RELIANT REBEL Senzori motora, releji i prekidači
Za vrijeme rada vozila, senzori, odašiljači i prekidači šalju naponske signale na računalo sustava upravljanja motorom, nazvanim upravljački modul napajanja (PCM) ili upravljački modul motora (ECM). Ti naponski signali označavaju opterećenje motora, brzinu vozila, temperaturu i druge varijable, a računalo koristi informacije za kontrolu smjese zraka / goriva, vremena paljenja, uređaja za emisije poput EGR ventila i indikatora na instrument tabli. Lambda sonda uspoređuje smjesu kisika u ispušnom sustavu s kisikom prisutnim u atmosferi i u skladu s tim mijenja naponski signal koji se šalje PCM / ECM. Računalo koristi podatke za kontrolu protoka goriva za održavanje omjera zrak / gorivo za optimalne performanse i najniže emisije. Postoje najmanje dvije lamda sonde. Da biste znali kada treba ulijevati gorivo i upaliti svjećice, PCM / ECM mora znati položaj ventila u odnosu na klipove i brzinu rotacije radilice. Senzor položaja bregastog vratila (CMP) i senzor položaja radilice (CKP) daju ove signale. Vrijeme paljenja nadalje se kontrolira pomoću senzora detonacije (KS), koji šalje naponski signal na računalo ako se otkriju vibracije uzrokovane detonacijom, omogućujući računalu da unaprijed uspori iskru i spriječi oštećenje motora. Senzor položaja leptira za gas (TPS) signalizira računalu položaj vratila leptira za gas, ukazuje na brzinu koju želite ići. PCM / ECM koristi ove informacije zajedno sa senzorom protoka zraka (MAF) za izračunavanje opterećenja motora, a povećano opterećenje zahtijeva više goriva. Temperatura rashladne tekućine i ulaznog zraka, koju isporučuju ECT i IAT senzori, omogućuju računalu da obogaćuje smjesu i poveća napredak iskrenja kad je motor hladan, a zatim se to isključuje i odgađa se vrijeme dok se motor zagrijan. Rad ventilatora hlađenja i otvaranje EGR ventila također se oslanjaju na temperaturne signale računalu. Prekidač servoupravljača (PS) i A / C senzor signaliziraju računalu da postoji povećano opterećenje pumpe servo upravljača (kao što je tijekom pokreta za parkiranje) i rada kompresora klima uređaja, tako da PCM / ECM može povećati brzinu u praznom hodu kako bi se spriječio zastoj . Prekidač kočnice može signalizirati računalu da isključi tempomat ili odvojiti kvačilo pretvarača zakretnog momenta.