne radi ispravno, to može utjecati na način upravljanja vozila. Često se čuje pucketanje ili zveket prilikom mijenjanja brzina, što ukazuje da nešto nije u redu. Ako poluosovina potpuno pukne, može zaustaviti kretanje automobila i uzrokovati ozbiljna oštećenja, što ju čini bitnom komponentom automobila koju treba održavati u dobrom stanju da bi automobil radio ispravno.

 

Simptomi kvara poluosovine

Postoji mnogo simptoma kvara poluosovine no izdvojiti ćemo one koji su važni za primjetiti da ne bi došlo do nekog većeg kvara ako ih zanemarite. To su:

Vibracije tokom vožnje

Postoje mnoge stvari koje mogu uzrokovati vibracije tijekom vožnje. Međutim, ako su vibracije pretjerane, ako se povećavaju s brzinom ili ako osjetite neobično "poskakivanje" na automobilu, to može biti zbog neispravne poluosovine. Bez obzira na uzrok vibracija, važno je pregledati vozilo jer vibracije mogu uzrokovati da se automobil teže kontrolira što utječe na sigurnost.

Curenje masti s unutarnje strane ili kroz manžetu na zglobu

Poluosovina ima gumenu manžetu koja sadrži mast koja podmazjuje dok se osovina okreće, a istovremeno sprječava da mast curi. Ako ta guma propušta, nedostatak podmazivanja mogao bi dovesti do kvara poluosovine. Ako primijetite masnoću na rubu gume ili unutarnjoj strani kotača, nemojte čekati nego što prije odvezite automobil na servis.

Zvuk kucanja

Jedan od simptoma je zvuk kucanja ili zveckanja, osobito ako se događa u ritmu. Iako to ne dolazi uvijek iz poluosovine, nijedan od potencijalnih uzroka tog zvuka nije dobar, pa je potreban hitan pregled. U nekim slučajevima možete primijetiti da je zvuk kucanja izraženiji u obrnutom smjeru. Ako niste sigurni koliko je vozilo sigurno za vožnju što prije odvezite automobil mehaničaru.

Zvuk pri kretanju

Iako se ponekad čuje kao glasan škljocaj, a ponekad kao pucanje, ova buka je opasna ​​kada je čujete. Pojavljuje se kada okrenete vozilo, a to je zbog labavih spojeva istrošene poluosovine. Kao i kod drugih simptoma, važno je da svoje vozilo odmah odvezete u servis ako čujete ovu buku.

 

Uzroci kvara poluosovine

Slaba točka poluosovine je manžeta koja pokriva zglob poluosovine. Nakon nekog vremena i puno kilometara okretanja i udaranja gore-dolje s ovjesom, guma slabi i počinje se trgati. Poderana guma na zglobu poluosovine omogućuje da mast napusti spoj i da prljavština s ceste, voda i druge nepotrebne stvari uđu. Onečišćenja unutar zgloba uzrokuju trenje koje stvara ubrzano trošenje unutarnjih komponenti u zglobu i stvara zračnost unutar zgloba. Jednom kada se poluosovina pokvari, možete čuti glasan škljocaj, grebanje i buka pri okretanju vozila i pri polaganom ubrzavanju.

 

Zamjena poluosovine i cijena

Poluosovine su važna komponenta automobila pa ih je važno pregledavati prilikom servisiranja vozila. Ako se problem otkrije dovoljno rano, ponekad se može zamjeniti samo manžeta odnosno guma oko zgloba. Ovo može biti velika ušteda vremena, a da ne spominjemo uštedu troškova. Ako je poluosovina loša ona se ne može popraviti nego ga morate zamijeniti. Zamjena cijelog zgloba zahtjeva intezivan rad, no u tom slučaju nemate drugog izbora nego što prije zamjeniti poluosovinu kako bi izbjegli veće kvarove na automobilu.

Ako primjetite simptome kvara poluosovine ili ih želite preventivno pregledati , posjetite svog mehaničara ili Auto Stanić servis u Varaždinu. Poluosovine i sve druge dijelove za automobile možete potražiti na web shopu Auto Stanić po vrlo povoljnim cijenama.