Dijelovi ovijesa

Bez dijelova ovjesa , ne biste imali samo vožnju koja trese kosti već ne biste imali ni kontrolu nad vozilom. Gume bi odskakale kada bi udarile na prepreku, a gume koje nemaju doticaj sa podlogom ne mogu se ni kontrolirati. Dijelovi ovjesa se brinu da gume uvijek bubu u dodiru da podlogom radi upravljanja i kočenja. Svi dijelovi ovjesa imaju opruge za apsorpciju udara i amortizera za kontrolu djelovanja opruga. Sistem ovjesa možemo svrstati u dvije osnovne skupine a to je ovjes povezan sa krutom osovinom i neovisni ovjes.Oviijes povezan sa krutom osovinom se tako zove jer su kutači na oba dvije strane povezani sa krutom osovinom , tako da utjecaj na jedan kotač se prenosi i na drigi. Kod neovisnog ovjesa je to drugačije gdje svaki kotač radi za sebe i udar u jedan kotač nema utjecaja na ostale kotače. Neovisni ovjes koristi amortizere. Nosač amortizera je također bitan dio ovjesa. Postoji ovjes gdje su amortizer i opruga zasebno ili gdje amortizer i opruga čine cjelinu.Amortizeri se koriste uz vilice (ramena) ovjesa. Amortizeri i nosači amortizera su najčešće servisirani dijelovi ovjesa. Budući da se vremenom performanse pogoršavaju preporučuje se zamjena svakih 80 000 km. Ukoliko sami primjetie da se amortizeri čudno ponašaju onda je bolje zamijeniti i prije radi sigurnosti. Lisnate opruge su najstariji tip opruga. Te opruge mogu nostiti teška opterećenja, a kapacitet de može povećati dodavanjem listova na oprugi. Spiralne opruge danas su najčešći tip opruga. Puno ih je lakše prilagoditi za određenu vožnju ili rukovanje od lisnatih opruga što ih čini idealnim za vozila u kojim želimo postići dobre performanse.Torziona opruga je opruga koja se zakreće na kretanje kotača. Prednost torzionih šipki je da se mogu podestiti kako bi se postavila ispravna visina vozila. Zračne opruge zračnog ovjesa koriste kompimirani zrak kako bi se osigurala ugodna vožnja i niveliranje. Samonivelirajući senzori omogućuju postavljanje visinse pomoću upravljačkog modula sustava za zračni ovjes. Kotači, opruge i amortizeri pričvšćeni su na vozilo s elementima ovjesa koji se zovu vilice (ramena). Vilice su općenito izrađene od olovnog čelika ili aluminija artikuliraju se pomoću selena i kugli.Vilice su obično jako čvrste i mijenjaju se samo u slučaju ako su savijene ili slomljene. Selene i kugle je moguće zamjeniti posebno u većini slučajeva.