Kako zamjeniti kočione pločice ?

zamjena kočionih pločica

 

Poznato je kako danas gotovo svi automobili na prednjim kotačima imaju kočione diskove i pločice. Većina vozila i na zadnjim kotačima ima diskove. Kočione pločice su elementi koji se troše i potrebno ih je u određenom trenutku zamijeniti. Zamjena pločica ovisi o njihovoj kvaliteti, stilu vožnje, itd. Procjene su kako bi se kočione pločice trebale mijenjati svakih 25 do 50 tisuća kilometara.

Postoje dvije stvari na koje bismo Vam skrenuli pažnju:

  • preporuka je da se kočione pločice mijenjaju prije nego se u potpunosti potroše jer u tom slučaju dolazi do struganja metala o metal i vrlo vjerojatno će se kočioni diskovi oštetiti
  • drugi problem je što može doći do kvara kočione čeljusti

Ukoliko ste osoba koja voli automobile i želi sama nešto napraviti, moguće je samostalno zamijeniti kočione pločice na vozilu. Na većini automobila je vrlo jednostavno zamijeniti kočione pločice.

Za početak, potrebno je uložiti u alat. Kod nas, na digitalnim policama, možete pronaći sav potreban alat. Ono što Vam mi preporučamo:

 

Odšarafiti vijke kotača

odšarafvljivanje vijaka kotača

Kako bi došli do kočionih pločica, potrebno je otpustiti vijak na kotaču. Da biste ih otpustili s ručnim ključem, potrebno je da kotač bude na zemlji. Vijke treba opustiti, ali ne potpuno maknuti s kotača dok je na zemlji.

 

Podizanje i osiguranje vozila

 

podizanje i osiguranje vozila

 

Demontirati kočione čeljusti

Kada skinete kotač, vidjet ćete kočionu čeljust koju treba demontirati. S obzirom na to kako mijenjate samo kočione pločice, potrebno je odšarafiti kočionu čeljust s nosača. Kad biste mijenjali kočione diskove, onda bi bilo potrebno demontirati i nosače kočionih čeljusti.

demontaža čeljusti

 

Potreban je set nasadnih ključeva ili tzv. „okastih ključeva“ kako bi se demontirala čeljust s nosača. Ako Vaše vozilo ima „plutajuću čeljust“, onda klizači čeljusti omogućuju da čeljust i pločice klize po njima dok se kočnice stišću i otpuštaju. Stoga se vijci prilikom vraćanja moraju očistiti i namazati kako bi čeljust nesmetano radila. Ako su vijci oštećeni, potrebno ih je zamijeniti novima. Prekontrolirajte gumice na vijcima, one moraju biti neoštećene kako bi vijci bili zaštićeni od prašine i vode s kolnika. Ukoliko ih je potrebno zamijeniti, sve to možete pronaći na našim digitalnim policama po najpovoljnijim cijenama i najvećim izborom.

 

klizači i gumice čeljusti

Ukloniti stare kočione pločice s čeljusti

istrošene kočione pločice

Kočione pločice su učvršćene na kočionoj čeljusti pomoću opružnih kopči. Potrebno ih je ukloniti s kliještima prije nego se stare pločice mogu ukloniti. Ukoliko niste sigurni kako se opruge uklanjaju, preporučamo Vam da pogledate na internetu, gdje postoji puno video materijala o tome kako se to radi.

 

Vraćanje kočionog klipa čeljusti na pravu poziciju

 

Kada smo uklonili stare pločice, potrebno je klip kočione čeljusti vratiti na pravu poziciju. Kako se pločice troše, tako i klip klizi prema van. Ukoliko ga ne vratite na početnu poziciju, neće biti dovoljno prostora za disk između pločica jer su nove pločice deblje.

 

vraćanje kočionog klipa

 

Zavisno od sistema kočionih čeljusti, neki klipovi se „stišću“ prema unutra, a neki se „uvrću“ prema unutra. Za svaki sistem postoji drugi alati. Kod nas na digitalnim policama pronaći ćete sve tipove alata koji su vama potrebni.

 

Instalacija novih kočionih pločica

 

Ukoliko su zadovoljeni svi gore navedeni uvjeti i poslovi, moguće je krenuti u ugradnju novih kočionih pločica. Prije nego se umetnu pločice, potrebno je stražnju stranu namazati kočionom pastom kako bi se smanjile vibracije i buka. Budite sigurni da je strana koja koči okrenuta prema disku s jedne i druge strane.

Nakon što je pločica umetnuta, potrebno je kočionu čeljust vratiti na njen nosač.

Isti postupak ponovite i za drugi kotač. Nakon što ste završili, zategnite vijke na kotaču dok je vozilo u zraku.

Kada se vozilo spusti, potrebno je stegnuti sve vijke na kotaču i napraviti provjeru.

Prije nego što krenete, upalite motor i stisnite nekoliko puta kočnicu kako bi se povećao pritisak koji je izgubljen kod vraćanja klipova.

Vaš Auto Stanić tim!

 

 

Ostavite svoj komentar